  • 1. Data: 2003-07-09 14:39:24
    Temat: Samochód i podatek
    Od: "Ako" <a...@a...com>

    Witam,

    Wykupuje samochód po okresie leasingu za 4000 zl.
    Jest on wart z 30 000 zl. Aby go sprzedac w terminie < 6
    miesiecy musze zaplacic podatek od róznicy ceny. Czy bedzie to podatek
    obliczony wedlug ceny 4000zl (wtedy wyjdzie go duzo) czy wedlug jakiegos
    innego wskaznika?

    Pozdrawiam,
    Ako

  • 2. Data: 2003-07-09 14:48:44
    Temat: Re: Samochód i podatek
    Od: marek <f...@f...pl>

    Ako wrote:
    > Czy bedzie to podatek
    > obliczony wedlug ceny 4000zl (wtedy wyjdzie go duzo) czy wedlug jakiegos
    > innego wskaznika?

    moim zdaniem policzą od 4000zł bo dlaczego by mieli liczyc inaczej.

  • 3. Data: 2003-07-09 15:01:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik marek napisał:

    > moim zdaniem policzą od 4000zł bo dlaczego by mieli liczyc inaczej.

    Policzą od ceny rynkowej bo dlaczego by mieli liczyc inaczej skoro tak
    jest w przepisach. A ta podobno wynosi 30 000 (wyciete stwierdzenie
    "jest on wart z 30 000"), US ma swoje wykazy po ile aktualnie "chodza"
    jakie samochody.

    Oczywiście rozumiem że chodzi o sprzedaz poza DG - bo inaczej nie byłoby
    kwestii.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-07-09 21:54:03
    Od: "Pecet" <f...@m...com>

> [...]
    > jest w przepisach. A ta podobno wynosi 30 000 (wyciete stwierdzenie
    > "jest on wart z 30 000"), US ma swoje wykazy po ile aktualnie "chodza"

    Zysk jest liczony jako roznica miedzy cena sprzedazy a cena wykupu. Dlaczego
    mieliby liczyc inaczej, skoro tak jest w przepisach? :D Kwestia przerabiana
    pare razy przez znajomych.. i nawet nie udowadniajcie, ze jest inaczej, bo
    sie biedactwa pochlastaja ;-)

    Pozdr
    Pecet

  • 5. Data: 2003-07-09 22:33:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003, Maddy wrote:

> [...]
    >+
    >+ Policzą od ceny rynkowej bo dlaczego by mieli liczyc inaczej skoro tak

    Maddy, a chodzi o PCC czy dochodowy ??
    Bo jeśli w oryginalnym pytaniu była mowa o "< 6 miesięcy" to
    pytający ewidentnie wie że pyta o podatek dochodowy tylko
    łaskaw był wziąć i nie zaznaczyć tej informacji !!
    A w "przepisach jest" w tym momencie o różnicy między
    ceną sprzedaży a zakupu... ;)

    [...]
    >+ Oczywiście rozumiem że chodzi o sprzedaz poza DG - bo inaczej nie byłoby
    >+ kwestii.

    Zeznaję że nie wnikam w ogóle w kwestie leasingowe, bo "w głowie"
    tego nie mam - chodziło mi o podstawowy problem "jaki podatek" !

    Pytający (Ako) - do tablicy wystąp i zeznania złóż !
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-07-09 23:09:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003, Pecet wrote:
    [...Maddy...]
    >+ > Policzą od ceny rynkowej bo dlaczego by mieli liczyc inaczej[...]
    >+ Zysk jest liczony jako roznica miedzy cena sprzedazy a cena wykupu.

    Problem w tym nie napisał wyraźnie o *jaki* podatek chodzi.
    PCC nie ma do zysku nic :)
    Fakt że napisał "< 6 miesięcy" jest poszlaką (silną) że wie
    iż pyta o dochodwy - ale *my* *pewności* nie mamy :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-07-10 12:01:10
    Od: "Ako" <a...@a...com>

    > Pytający (Ako) - do tablicy wystąp i zeznania złóż !
    Sie robi,
    Oczywiscie chodzi o podatek dochodowy.

    Ako

  • 8. Data: 2003-07-11 00:15:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2003, Ako wrote:

    >+ > Pytający (Ako) - do tablicy wystąp i zeznania złóż !
    >+ Sie robi,
    >+ Oczywiscie chodzi o podatek dochodowy.

    No to mamy jasność że poszlaki były prawidłowe :)

    pozdrowienia, Gotfryd