  • 1. Data: 2003-08-21 14:22:49
    Temat: poczta polska - a prawo
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    Witam

    Czy ktos moze mi pomoc???

    Wczoraj na poczcie - pani z "okienka" odmowila mi nadania listu poleconego,
    bez wpisanego kodu pocztowego.
    Nadmieniam, iz dzialo sie to w UP w Gdansku i adresat ma siedzibe rowniez w
    Gdansku. A zeby bylo smieszniej - adresatem byl Urzad Skarbowy - mieszczacy
    sie w odleglosci ok 0,5 - 1 km od poczty:-))))

    Czy ta Pani miala prawo mi odmowic???
    W regulaminie Poczty znalazlam jedynie informacje, że list "powinien" mies
    wpisany kod pocztowy celem _szybszego_ doreczenia przesylki.
    Nie ma ani slowa o "obowiazku"

    Podejrzewam Pania z UP o czysta zlosliwosc - bo wlasnie uplywal termin
    skladania PIT-5 (było ostatnie 5 minut dnia 20 sierpnia)

    Wiec jak to jest z kodem pocztowym???

    pozdr Yenn

  • 2. Data: 2003-08-21 14:31:17
    Temat: Re: poczta polska - a prawo
    Od: "Jurka" <K...@n...patyku.com>

    ...from bitstream coded by *Yennifer* :
    > Witam
    > Czy ta Pani miala prawo mi odmowic???
    > W regulaminie Poczty znalazlam jedynie informacje, że list "powinien"
    > Nie ma ani slowa o "obowiazku"
    Jak pracowalem na poczcie to mnie uczyli ze regulamin jest wewnetrzny a
    klienta obowiazuje tylko ordynacja pocztowa. Zmienilo sie cos chyba bo to
    jakis czas temu bylo. Zazadac rozmowy z naczelnikiem danego urzedu...
    --
    J.R. (GG#2690392)
    J...@a...wytnijto.com

  • 3. Data: 2003-08-21 14:41:01
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-08-21 16:22, Yennifer napisał(a):

    >Wiec jak to jest z kodem pocztowym???

    Tego, to nie wiem, ale mam taką uwagę praktyczną: wystarczyło poprosić o
    książkę kodową...
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"

  • 4. Data: 2003-08-21 14:50:29
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    Użytkownik "Wojciech Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tego, to nie wiem, ale mam taką uwagę praktyczną: wystarczyło poprosić o
    > książkę kodową...
    > - Szwejk
    Uwaga chybiona

    O północy przestawiany jest datownik z 20 na 21 sierpnia - i list do US jest
    nadany po czasie wymaganym przez prawo.
    Gdybym skorzystala przed okienkiem z ksiazki kodowej - moglabym nie zdazyc
    (dzialo sie to o 23.55). I nie byloby to uprzejme wobec kolejki ludzi za
    mna - zabierac cenny czas.

    Troszke nie zrozumiales tonu mojej wypowiedzi.
    I nie prosze o rady praktyczne - jak poradzic sobie z urzednikiem
    naduzywajacym prawa/postepujacym niezgodnie z prawem

    Tylko prosze bez rad: "moglas wczesniej wyslac".

    A gdyby wrzucic do skrzynki list zwykly bez kodu - to tez poczta go nie
    przyjmie?

    pozdr Yenn

  • 5. Data: 2003-08-21 15:20:10
    Od: "Deuter" <d...@o...pl>

    "Yennifer" <y...@a...nospam.pl> wrote in message

    To była czysta złośliwość. Kod jest potrzebny poczcie a nie Tobie do
    określenia miejsca docelowego przesyłki. Nam wystarczy nazwa geograficzna i
    nazwa ulicy wraz z nr. A tak BTW, przecież ten US (pewnie Na stoku) podlega
    pod tą samą pocztę więc dla pocztowej biurwy "dostarczenie poczty" to
    ekwestia wsadzenia w odpowiednią przegródkę.

  • 6. Data: 2003-08-21 15:23:14
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Yennifer <y...@a...nospam.pl> napisał(a):

    > Wczoraj na poczcie - pani z "okienka" odmowila mi nadania listu poleconego,
    > bez wpisanego kodu pocztowego.

    Pracownik prawidłowo odmówił przyjęcia tej przesyłki.
    "W wypadku usług świadczonych przez Pocztę Polską obowiązuje podanie w
    informacji identyfikującej adresata i nadawcę pocztowego numeru adresowego" -
    tak brzmi par. 6. ust. 4 Rozporządzenia ministra łączności z dn. 15 marca
    1996 r. w sprawie warunków korzystania z usług pocztowych o charakterze
    powszechnym (Dz. U. nr 40 z 1996 r., poz. 173).

    > Nadmieniam, iz dzialo sie to w UP w Gdansku i adresat ma siedzibe rowniez w
    > Gdansku.

    To nie ma nic do rzeczy. W Gdańsku każda ulica ma przydzielony pocztowy numer
    adresowy. Dodatkowo pewni adresaci mogą mieć osobne kody pocztowe. Pracownik
    nie musi uczyć się na pamięć kodów pocztowych by poprawiać to, czego nie
    dopełnili nadawcy. Przepisy jasno mówią co jest obowiązkiem nadawcy, a co
    obowiązkiem Poczty.

    > A zeby bylo smieszniej - adresatem byl Urzad Skarbowy - mieszczacy
    > sie w odleglosci ok 0,5 - 1 km od poczty:-))))

    To tym bardziej nie ma nic do rzeczy. Pracownik nie musi wiedzieć gdzie
    siedzibę ma adresat, czy jest to blisko czy daleko. Pracownik ma obowiązek
    przyjąć przesyłkę spełniającą wymagania określone przepisami pocztowymi.
    Nadmienię, że nie wszystkie przepisy muszą być zrozumiałe - nie trzeba się
    zastanawiać czy są dobre, czy złe, należy ich przestrzegać.

    > Czy ta Pani miala prawo mi odmowic???

    Nie tylko prawo, ale obowiązek. W przypadku przyjęcia tej przesyłki,
    pracownik naraziłby się na raport i konsekwencje służbowe.

    > W regulaminie Poczty znalazlam jedynie informacje, że list "powinien" mies
    > wpisany kod pocztowy celem _szybszego_ doreczenia przesylki.
    > Nie ma ani slowa o "obowiazku"

    Widać nie przyłożyłaś się.
    § 12 ust. 1 Regulaminu świadczenia usług pocztowych o charakterze powszechnym
    stanowi, że:
    Adres nadawcy i adresata umieszczony na przesyłce pocztowej lub blankiecie
    przekazu pocztowego powinien zawierać dane, podane w następującej kolejności:
    1) imię i nazwisko lub pełną nazwę nadawcy i adresata,
    2) nazwę ulicy, numer domu i mieszkania (lokalu),
    3) miejscowość, w której znajduje się siedziba nadawcy lub adresata, jeżeli
    pocztowa placówka oddawcza mieści się w innej miejscowości,
    4) pocztowy numer adresowy (kod pocztowy) oraz nazwę miejscowości, w której
    znajduje się pocztowa placówka oddawcza.

    > Podejrzewam Pania z UP o czysta zlosliwosc - bo wlasnie uplywal termin
    > skladania PIT-5 (było ostatnie 5 minut dnia 20 sierpnia)

    Nie wiem czy Twoje podejrzenia są uzasadnione. Piszesz, że miałaś do końca
    dnia 5 minut. Sprawdzenie jednego kodu pocztowego trwa ok. 20 sekund,
    wpisanie na kopertę i potwierdzenie nadania kolejne 10 sekund. Razem wychodzi
    pół minuty. Zostaje jeszcze 4,5 minuty...
    Gdyby Pani była naprawdę złośliwa, odmówiłaby przyjęcia przesyłki nie z
    powodu kodu pocztowego. Na pewno znalazłby się jakiś inny powód.

    > Wiec jak to jest z kodem pocztowym???

    Masz obowiązek używać go podczas korzystania z usług świadczonych przez
    Pocztę Polską.

  • 7. Data: 2003-08-21 15:26:42
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bi2o51$f4c$1@inews.gazeta.pl...
    > Yennifer <y...@a...nospam.pl> napisał(a):
    >

    > Masz obowiązek używać go podczas korzystania z usług świadczonych przez
    > Pocztę Polską.

    to jeszcze tylko male pytanie

    Czemu Poczta Polska przyjmuje listy zwykle wrzucane do skrzynek pocztowych
    (bez kodu poczt)???

    pozdr Yenn

  • 8. Data: 2003-08-21 15:30:23
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Deuter <d...@o...pl> napisał(a):

    > To była czysta złośliwość. Kod jest potrzebny poczcie a nie Tobie do
    > określenia miejsca docelowego przesyłki.

    Jak wynika jednoznacznie z przepisów, jest potrzebny nadawcy by umieścić go
    na przesyłce i na dokumencie nadawczym.

    > przecież ten US (pewnie Na stoku) podlega
    > pod tą samą pocztę

    Pracownika nie interesuje gdzie ma siedzibę adresat. Pracownik ma postępować
    prawidłowo.

    > więc dla pocztowej biurwy "dostarczenie poczty" to
    > ekwestia wsadzenia w odpowiednią przegródkę.

    A dla nadawcy kwestia spełnienia wymagań stawianych przez rozporządzenie
    ministra łączności to kwestia zajrzenia do spisu PNA i wpisania kodu.

  • 9. Data: 2003-08-21 15:35:24
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Yennifer <y...@a...nospam.pl> napisał(a):

    > to jeszcze tylko male pytanie
    >
    > Czemu Poczta Polska przyjmuje listy zwykle wrzucane do skrzynek
    > pocztowych (bez kodu poczt)???

    Ponieważ w skrzynce nie siedzi pracownik, który mógłby zweryfikować
    poprawność adresu.
    Jednak (myślę że jesteś tego świadoma, gdyż pewnie sama dostajesz listy)
    przesyłki bez podanego kodu pocztowego nie zdarzają się często.
    Na skrzynkach pocztowych są umieszczone wzory prawidłowego adresowania i
    informacje o tym, że należy stosować kod pocztowy.

  • 10. Data: 2003-08-21 15:45:43
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Jurka <K...@n...patyku.com> napisał(a):

    > Jak pracowalem na poczcie to mnie uczyli ze regulamin jest wewnetrzny a
    > klienta obowiazuje tylko ordynacja pocztowa.

    Chyba nie uważałeś. Regulaminy usług obowiązują zarówno klienta jak i
    pocztę. Ordynacja pocztowa nie obowiązuje już od ponad 7 lat. A nawet gdy
    była w mocy, obowiązywała zarówno klienta i Pocztę i stanowiła w kwestii kodu
    pocztowego dokładnie to samo co obecne rozporządzenie w sprawie korzystania z
    usług pocztowych o charakterze powszechnym.
    Natomiast klienta nie obowiązują wewnętrzne przepisy pocztowe - instrukcje
    technologiczne. Instrukcje technologiczne obowiązują pracowników, jednak
    instrukcje nie są sprzeczne z przepisami obowiązującymi klienta.

    > Zmienilo sie cos chyba bo to jakis czas temu bylo.

    To prawda, trochę się zmieniło, jednak nie w sprawie kodów.

    > Zazadac rozmowy z naczelnikiem danego urzedu...

    Żądać można, tylko po co? Żeby dowiedzieć się, że pracownik postąpił
    prawidłowo?