    From: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: poczta polska - a prawo
    Date: Thu, 21 Aug 2003 15:45:43 +0000 (UTC)

    Jurka <K...@n...patyku.com> napisał(a):

    > Jak pracowalem na poczcie to mnie uczyli ze regulamin jest wewnetrzny a
    > klienta obowiazuje tylko ordynacja pocztowa.

    Chyba nie uważałeś. Regulaminy usług obowiązują zarówno klienta jak i
    pocztę. Ordynacja pocztowa nie obowiązuje już od ponad 7 lat. A nawet gdy
    była w mocy, obowiązywała zarówno klienta i Pocztę i stanowiła w kwestii kodu
    pocztowego dokładnie to samo co obecne rozporządzenie w sprawie korzystania z
    usług pocztowych o charakterze powszechnym.
    Natomiast klienta nie obowiązują wewnętrzne przepisy pocztowe - instrukcje
    technologiczne. Instrukcje technologiczne obowiązują pracowników, jednak
    instrukcje nie są sprzeczne z przepisami obowiązującymi klienta.

    > Zmienilo sie cos chyba bo to jakis czas temu bylo.

    To prawda, trochę się zmieniło, jednak nie w sprawie kodów.

    > Zazadac rozmowy z naczelnikiem danego urzedu...

    Żądać można, tylko po co? Żeby dowiedzieć się, że pracownik postąpił
    prawidłowo?