  • 1. Data: 2003-08-21 14:18:05
    Temat: wykonanie przepustu pod ulica - kwestie prawne
    Od: "ceglak" <c...@p...wytnij_to.onet.pl>

    Witam !
    Mam pytanie dotyczące przyłączy teleinformatycznych. A konkretnie chcę
    puścić skrętkę od bloku do bloku, pomiędzy nimi jest ulica. Pomijając już
    zgodę właściciela gruntu jakie formalności prawne muszę wykonać ?

    1. Projekt. Czy na wykonanie przyłącza teleinformatycznego są wymagane
    jakieś specjalne uprawnienia ? Czy to muszą być upragnienia projektowe
    teleinformatyczne, czy mogą być elektryczne ?

    2. Czy do wykonania takiego przyłącza jest potrzebny ktoś z jakimiś
    uprawnieniami ? Jeżeli tak to jakimi ?

    I tak na marginesie głównego problemu mam pytanie, czy wykonanie takiego
    przyłącza pomiędzy dwoma budynkami, gdzie nie ma żadnej drogi, też potrzeba
    jakichś specjalnych uprawnień ? Przecież wykopanie rowu o głębokości 60cm i
    szerokości 20 cm i długości 5 m. zajmie mi mniej czasu niż łażenie po
    urzędach.

    z góry dzieki za odpowiedź
    ceglak