  • 11. Data: 2009-10-14 10:11:13
    Temat: Re: poczta polska
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 14 Oct 2009 08:16:41 +0200, Krzysztof Jodłowski napisał(a):

    > Podziękujmy skrzynkom unijnym... W poprzednią właziły 2x większe przesyłki.

    Moze u Ciebie. U mnie w starych skrzynkach glupia koperta A4 sie nie
    miescila i zawsze pomieta byla.

    > Z drugiej strony co listonosz ma zrobić z przesyłką, która nie mieści
    > się w skrzynce a nikogo nie ma w domu - zostawi awizo oczywiście.

    No to niech zostawia awizo, ale przesylke ma przedtem *probowac* dostarczyc
    a nie od raz awizo.
    A ze bedzie czasem wozil ja tam i z powrotem? sorry, ale taki jego
    obowiazek, bo tego wymaga specyfika zawodu.

    --
    Mark

  • 12. Data: 2009-10-14 10:14:39
    Od: miffy <n...@n...pl>

    Herald pisze:

    > Pocztex

    Pocztex to chyba kurier PP? Chodzi o to, że paczki zwykłe są rozwożone
    przez innego "listonosza". Ten zwykły z torbą pojawia sie około 11:00 i
    nosi tylko listy zwykłe, polecone i takie tam. Paczki przywożone są
    popołudniu przez kogoś innego.

  • 13. Data: 2009-10-14 12:17:21
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

> [...]

    > Z drugiej strony co listonosz ma zrobić z przesyłką, która nie mieści
    > się w skrzynce a nikogo nie ma w domu - zostawi awizo oczywiście.

    U mnie tak nie ma bo prawie zawsze ktoś jest w domu. Ale ostatnio miałem
    dwa razy taką sytuację że w skrzynce leżało awizo, a wieczorkiem
    przychodził kurier (listonosz to nie był) i przynosił paczuszkę z
    informacją "awizo niech pan wyrzuci" (a cały dzień byłem w mieszkaniu) :-)
    A co skrzynek nie narzekam - jak się coś nie mieści to urocza listonoszka
    przynosi mi to do mieszkania. ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 14. Data: 2009-10-14 12:31:38
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Mark" <t...@a...w.pl> wrote in message

    > Moze u Ciebie. U mnie w starych skrzynkach glupia koperta A4 sie nie
    > miescila i zawsze pomieta byla.

    sie czepne:) masz na mysli koperte C4 a nie A4, koperty mierzy sie wg.
    standardu "C"
    C4 to inaczej mowiac koperta w ktorej kartka A4 miesci sie bez zagiecia.
    Taka drobna korekta.

  • 15. Data: 2009-10-14 14:00:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hb2ipi$613$1@newsread2.aster.pl van <v...@p...net>
    pisze:

    > moja poczta olewa sobie swoje obowiązki, za które dostaje kaskę. dziś po
    > południu pojawiło się w mojej skrzynce awizo, informujące mnie, że osiem
    > dni temu nie było nikogo u mnie w domu... wkurza mnie to, bo to kolejny
    > raz taka sytuacja, nie wspominając, że cały czas ktoś jest w domu.
    > czekam na kilka waznych listów listów - jak zdyscyplinować listonosza
    > albo oddział poczty, zeby terminowo dostarczali przesyłki?
    1. Udajesz się do swojego urzędu pocztowego i pytasz o procedurę złożenia
    skargi.
    2. Składasz (pisemną) skargę do naczelnika wg podanej procedury (jeśli
    chcesz się pobawić dłużej).
    3. Czekasz sobie.
    4. Ponieważ skraga najprawdopodobniej nic nie da, udajesz się do pocztowego
    urzędu rejonowego i składasz kolejną skargę (w tym na bezczynność urzędu
    lokalnego :)).
    5. Czekasz sobie znowu.
    6. Ponawiasz skargę żądając odpowiedzi w międzyczasie obserwując, czy nie
    zmienił się listonosz obsługujący twój rewir. :).
    7. Wściekły na brak reakcji bądź wymijającą odpowiedź blokujesz klapkę
    euroskrzynki. :)))

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2009-10-14 14:23:02
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jotte wrote:

    > 1. Udajesz się do swojego urzędu pocztowego i pytasz o procedurę
    > złożenia skargi.
    > 2. Składasz (pisemną) skargę do naczelnika wg podanej procedury (jeśli
    > chcesz się pobawić dłużej).

    [...]

    Nie wiem, jak teraz, ale jeszcze w ubiegłym stuleciu na każdej poczcie
    była "Książka Skarg i Wniosków" - dokument bardzo cenny i pieczołowicie
    chowany przed klientami.
    Jeżeli jednak klient był dostatecznie asertywny (czytaj upierdliwy),
    otrzymywał prawo wpisania do Książki. Problem polegał na tym, że ta
    książka była podstawowym elementem każdej kontroli, więc naczelnicy
    dbali o nią, żeby nikt jej niepotrzebnie nie kalał.
    Trzeba by się zapytać, czy taki dokument nada istnieje i, jeśli tak, to
    skorzystać z tej drogi. Na każdy wpis obowiązuje pisemna odpowiedź,
    trzeba więc podać sowje dane osobowe.

    M.

  • 17. Data: 2009-10-14 14:29:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hb4ms8$h5f$1@news.onet.pl Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    <m...@t...waw.pl> pisze:

    > Nie wiem, jak teraz, ale jeszcze w ubiegłym stuleciu na każdej poczcie
    > była "Książka Skarg i Wniosków" - dokument bardzo cenny i pieczołowicie
    > chowany przed klientami.
    Ja też nie wiem.
    Ale miałem takiego listonosza-lenia w rewirze. Skargę składałem na początek
    paszczą i dowiedziałem się, że nie jestem ani pierwszy, ani jedyny i że ten
    pan był już upominany i nie będzie w tej sytuacji niebawem pracował. Tak się
    stało. Na razie jest 2-3 lata OK.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2009-10-15 21:43:31
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 14 Oct 2009 12:14:39 +0200, miffy napisał(a):

> [...]
    > przez innego "listonosza". Ten zwykły z torbą pojawia sie około 11:00 i
    > nosi tylko listy zwykłe, polecone i takie tam. Paczki przywożone są

    Pocztex to wydzielony wydział Poczty Polskiej SA zatrudniający własnych
    doręczycieli, którzy coś tam mają podobno od każdego doręczonego pocztexu.
    Aby każdy coś zarobił zdarza się, że jak spodziewam się dwóch pocztexów
    opcja "poranek" to o 8:20 przyjeżdża jeden kurier z jednym, a o 8:55 drugi
    kurier.
    Kurierzy ci (z powodu braków kadrowych) czasem mają dodatkowe zadania np.
    wyjmowanie listów ze skrzynek na mieście.
    Z doświadczenia stwierdziłem, że warto dopłacić 10 zł i zaznaczać Południe.

    Paczki - to wyodrębniony wydział Poczty Polskiej SA. Zazwyczaj znajduje się
    na poczcie powiatowej i z powiatu jeżdżą doręczyciele paczkowi,
    niedoręczone paczki przywożą na pocztę lokalną która wg wykazu i kodu
    pocztowego takowe przyjmuje. W Warszawie i większych miastach zdarza się
    tak, że zazwyczaj polecone listy avizowane odbiera się na osiedlu, a
    avizowane paczki na innej poczcie.

    A to wszystko dzięki tak ułozonej logistyce, że główne transporty
    samochodowe jeżdżą przede wszystkim między miastami wojewódzkimi, i jeśli
    po drodze mają jakieś większe powiaty to tam także jest wymiana ładunku
    pocztowego. Jakiś większy powiat przeładowuje to do mniejszych transportów
    i rozwozi po okolicznych powiatach. Powiaty to zazwyczaj rejony i listy są
    przekierowywane na mniejsze rejony skąd wychodzą listonosze (ew. na
    terenach wiejskich rowerem, motorowerem czy samochodem).

    Osobiście czekając na pilne przesyłki to umawiałbym się z nadawcą, aby
    wysyłał poste-restante na pocztę powiatową i tam jechałbym osobiście
    odebrać.

    Z doświadczenia wiem, że im mniejsza wieś tym pocztex szybciej chodzi.
    Pocztexy standard czasem w miastach powiatowych noszą zwykli listonosze od
    listów. Oczywiście zdarzają się potknięcia, średnio 1 na 50.

    Często zdarza się, że jak widzą list z Warszawy to niemalże na baczność
    stają, ale w mniejszych miastach bardziej się szanuje wykonywaną pracę niż
    w Warszawie, Krakowie, Katowicach czy Wrocławiu itp.

    Firmy kurierskie typu DHL, TNT, UPSi inne - sprawdzają się przy doręczaniu
    przesyłek między firmami, a do osób prywatnych tylko wtedy kiedy pod
    adresem ktoś czeka. Zazwyczaj jest problem gdy kurier nie zastanie odbiorcy
    pod adresem. Rozdzielnie są daleko i jest problem. Jedyne co dobre, że w
    zasadzie rutynowo wymagają nr tel odbiorcy i telefonują.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_4.php

  • 19. Data: 2009-10-15 21:48:03
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 13 Oct 2009 22:24:43 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "van" <v...@p...net> napisał w wiadomości
    >
    > Napisz skargę do urzędu rejonowego. Można to zrobić z ich strony
    > internetowej. U nie podziałało.

    i dopóki są wydziały reklamacji i wniosków w RUP to będzie działało,
    ponieważ ilośc skarg ma znaczenie przy podziale nagród i przedświątecznych
    upominków.
    Ja korzystam z PP i staram się raz w roku nawet napisać pozytywne pismo
    przywołując pozytywne fakty.

  • 20. Data: 2009-10-16 19:36:08
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 15 Paź, 23:43, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <a...@m...www.pl> wrote:

    > Pocztex to wydzielony wydział Poczty Polskiej SA zatrudniający własnych
    > doręczycieli, którzy coś tam mają podobno od każdego doręczonego pocztexu.

    Nie do konca...
    Zwykle paczki pocztowe (nie POCZTEX) sa rozwozone przez
    _podwykonawcow_ Poczty Polskiej.
    Np w Zachodniopomorskim robi to firma Transpost S.A.
    A Ci podwykonawcy placa swoich kuriera pensje na podstawie kazdej
    _doreczonej_ paczki. Wiec kuriera zalezy, zeby paczke doreczyc, a nie
    zostawic awizo.

    Pozdrawiam
    Rafal