  • 1. Data: 2005-06-25 14:32:35
    Temat: płeć, data urodzenia a sklep internetowy
    Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl>

    Prosta kwestia: czy uzależnienie możliwości kupna towaru w sklepie
    internetowym od podania płci i daty urodzenia jest legalne?

    Przeciez to nie są dane konieczne do realizacji umowy w rozumieniu Ust. o
    ochronie d.o, art 23, ust 1 pkt 3.

    WR

  • 2. Data: 2005-06-25 15:21:27
    Temat: Re: płeć, data urodzenia a sklep internetowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Witold Romaniak" <w...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:d9jpua$gsc$1@news.onet.pl...
    > Prosta kwestia: czy uzależnienie możliwości kupna towaru w sklepie
    > internetowym od podania płci i daty urodzenia jest legalne?

    Nie, ale możesz spokojnie je podać na przysłowiową "pałę" i tyle. Ścigać
    Cię za to również prawa nie mają.

  • 3. Data: 2005-06-25 19:30:30
    Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie, ale możesz spokojnie je podać na przysłowiową "pałę" i tyle.
    > Ścigać Cię za to również prawa nie mają.

    Nie mam ochoty podawac nieprawdy tylko dlatego, ze ktos ma ochote lamac
    prawo. Czy podalem dobrą podstawę prawną, czy jest moze lepsza? Bo
    zamierzam wystosowac pisemko do tego sklepu.

    WR

  • 4. Data: 2005-06-25 20:30:56
    Od: "czubcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Witold Romaniak" napisał w wiadomości

    > Prosta kwestia: czy uzależnienie możliwości kupna towaru w sklepie
    > internetowym od podania płci i daty urodzenia jest legalne?

    Płeć tak czy siak obsługa sklepu będzie znać, imię w zamówieniu musisz
    podać, biega tylko o to by oprogramowanie wiedziało jak odmieniać słówka w
    mailach do Ciebie.
    Datę urodzenia podajesz tylko po to by obsługa sklepu wiedziała że zawiera
    transakcje z osoba pełnoletnią.

    Jeżeli nie chcesz podawać tych danych napisz lub dzwoń do obsługi, jakoś się
    dogadacie. Wiem że po kontakcie telefonicznym i przekonaniu się kto zamawia
    chętnie odstępują od wymogu podania pełnych danych. Jeśli kupujesz na dużą
    kwotę pewnie będą chcieli w pełni wypełnionego formularza zamówienia lub
    przedpłaty. Dla nich to forma zabezpieczenia przed kupującymi którzy później
    udawają iż nic nie zamawiali. Pozwól że nie będę zgadywał jaka jest
    skuteczność takiego zabezpieczenia. Duża część e-sklepów żąda także nr
    ewidencyjnego.

    pozdrawiam
    czubcia

  • 5. Data: 2005-06-25 20:44:35
    Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl>

    czubcia <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Płeć tak czy siak obsługa sklepu będzie znać, imię w zamówieniu musisz
    > podać, biega tylko o to by oprogramowanie wiedziało jak odmieniać
    > słówka w mailach do Ciebie.

    Dziekuje, obejde sie bez naglowkow. Zreszta niech sobie wprowadza baze imion
    i rozpoznają z automatu.

    > Datę urodzenia podajesz tylko po to by obsługa sklepu wiedziała że
    > zawiera transakcje z osoba pełnoletnią.

    Wiec wystarczy checkbox "jestem pelnoletni".

    > Jeżeli nie chcesz podawać tych danych napisz lub dzwoń do obsługi,
    > jakoś się dogadacie.

    Zamierzam napisać z żądaniem zdjecia tych wymogów.
    Tylko zbieram podstawę prawną. Czy GIODO ewentualnie przyjmie moją skargę?
    WR

  • 6. Data: 2005-06-26 08:12:02
    Od: dito <d...@i...pl>

    Witold Romaniak napisał(a):

    > Zamierzam napisać z żądaniem zdjecia tych wymogów.
    > Tylko zbieram podstawę prawną. Czy GIODO ewentualnie przyjmie moją skargę?

    Musisz cierpiec na nadmiar wolnego czasu. Poprowadz sobie bloga cycuś.

  • 7. Data: 2005-06-26 08:47:42
    Od: "Nero" <n...@o...pl>

    > Musisz cierpiec na nadmiar wolnego czasu. Poprowadz sobie bloga cycuś.

    W "Zmiennikach" Bareji był taki pieniacz który na wszystko co widział
    reagował "To się do prasy nadaje!" i notował zawzięcie. Może to on?

    Nero

  • 8. Data: 2005-06-26 12:39:23
    Od: dito <d...@i...pl>

    Nero napisał(a):

    > W "Zmiennikach" Bareji był taki pieniacz który na wszystko co widział
    > reagował "To się do prasy nadaje!" i notował zawzięcie. Może to on?

    Kurde no nie wiem.. cza go zapytac :P

  • 9. Data: 2005-06-26 14:09:32
    Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl>

    dito <d...@i...pl> wrote:

    > Kurde no nie wiem.. cza go zapytac :P

    Idzcie sobie anonimy na forum na Onecie, albo skupcie sie na aspektach
    prawnych, to nie piaskownica.

    WR

  • 10. Data: 2005-06-26 17:30:42
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    > Idzcie sobie anonimy na forum na Onecie, albo skupcie sie na aspektach
    > prawnych, to nie piaskownica.

    ty tatuś nie napinaj się tak bo ci żyłka pęknie.
    chociaż może i lepiej,
    sam sie wyeliminujesz ze zdrowej struktury społecznej
    rak to straszna rzecz....