  • 11. Data: 2005-03-19 20:33:44
    Temat: Re: pismo procesowe
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
    news:d1i24q$i2h$1@news.onet.pl...

    > ale nie chodzi o pozew tylko o pismo procesowe...
    >
    > KG

    Pozew to tez pismo procesowe zreszta.

  • 12. Data: 2005-03-19 20:37:18
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    cezar napisał(a):
    > Niesty muszę bo druga stona to zrobila na poprzedniej rozprawie, to jest
    > sprawa z powództwa cywilnego o zapłatę z umowy o pracę

    Złożenie pisma przez drugą stronę nie zmusza przecież do tego samego.

    > Teraz ja muszę, powinnam odpowiedzieć na ich pismo.

    Ale skoro czujesz że musisz, to nie ma żadnej specjalnej formy, zależy
    co ma zawierać.
    Jeśli być odpowiedzią na tamto pismo, to sama powinnaś wiedzieć które
    jego części należy podważyć i przy pomocy jakich argumentów, jakie
    dowody wskazać. Ma być tak, żeby przekonać. Tu żaden wzór nie pomoże, bo
    wymogów formalnych nie ma (wskazać strony, sygnaturę sprawy, sąd), a
    każda sprawa jest inna.
    Tylko nie składaj dzień przed rozprawą na biurze podawczym, bo nie dotrze.

    KG

  • 13. Data: 2005-03-19 20:37:28
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "cezar" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Nie napisalas jakie to ma byc pismo, ale twz. ogolne warunki pism
    procesowych reguluje art. 126 Kpc:

    "art 126 § 1. Każde pismo procesowe powinno zawierać:
    1) oznaczenie sądu, do którego jest skierowane, imię i nazwisko lub nazwę
    stron, ich przedstawicieli ustawowych i pełnomocników;
    2) oznaczenie rodzaju pisma;
    3) osnowę wniosku lub oświadczenia oraz dowody na poparcie przytoczonych
    okoliczności;
    4) podpis strony albo jej przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika;
    5) wymienienie załączników.
    § 2. (77) Gdy pismo procesowe jest pierwszym pismem w sprawie, powinno
    ponadto zawierać oznaczenie miejsca zamieszkania lub siedziby stron, ich
    przedstawicieli ustawowych i pełnomocników oraz przedmiotu sporu, pisma zaś
    dalsze - sygnaturę akt.
    § 3. Do pisma należy dołączyć pełnomocnictwo, jeżeli pismo wnosi
    pełnomocnik, który przedtem nie złożył pełnomocnictwa.
    § 4. Za stronę, która nie może się podpisać, podpisuje pismo osoba przez nią
    upoważniona, z wymienieniem przyczyny, dla której strona sama się nie
    podpisała."