  • 1. Data: 2005-03-19 17:59:07
    Temat: producent wyrobu
    Od: Katarzyna Dubas <w...@u...pl>

    Mam pytanie dotczące ustalenia producenta wyrobu i ewentualnej
    odpowiedzialności z tym związanej. Nasza firma jest producentem wyrobu,
    którym jest zestaw naprawczy do ubytków w ścianach. W skład tego zestawu
    wchodzi m.in. wyrób sklasyfikowany jako budowlany - szpachlówka gipsowa,
    która jest produkowana dla nas przez inną firmę, z którą mamy podpisany
    kontrakt. Czy w takim układzie na opakowaniu zestawu może występować
    nasza frma jako producent? Kto w takim przypadku powinien wystawić
    deklarację zgodności na wyrób budowlany i ponosić odpowiedzialność z tym
    związaną?
    Będę wdzięczna za jakiekolwiek wskazówki i sugestie, za które z góry
    dziękuję.
    --
    Katarzyna

  • 2. Data: 2005-03-19 18:08:23
    Temat: Re: producent wyrobu
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W nawiązaniu do wypowiedzi osoby podpisującej się jako Katarzyna Dubas w
    wiadomości <news:d1hp97$2nu$1@panorama.wcss.wroc.pl> wyjaśniam co
    następuje:

    > i ponosić odpowiedzialność z tym
    > związaną?

    Odpowiedzialność ponosi producent, tj. ten kto jest na etykiecie (art.
    10 ust. 1 w zw. z art. 3 pkt 2 lit. a) ustawy o ogólnym bezpieczeństwie
    produktów. Proponuję też zwrócić uwagę na odpowiedzialność karną z tej
    ustawy (art. 34).

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 3. Data: 2005-03-20 11:01:34
    Od: Katarzyna Dubas <w...@u...pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > 10 ust. 1 w zw. z art. 3 pkt 2 lit. a) ustawy o ogólnym bezpieczeństwie
    > produktów. Proponuję też zwrócić uwagę na odpowiedzialność karną z tej

    Jak w takim razie można te sytuację rozwiązać? Czy wystarczy jeżeli mamy
    podpisaną umowę z firmą produkującą dla nas te szpachlówkę, w której
    jest ujęte, że to oni są producentem wyrobu budowlanego?
    --
    Katarzyna