    From: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: piractwo i sens posiadania komputera
    Date: Sat, 13 Dec 2003 23:45:06 +0100
    Sender: l...@o...pl@80.51.198.189

    Użytkownik "akszynmen" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ukvmtvcqcgm90vtv4lm7vkeko3n9a5lflb@4ax.com...
    > zastanawialiście się na tym że więkoszość tego użycia komputera co
    > robi masa to jest : gry, filmy, muzyka
    > jeśli by skutecznie zakazać piractwa to co dla tych wszystkich ludzi
    > co zbierali długi czas na komputer by to znaczyło, kiedy oprócz
    > drogiego komputera, trzeba kupić jeszcze drogie gry
    > o filmach i mp3 juz nie mówiąc bo ich w sklepach nie sprzedają (ta
    > wiem w sieci, ale tam kumują ci mo mają karty kredytowe, zresztą
    > nieważne, ja mam np. psychiczne opory przed kupowianiem muzy w sieci)

    Co by znaczylo? Jaka masa? Co robi? Chodzi o tego swiadka koronnego?? Wydaje
    mi sie ze masz problemy ze skladnia....

    > jak człowiek który liczy się z każdą złotówką będzie się na to
    > godził, nie będzie po prostu, ludzie przestaną się tym interesować,
    > zajmą się zbieranie znaczków, tylko kto na tym zarobi ???.....

    Czego nie bedzie po prostu?

    > jeśli by się naprawde tu udało wyegzekwowac, to ludzie by przestali
    > komputery kupować........

    Co tu by sie udalo wyegzekwowac?

> [...]
    > a o co chodzi..... o kasę......
    > siłujemy się :))) czyja kasa większa producentów softu czy
    > sprzętu..... (w polsce to będzie branża sprzedająca sprzęt), wiadomo
    > ze producenci podzespołów nie są jakimiś szczególnie chojnymi ludźmi
    > i kasy sobie sami nie zabiorą.....
    > za to będą mogli zrobić coś żeby przyciągnąc klientów do siebie.....
    > "kosztem konkurencji"..... a co tu zrobić jak głupim pałom i rządowi
    > udało się piractwo zlikwidowac......, no wiadomo oficjalnie popieramy
    > własność intel. no ale na boku.....
    > (ci co będą bogaci i będzie ich stać na to i to to nie wygenerują

    Nic a nic nie moge z tego zrozumiec.. W akcie desperacji probowalem nawet
    czytac od tylu - tez nic to nie dalo...

    > np.... np. szyfrowanie sprzętowe..... gdzie trzeba będzie podać hasło
    > wtedy to nikt nikomu nie udowodni co jest na dysku, jak tam będzie
    > tylko sieczka, a nikt tego brute force nie odgadnie za milion
    > lat.....

    ???
    > [...]
    >
    > STARAJCIE SIĘ NIE ROBIĆ Z MIESZKANIA SKŁADOWISKA PŁYT,
    > TO ZAWSZE SIĘ ŹLE MOŻE SKOŃCZYĆ
    > ogromna kolekcja zawsze robi wrazenie, i może je wywołać w ludziach u
    > których tego byśmy nie chcieli!!!

    To jakis manifest?

    > kto może to niech oprócz kompresji nagra to wszystko na DVD
    > mówię to do tych co się boją jakichś tam nalotów, prawdziwe czy nie
    > lepiej się zabezpieczyć
    > to nic że się troche straci na jakości, tu się nie ma co czarować że
    > taka jest, kto chce jakości niech sobie kupi stacjonarne DVD i buli
    > okrągłe sumy za krążki
    >
    > a dla pocieszenia powiem (gdzieś tak wyczytałem), że istnieje
    > technika zapisu informacji, że na powierzchni małego kawałka
    > (1cm^2?), można zapisać tyle informacji że czas potrzebny na
    > zapisanie całego tego obszaru to 30'000 lat !!!!

    chyba recznie

    > co to oznacza ??, że nośnik jest nieskończonej pojemności, ta
    > technika istnieje dzisiaj, to jest coś związane zmikroskopem
    > skaningowym lub/i samoorganizującymi polimerami, tylko problem polega
    > na tym że to jest koszmarnie drogie.... ale wszystko co teraz mamy
    > też kiedyś bylo drogie.....
    >
    > tak więc czy inaczej własność intelektualna przegra !!!
    > stoi z góry na straconej pozycji, a jeśli przetrwa to tylko w
    > nielicznych niszowych rozwiązaniach...

    Chlopie... nie pal juz wiecej tego towaru. A przynajmniej nie wtedy jak
    chcesz pisac na grupe.

    Pozdrawiam i zycze kolorowych snow :-)))
    NoMAD