  • 1. Data: 2002-05-09 11:17:20
    Temat: Spis powszechny: jak spuscic ich z szumem wodospadu. Pilne.
    Od: "Piotr 'Lodek' Hosowicz" <p...@b...pl>

    Witam,

    (Byc moze zapytanie moje nie ma racji bytu - patrz pytanie 3 ponizej.)

    Od jakiegos czasu zastanawiamy sie z kolegami informatykami nad tym, jak
    wykrecic sie dokumentnie od uczestnictwa w spisie powszechnym, ktory
    zaczyna sie bodajze dzisiaj. Wiesc gminna niesie, ze uczciwego sposobu
    nie ma (np. "Nie chce brac udzialu. Prosze wyjsc, bo zawolam policje.").
    Padlo kilka pomyslow, jedne dotyczyly utrudnienia (np. przeciagniecie
    wywiadu do okolo 3.5 godziny, z wyliczen wynika, ze jest to jak
    najbardziej mozliwe), inne uniemozliwienia (obicie ankietera wzglednie
    poszczucie psem, uporczywe odkladanie wywiadu / nieobecnosc w ustalonym
    terminie / sciemnianie do upadlego, ze sie nie moze bo costam i tak
    dalej).

    Tak czy inaczej - jest to amatorszczyzna. Poszukujemy calkowicie
    legalnego rozwiazania problemu lub tez rozwiazania, ktore - mimo ze nie
    jest legalne - nie pociagnie za soba kosztow w realizacji, jak rowniez
    nie grozi powazniejszymi konsekwencjami. Oczywiscie celem jest calkowite
    wymiganie sie od odpowiadania na jakiekolwiek pytania. W ostatecznosci
    bedziemy klamac tam, gdzie sie da.

    1. Czy ktos interesowal sie tym tematem, np. w ogole legalnoscia spisu
    powszechnego?

    2. Czy gdzies w sieci znajde odpowiedz w powyzszej sprawie?

    3. Jakimi sankcjami sa zagrozone: (a) calkowita otwarta odmowa udzialu w
    spisie (szukalem w ustawie http://www.stat.gov.pl/nsp/nsp.pdf i
    zmianach, ale jakos nie znalazlem), (b) podanie informacji
    nieprawdziwych ?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr "Lodek" Hosowicz

  • 2. Data: 2002-05-09 12:40:50
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Piotr 'Lodek' Hosowicz"

> [...]
    calkowite
    > wymiganie sie od odpowiadania na jakiekolwiek pytania. W ostatecznosci

    Hmmm, czy nie najprosciej po prostu szybko odpowiedziec na pytania i
    miec to z glowy???

    BaLab

  • 3. Data: 2002-05-09 14:41:41
    Od: "Piotr 'Lodek' Hosowicz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > (...)
    > calkowite
    >
    > Hmmm, czy nie najprosciej po prostu szybko odpowiedziec na pytania i

    1. Niby tak, ale nie. W najogolniejszym przypadku najprosciej by bylo
    powiedziec "Nie, dziekuje, milego dnia, zegnam Pana / Pania.". Zapewne
    sie ze mna zgodzisz. Tymbardziej, ze nie chce i mam takie poczucie, ze
    ze wszechmiar mam prawo nie chciec. Oczywiscie mozna postawic problem
    taki, czy nienaruszalnosc mojego prawa do "niechcenia" jest dobrem
    cenniejszym niz dobro w postaci korzysci z przeprowadzenia miarodajnego
    spisu. Twierdze ze nie, a wrecz przeciwnie, uwazam spis za
    przedsiewziecie szkodliwe dla naszego Kraju - patrz punkt 2.

    2. Rozumiem, ze pytasz o powody. Powody sa rozmaite, glownie tzw.
    ideologiczne, czyli dla niektorych moga juz na mile zasmierdziec
    pieniactwem i warcholstwem %*), chociaz mnie sie takimi wcale nie
    wydaja. Mowiac ogolnie, uwazam spis powszechny za kolejny akt umacniania
    i rozbudowy socjalizmu w Polsce, ktora po 57 latach (mozna nawet
    powiedziec ze po 83 latach) owego budowania i umacniania przypomina
    quasi-latynoski okret pijany i teatrzyk buffo. Pewnie mozna by na temat
    tego uzasadnienia-tezy dluzej podyskutowac, ale nie chce zajmowac
    Szanownego Forum dysputa nie do konca zwiazana z tematyka Waszej grupy.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr "Lodek" Hosowicz

  • 4. Data: 2002-05-09 15:46:41
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 9 May 2002, Piotr 'Lodek' Hosowicz wrote:

    > 1. Czy ktos interesowal sie tym tematem, np. w ogole legalnoscia spisu
    > powszechnego?

    Dlaczego twierdzisz że spis jest nielegalny?

    Z tego wynika że sankcji nie ma.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-05-09 15:55:06
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

> [...]
    > spisie (szukalem w ustawie http://www.stat.gov.pl/nsp/nsp.pdf i
    > zmianach, ale jakos nie znalazlem), (b) podanie informacji

    Uczestnictwo w spisie jest obywatelskim obowiązkiem. Mamy demokracje
    więc może wyjściem dla ciebie byłaby emigracja?

    Leszek

  • 6. Data: 2002-05-09 16:34:41
    Od: "Piotr 'Lodek' Hosowicz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
    > Uczestnictwo w spisie jest obywatelskim obowiązkiem. Mamy demokracje
    > więc może wyjściem dla ciebie byłaby emigracja?

    1. Leszku, wyjasnilem w innym liscie o co mi chodzi. Napisalem bardzo
    jasno, ze chce legalnie lub tanio+bezkarnie nie uczestniczyc w spisie, a
    nie pisalem niczego na temat emigracji.

    2. W jeszcze innym liscie napisalem dlaczego nie chcemy brac udzialu w
    spisie, jak rowniez napisalem, zeby lepiej nie dyskutowac na temat
    powodow, bo niektorzy jezdza winda, inni zbieraja pocztowki, jeszcze
    inni luibia lowic rybki nad stawem, a jeszcze inni uwazaja, ze udzial w
    spisie jest obywatelskim obowiazkiem.

    3. Nie wiem czy znasz takie dictum sp. Stefana Kisielewskiego (cytat z
    pamieci, to jest zdaje sie w "Dziennikach"): "Mowia mi <<Wez i
    wyemigruj>>, partia tez chce zebym wyjechal. Ja nie chce wyjezdzac.
    Niech oni sobie wyjada.". Poniewaz twoja "propozycje" uwazam za zwykle
    chamstwo, zreszta symptomatyczne dla pewnego rodzaju umyslowosci, to bez
    ogrodek ci mowie, zebys moze ty wyjechal. Mysle, ze bysmy wszyscy
    zyskali, gdybyt takie nowo-stare totalniackie popluczyny wyjechaly.
    Nawet moglbym sie dorzucic do wykupu dla was jakiegos terenu na
    Kamczatce. I tam sobie bedziecie sie bawic w *swoje* obywatelskie
    obowiazki. Przepraszam za tonacje, ale na chamstwo i odmozdzenie mam
    zwyaczj odpowiadac bez specjalnego certolenia sie.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr "Lodek" Hosowicz

  • 7. Data: 2002-05-09 16:38:48
    Od: "Piotr 'Lodek' Hosowicz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego twierdzisz że spis jest nielegalny?

    Hmmm ? No, przeciez niczego takiego nie napisalem, a wlasnie sie pytam
    czy ktos probowal tego dociec, moze odbyly sie dyskusje na ten temat i
    mozna gdzies przeczytac ich rezultat, moze wypowiedzial sie jakis
    autorytet prawny w tej sprawie etc?

    > Z tego wynika że sankcji nie ma.

    Przegladnalem te ustawe, ale nie przeczytalem dokladnie od deski do
    deski. Czy jest mozliwa sytuacja taka, ze w tej ustawie rzeczywisccie
    nic nie ma, a stosuja sie mimo to jakies przepisy ogolnie obowiazujace?
    I jesli tak to jakie?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr "Lodek" Hosowicz

  • 8. Data: 2002-05-09 16:41:14
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]
    > ogrodek ci mowie, zebys moze ty wyjechal. Mysle, ze bysmy wszyscy
    > zyskali, gdybyt takie nowo-stare totalniackie popluczyny wyjechaly.

    moralnosc Kalego - jak Kali komus ukrasc krowe to dobrze a jak kto Kalemu to
    zle.
    Propozycja wyjazdu to dla ciebie chamstwo ale sam w ordynarny sposob
    skladasz ja adwersarzowi i niech wszyscy widza jak milością bliźniego pałasz
    ;-))
    i ten piekny podzial na my i oni.
    Zegnal ozieble
    *** blad ***

  • 9. Data: 2002-05-09 17:17:21
    Od: "miab" <m...@s...pl>

    Leszek napisał(a) w wiadomości: ...

    > Uczestnictwo w spisie jest obywatelskim obowiązkiem. Mamy demokracje
    >więc może wyjściem dla ciebie byłaby emigracja?

    Urzekla mnie Twoja proletariacka bezposredniosc.

    miab

  • 10. Data: 2002-05-09 17:29:25
    Od: "Piotr 'Lodek' Hosowicz" <p...@b...pl>

    > Użytkownik "Piotr 'Lodek' Hosowicz" (...)
    >
    > moralnosc Kalego - jak Kali komus ukrasc krowe to dobrze a jak kto
    Kalemu to
    > zle.

    Ze co prosze?

    > Propozycja wyjazdu to dla ciebie chamstwo ale sam w ordynarny sposob
    > skladasz ja adwersarzowi i niech wszyscy widza jak milością bliźniego
    pałasz
    > ;-))

    1. Widze, ze guzik zrozumiales z tego co napisalem.

    2. Czy "palanie mikloscia blizniego" wg "stadardow niejakiego blada" do
    osob, ktore maja dla mnie niespecjalnie uprzejme propozycje to jakis
    kolejny obowiazek obywatela, o ktorym nie wiem?

    > i ten piekny podzial na my i oni.

    A co ci sie w nim nie podoba?

    > Zegnal ozieble

    Tak, ja tez sie zegnam. Moze byloby dobrym pomyslem, gdybys oznaczyl
    watek jako ignorowany, zebym cie tu nie musial wiecej ogladac,
    przemadrzaly lewusie.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr "Lodek" Hosowicz