  • 1. Data: 2006-02-10 20:16:40
    Temat: pęknięte okno, reklamacja i co z tego wynikło...
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Witam.

    Niedawno pytałem szanownych grupowiczów w temacie, który krótko przypomnę, i
    powiem co dalej...

    Otóż ze 3 miesiące temu wymieniłem sobie w domu (w bloku) okna na nowe
    (plastikowe).
    Okna założyła pobliska firma, oczywiście mam na to fakturę, w której zostały
    zakupione.

    W nocy z 16 na 17 stycznia szyba w największym oknie wzięła sobie i pękła
    (wielkie pęknięcie rozpoczynające się od krawiędzi okna i biegnące do środka
    wewnętrznej szyby). Tak po prostu - wieczorem okno było jeszcze ok, a rano -
    już nie. Noc była wtedy wyjątkowo mroźna - może jakieś naprężenie, czy
    coś...

    No więc moja dziewczyna poszła rano złożyć reklamację.
    Pani w firmie najpierw się strasznie zdziwiła, a potem powiedziała, że ona
    reklamację przyjmuje, ale "niech się pani przygotuje, że reklamacja nie
    będzie uznana, bo takie szyby nie pękają". Oczywiście nie dała żadnego
    pokwitowania o przyjęcie reklamacji, ani nic.
    Wobec tego, następnego dnia (18 stycznia) zanieśliśmy pisemą reklamację, z
    opisem sytuacji i żądaniem reklamacyjnym wymiany szyby, oczywiście na kopii
    poprosiliśmy o potwierdzenie przyjęcia.

    Jakiś tydzień temu przyszedł jakiś "fachowiec", popatrzył na szybę, coś tam
    sobie ponotował i poszedł.
    A wczoraj dostaliśmy pismo z firmy (wysłane 7 lutego), że reklamacja nie
    będzie uznana.

    No, nie jest chyba dziwne, że dostałem piany :)

    I teraz mam pytanie - rozumiem, że zmieścili się w tych 14 dniach na
    rozpatrzenie reklamacji (bo chyba chodzi o 14 dni roboczych ?).
    Jeżeli tak - to co teraz ? Oczywiście nie mam zamiaru się dać wydutkać, i -
    czy najpierw iść do Federacji Konsumentów, czy od razu do Sądu ?

    Jeżeli tak, to jak napisać pozew ? itp ? Podpowiedzcie maluczkiemu.

    Pozdrawiam.

    Piotr.

  • 2. Data: 2006-02-10 23:38:23
    Temat: Re: pęknięte okno, reklamacja i co z tego wynikło...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.02.2006 sundayman <s...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > będzie uznana.
    > I teraz mam pytanie - rozumiem, że zmieścili się w tych 14 dniach na

    Jeśli to niezgodnść to nie zmieścili się - złożyłeś reklamację 18
    stycznia. Ale:
    1) Mam wątpliwości, czy wstawione okno można reklamować z tyt.
    niezgdoności - nie jest to rzecz ruchoma.
    2) Zaznaczyłeś na niej w ogóle, że to z tyt. niezgodności?

    --
    Marcin