  • 1. Data: 2006-02-10 19:10:53
    Temat: kupno samochodu - oszustwo - pomocy:/
    Od: "Marita" <m...@W...konto.pl>

    Otoz ojciec chlopaka kupil wreszcie upragnionego mercedesa. Kupiony nad
    morzem, wszystko pieknie, wszyscy zadowoleni.
    Po przyjezdzie do Poznania i poddaniu go specjalistycznym ogledzinom okazalo
    sie, ze:
    - jest zlozony z trzech innych
    - uderzony tak mocno, ze nie mial przodu
    - karoseria od benzyny
    - silnik wsadzony diesla i inne mniej istotne (pordzewiale podwozie czego
    nie mozna bylo zobaczyc na miejscu itd.)

    Wady wyszly na jaw dopiero po obejrzeniu samochodu przez specjalistow od
    mercedesa:/

    Pytanie: co zrobic? pozwac? ile to by sie ciagnelo?
    mialam kiedys wyklad z prawa i facet cos mowil ze jesli sie okaze, ze np.
    licznik jest cofniety po kupnie to w ciagu trzech lat bodajze mozna oddac
    taki samochod i nalezy sie pelen zwrot pieniedzy - czy to cos tego typu?

  • 2. Data: 2006-02-10 19:16:38
    Temat: Re: kupno samochodu - oszustwo - pomocy:/
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marita wrote:

    > Wady wyszly na jaw dopiero po obejrzeniu samochodu przez specjalistow od
    > mercedesa:/

    Skoro dopiero specjaliści zauważyli różnicę, to po prostu jeździć.

  • 3. Data: 2006-02-10 19:30:15
    Od: "Marita" <m...@W...konto.pl>

    Zeby ten samochod doprowadzic do porzadku trzeba w niego wsadzic pare
    tysiecy:(
    Ma on byc taksowka, w takim stanie pojezdzi pewnie pol roku.
    Poza tym litosci, facet wreszcie ma upragnionego mercedesa, jak Ty bys sie
    czul? Moze niektorym nie robi roznicy czym jezdza, ja bym sie wsciekla.
    I wreszcie sprzedawca to przeciez oszust! Przeciez nie mozna odpuszczac przy
    oszustwie na taka skale. Niestety nie mam zadnego znajomego prawnika wiec
    pisze na te grupe, bo nie mam pojecia jakie mam prawa.
    Jak kupilam ostatnio wadliwy smietnik w Praktikerze to po prostu pojechalam
    i wymienilam, co zrobic z samochodem nie mam pojecia:(
    P.S. Sprzedawca telefonow nie odbiera.

  • 4. Data: 2006-02-10 19:43:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marita napisał(a):
> [...]
    > sie, ze:

    > - uderzony tak mocno, ze nie mial przodu

    Jak można nie zauważyć że samochód nie miał przodu? A tył miał? ;)

    > - silnik wsadzony diesla i inne mniej istotne (pordzewiale podwozie czego

    Jak można nie zauważyć czy w samochodzie jest silnik benzynowy czy diesel ?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 5. Data: 2006-02-10 19:58:23
    Od: Sender Bell <"sender[nospam]"@staticline2044.toya.net.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Jak można nie zauważyć że samochód nie miał przodu? A tył miał? ;)

    Chodzi mercedes koło drogi, nic już nie ma, sam tułów chodzi ;)

    Sender Bell

  • 6. Data: 2006-02-10 19:58:45
    Od: "Marita" <m...@W...konto.pl>

    Karoseria jest od modelu benzyny i ktos wsadzil silnik diesla i przerobil
    instalacje. Silnik diesla mial byc w srodku i jest ale kiedys byl benzynowy.
    Zeby wszystko wspolgralo ze soba nalezy rowniez wymienic np. skrzynie
    biegow, wal napedowy i tylni most. Poza tym w samochodzie diesla zawieszenie
    powinno byc wzmocnione i rozni sie od zawieszenia samochodu z silnikiem
    benzynowym. W tym przypadku zostal wymieniony tylko silnik (i moze
    skrzynia). Co z reszta?

    Poza tym bardzo prosze o porade prawna.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2006-02-10 20:12:49
    Od: "Marita" <m...@W...konto.pl>

    > Jak można nie zauważyć że samochód nie miał przodu? A tył miał? ;)

    To chyba logiczne ze nie mial z powodu wypadku a nastepnie zostal tak
    przerobiony ze tego nie widac na pierwszy rzut oka.

  • 8. Data: 2006-02-10 20:35:00
    Od: "jendrek_" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Marita" napisał w wiadomości

> [...]
    > taki samochod i nalezy sie pelen zwrot pieniedzy - czy to cos tego typu?

    a podpisaliscie w umowie, ze nie macie zastrzezen do stanu technicznego tego
    samochodu???
    jesli tak to chyba mozecie znalezc jedynie kogos komu wcisniecie w ten sam
    sposob ten samochod, lub jezdzic nim nadal.

    jesli tego typu klauzli nie ma w umowie to wydaje mi sie ze da sie wywalczyć
    zwrot pieniędzy.
    Druga sprawa, to chyba można to podciagnac pod oszustwo.
    W Kodeksie Cywilnym poszukaj informacji o: "Niezgodności towaru z umową"
    Może da sie pod to podpiac te sprawe.

    Prawnikiem nie jestem, wiec nie podam Ci tutaj odpowiednich paragrafów.

    Moja rada to wybrać sie osobiscie do tego sprzedawcy. Jesli prowadzi
    handel samochodami, warsztat, jakaś zarejestrowaną działalność to powiedzieć
    mu, że chcecie odzyskać pieniądze i oddajecie samochód, a jeśli nie to
    idziecie do odpowiedniej instytucji zgłosić oszustwo.

    Sam kupiłem w tym roku tak samochód, ale że nie wszystko grało od strony
    prawnej, zastosowałem podaną wyżej metodę i facet sam przywiózł pieniądze i
    zabrał sobie samochód. Miał warsztat i pewnie jakies nieczyste sprawy też
    miał w tym warsztacie, więc nie chciał szumu.

    powodzenia

  • 9. Data: 2006-02-10 22:05:45
    Od: "Piotrek" <p...@i...pl>

  • 10. Data: 2006-02-11 00:25:50
    Od: "Marita" <m...@W...konto.pl>

    klauzuli zadnej szczegolowej co do stanu technicznego nie bylo, dziekuje za
    rady.
    sprawa owszem, pytanie ile to moze potrwac:)
    pewnie skonczy sie na sprawie, jeszcze raz dziekuje za opinie.

    Pozdrawiam.