  • 1. Data: 2005-03-21 14:24:42
    Temat: patrole szkolne - umocowania prawne
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Jako że już długie lata minęły od czasów, kiedy chadzałem do szkoły,
    pewnym szokiem było dla mnie to, że istnieją jakieś 'patrole szkolne'
    straży wiejskiej, które w określonych godzinahc wyłapują nieletnich na
    ulicach.

    Jakie to w ogóle ma umocowanie prawne?

  • 2. Data: 2005-03-21 17:53:00
    Temat: Re: patrole szkolne - umocowania prawne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:d1mlf8$d31$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > pewnym szokiem było dla mnie to, że istnieją jakieś 'patrole szkolne'
    > straży wiejskiej, które w określonych godzinahc wyłapują nieletnich na

    Zatrzymanie, to zatrzymanie. Co do zasady przesłanki do tegoż zawierają
    różne ustawy. Moim zdaniem nie ma podstaw do zatrzymania takiego
    nieletniego, no chyba że się Szweda po nocy i jest mocno nieletni, bo
    załóżmy można by było wówczas twierdzić, że jest w jakimś tam
    niebezpieczeństwie. Ale pomysły takie bywały już w historii. Coś mi się
    tłucze po głowie, że ostatnio w Radomiu kilka lat temu.

    Tego typu inicjatywy z reguły kończą się wcześniej lub później
    zawiadomieniem o bezpodstawnym zatrzymaniu osoby.

  • 3. Data: 2005-03-22 23:09:39
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2005 15:24:42 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > pewnym szokiem było dla mnie to, że istnieją jakieś 'patrole szkolne'
    > straży wiejskiej, które w określonych godzinahc wyłapują nieletnich na

    Wagary to objaw demoralizacji, a więc art. 4 § 1 upn.

    RG

  • 4. Data: 2005-03-23 00:02:41
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Roman G. napisał(a):

    > Wagary to objaw demoralizacji, a więc art. 4 § 1 upn.

    Kłania sie magiczne słówko "systematyczne". Podziwiam strażaków
    wiejskich w Krapkowicach za rentgen w oczach :-P

    M.

  • 5. Data: 2005-03-23 01:58:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Roman G. wrote:

    > Wagary to objaw demoralizacji, a więc art. 4 § 1 upn.

    Doczytaj ten artykuł - mówi o wagarach _systematycznych_.

  • 6. Data: 2005-03-23 20:38:37
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 23 Mar 2005 01:02:41 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Kłania sie magiczne słówko "systematyczne".

    Nie przeszkadza to Straży Miejskiej w Warszawie i pomysłodawczyni całej
    akcji powoływać się na ten właśnie przepis. Sprawdzają wagarowiczów i w
    porozumieniu ze szkołą potwierdzają albo wykluczają demoralizację.

    > Podziwiam strażaków wiejskich w Krapkowicach za rentgen w oczach :-P

    Szpiegowałeś mnie? Coż za zaszczyt! ;)

    RG

  • 7. Data: 2005-03-23 20:56:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Roman G. napisał(a):

    > Nie przeszkadza to Straży Miejskiej w Warszawie i pomysłodawczyni całej
    > akcji powoływać się na ten właśnie przepis. Sprawdzają wagarowiczów i w
    > porozumieniu ze szkołą potwierdzają albo wykluczają demoralizację.

    dopóki znowu nie dostaną po łapkach.

    > Szpiegowałeś mnie? Coż za zaszczyt! ;)

    Dlaczego szpiegowałem? Skąd takie bezpodstawne podejrzenia? Wiesz, że
    kwalifikuje się to co najmniej na art. 212 kk?
    :-P

    M.

  • 8. Data: 2005-03-24 07:40:44
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 23 Mar 2005 21:56:12 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Dlaczego szpiegowałem? Skąd takie bezpodstawne podejrzenia?

    Czemu bezpodstawne?

    > Wiesz, że kwalifikuje się to co najmniej na art. 212 kk? :-P

    No co najmniej! ;)

    RG