  • 1. Data: 2005-03-21 14:01:58
    Temat: prywatne oskarżenie (pomówienie) i kpk
    Od: "Sewer" <s...@w...gazeta.pl>

    Mam prośbę do uczestników forum o poradę. Zostałem oskarżony o pomówienie.
    Jak pamiętam dostałem akt oskarżenia i termin 7 dni na odpowiedź.

    Złożyłem wzajemny akt oskarżenie o pomówienie (inne postępowanie). Te osoby
    zamiast odpowiedzi złożyły wniosek "o skierowanie sprawy na posiedzenie
    celem umorzenia postępowania karnego".

    Występuję bez adwokata i zostałem zwolniony z kosztów sądowych (300zł).
    Dziwi mnie zachowanie przeciwników procesowych. I bardzo proszę o radę.
    Zwłaszcza, że po drugiej stronie jest ustanowionych dwóch adwokatów w tym
    jeden o sławnym nazwisku.

    Czy są jakieś konsekwencje dla postępowania jeśli strona w terminie nie
    odniosła się do aktu oskarżenia? Nawet wniosek, który sporządzili jest po
    terminie, tzn. akt oskarżenia jeśli
    odebrali we wtorek (zwrotka) to ich wniosek został złożony w czwartek
    następnego tygodnia.

    Merytorycznie ich wniosek to jednak jest ustosunkowanie się do zarzutów,
    tylko dlaczego w takiej formie(wniosek o umorzenie) - zwłaszcza, że
    sporządzali to adwokaci. Można rozumieć, że taki wniosek jest dla nich
    korzystny. Jednak nie złożyli odpowiedzi na akt oskarżenia, a przede
    wszystkim ten wniosek jest według mnie po terminie (jeśli zastępuje
    odpowiedź na akt oskarżenia).

    Sąd nie dostarczył mi tego wniosku, zapoznałem się z nim przeglądając akta.
    Myślę, że to jest trochę nie fair, że jest wyznaczone posiedzenie sądu na
    temat złożonego wniosku, którego nie otrzymałem - ten wniosek to 3 strony
    A-4.

    Pozdrawiam
    I dziękuję za pomocne uwagi.

    Seweryn