  • 1. Data: 2006-08-21 12:37:28
    Temat: palenie zabronione na terenie "obiektu"
    Od: "Widget" <w...@a...pl>

    Jest taka sprawa, firma w której pracuję wynajmuje biuro w najniższej
    kondygnacji budynku. Wejścia są od mieszkań są od placu, który jest otoczony
    przez budynek, wejście do biura jest od chodnika stykającego się z zew.
    częścią budynku. Dzisiaj przyszła pani z administracji zakomunikować,
    żebyśmy nie palili, bo jest "zakaz palenia na terenie obiektu". Jest taka
    jedna pani z serii nadwrażliwych, która ma alergiczne dziecko. Kiedyś
    prosiła nas żebyśmy nie palili pod oknem, dlatego chodziliśmy palić w
    miejsce na tym samym chodniku, które było oddalone od jej okna o jakieś
    15-20 metrów, a co lepsza w tym miejscu często wieją silne wiatry co wiadomo
    rozwiewa dym. Jednak podejrzewamy, że ta pani nadal kierowana
    nadwrażliwością twierdziła, że papierosy przeszkadzają jej dziecku. Że
    administracja ma z nią problemy z wieloma innymi kwestiami wiemy nie od
    dziś, podejrzewam, że administracja ściemnia i wymyśliła taki przepis. Kto o
    tym decyduje ? O takim przepisie ? Rada lokatorów ? Bo miejsce, które nam
    łaskawie wydzieliła administracja znajduje się kawałek od biura, w takim
    miejscu, że np. w tej chwili zaparkowany samochód uniemożliwia wejście w to
    miejsce, poza tym podczas deszczu nie idzie nie zmoknąć, no i co najgorsze,
    miejsce to znajduje się metr od śmierdzących śmietników.

    Co robić z czymś takim ? Szef nie chce palić w biurze, bo później śmierdzi,
    zgadzam się z nim, bo w starym biurze paliliśmy i później jest niezbyt miły
    zapach, poza tym są osoby niepalące.

    Jak poprowadzić taką sprawę ?

    --
    Widget

  • 2. Data: 2006-08-21 13:01:29
    Temat: Re: palenie zabronione na terenie "obiektu"
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

    > Jak poprowadzić taką sprawę ?

    Rzucić palenie.

  • 3. Data: 2006-08-21 13:14:49
    Od: "Stefan 3M" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > Rzucić palenie.

    Dopisuję się do tego. Ty, który palisz nie masz zielonego
    pojęcia (widać to z Twojego postu) jak cierpi człowiek,
    a co dopiero dziecko !!!, u kótego alergia powoduje
    nadwrażliwość na dym papierosowy. To nie ta pani jest
    z tych "nadwrażliwych" tylko Ty jesteś z tych bezdusznych !!!!

    Gdybys doświadczył piekącego bólu oczu i suchego potwornie
    bolącego w środku nosa, z którego za chwile tryśnie krew,
    (to są moje objawy) to mówiłbys inaczej.

    A jeżeli do tego jeszcze dochodzi astma to do śmierci już niedaleko.

    Życzę Tobie i Twojej rodzinie dużo zdrowia i wyrozumiałości.

    Stefan 3M

  • 4. Data: 2006-08-21 13:15:15
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu pon, 21 sie 2006 o 15:14 GMT Stefan 3M napisał na grupę:

> [...]

    >A jeżeli do tego jeszcze dochodzi astma to do śmierci już niedaleko.

    >Życzę Tobie i Twojej rodzinie dużo zdrowia i wyrozumiałości.

    aj waj - to grupa pl.rzuc.palenie czy pl.soc.prawo? Podaj konkretne
    paragrafy a nie ratujesz swiat nic nie wnoszacym postem. Jak ktos ma
    ochote palic to niech pali - ale tak by innym nie przeszkadzal i nie
    musial wtym celu stac w smierdzacym kiblu. Bo tez jest czlowiekiem i ma
    swoje prawa.

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 5. Data: 2006-08-21 13:29:28
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

    > musial wtym celu stac w smierdzacym kiblu. Bo tez jest czlowiekiem i ma
    > swoje prawa.

    Jest człowiekiem wytwarzającym smród, nie dlatego że musi, tylko dlatego że
    lubi. Więc reakcja Stefana, choć nieco zbyt emocjonalna, ogólnie jest
    słuszna.
    Przed chwilą z balkonu ściągałem świeżo wyschniętą po praniu pościel, na
    której był popiół kogoś kto sobie pali powyżej.
    Pewnie też by mnie uznał za nadwrażliwego i argumentował że są silne wiatry.

    Jeśli ktoś uważa, że mu palenie przeszkadza, to mu przeszkadza i druga osoba
    nie może temu zaprzeczyć, zwłaszcza paląca.

    A jeśli chodzi o paragrafy - nie wiem co to za "administracja", czy to
    wspólnota, spółdzielnia, spółka, czy co innego. Zresztą niezależnie od tego
    każdy z tych tworów może wprowadzać przepisy porządkowe, w tym zakaz
    palenia.

    Marcin.

  • 6. Data: 2006-08-21 13:51:13
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 21 Aug 2006 15:14:49 +0200, Stefan 3M napisał(a):

    > Gdybys doświadczył piekącego bólu oczu i suchego potwornie
    > bolącego w środku nosa, z którego za chwile tryśnie krew,
    > (to są moje objawy) to mówiłbys inaczej.

    Dym papierosowy to tylko jeden z czynników. Poza tym nadwrażliwych
    jest mniej niż palących - proponuję chodzić w masce w miejscach gdzie
    ktoś może palić.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2006-08-21 14:01:40
    Od: "Widget" <w...@a...pl>

    > aj waj - to grupa pl.rzuc.palenie czy pl.soc.prawo? Podaj konkretne
    > paragrafy a nie ratujesz swiat nic nie wnoszacym postem.

    Gdyby rzeczywiście miał rację, to bym się z nim zgodził, tylko że odległość
    miejsca w którym do tej pory paliliśmy a tej pani oknem jest taką, że
    twierdzenie, że dolatuje do niej dym to absurd. Już samo to, że gościu mnie
    oskarża o "bezduszność" sugeruje, że trzeba olać trola ;). W bloku w którym
    mieszkam, nie ma zakazu palenia, a nie palę będąc na korytarzu lub tym
    bardziej w windzie, właśnie z tego powodu, że komuś może to przeszkadzać. A
    żeby dać inny przykład stopnia "popierdolenia" tej pani. Kiedyś przyszła do
    biura z mężem, że jakichś dwóch chłopaków od nas majstrowało przy jej
    samochodzie, chyba spószczali paliwo. To byłem ja i kolega. Jej samochód
    stał zaraz przy miejscu w którym paliliśmy. Pokazywałem na jej samochodzie
    jedną historię samochodu, przy czym nawet na chwilę go nie dotykaliśmy :D.

    --
    Widget

  • 8. Data: 2006-08-21 14:03:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Widget wrote:

> [...]
    > zgadzam się z nim, bo w starym biurze paliliśmy i później jest niezbyt miły

    Jeśli jesteście firmą z warszawy, to mogę polecić pewnego terapeutę od
    rzucania palenia...

  • 9. Data: 2006-08-21 14:07:55
    Od: "Widget" <w...@a...pl>

    > Dym papierosowy to tylko jeden z czynników

    No i właśnie o to chodzi, w pobliżu jest pełno drzew rozsiewających pyłki,
    parę ulic dalej zakład Hipolita Cegielskiego, który trochę nieczystości
    emituje. Z innej strony budynku jest ulica, która jest bardzo ruchliwa w
    ciągu dnia, praktycznie w środku dnia to jedna wielka nitka samochodów.

    Jeżeli to któryś z tych czynników jest za to odpowiedzialny, a nie nasze
    palenie to dlaczego mamy przez to cierpieć ? Za to, że ktoś jest chory na
    głowę i nie potrafi obiektywnie spojrzeć na sprawę ?

    --
    Widget

  • 10. Data: 2006-08-21 14:17:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Biegała wrote:

    > aj waj - to grupa pl.rzuc.palenie czy pl.soc.prawo? Podaj konkretne
    > paragrafy a nie ratujesz swiat nic nie wnoszacym postem. Jak ktos ma

    Paragrafy? Proszę bardzo: Art.160 Kodeksu Karnego: "Kto naraża człowieka
    na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku
    na zdrowiu..."