    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: opuszczenie mieszkania przez wynajmujacego
    Date: Sat, 1 Mar 2003 23:23:53 +0100

    On Sat, 1 Mar 2003, news.tpi.pl wrote:

    wKF: odpowiadaj pod cytatem, łatwiej komentować... !

    >+ nawiaze kontakt z dzielnicowym i zobacze co on na to. Silowo nie chce tego
    >+ zalatwiac bo tam jest troja lub czworka dzieci. Cokolwiek by sie dzialo
    >+ wyjde na najgorszego doprowadzajac dzieci do strachu.

    BTW: nie wiem co gorsze: strach czy ulica. Trzeba przyznać
    że ustawodawca to przewidział, szkoda tylko że założył
    iż państwo ma tylko "kazać" (a martwić mogą się inni).

    >+ Czy mnie obowiazuje ta ustawa o okresie ochronnym? Nie moge do pewnej daty
    >+ wyrzucic lokatora z mieszkania?

    Nim posłuchasz takich rad:
    [...]
    >+ > Jezeli rzeczywiscie go chcesz zmusic to moze przyjdz do niego
    >+ > z policja ? ;)

    ...to zajrzyj i poczytaj tu:

    http://www.rp.pl/prawo/doc/loo0713.html#2

    Skoro chcesz się zabierać za "wykwaterowanie" lokatora, to rozumiem
    że dałeś mu co najmniej 3 miesiące temu *na piśmie* ostrzeżenie,
    że jak nie zacznie płacić to rozwiążesz umowę ?
    Jeśli nie - to marzec już mamy (KC !), czyli kwiecień, maj
    i czerwiec IMHO liczyć trzeba do "3 miesięcy".

    Po upływie owego kwartału jak widać z ustawy musisz dać dodatkowy
    miesiąc. Niektórzy mogą pomyśleć że to koniec: to proponuję
    jeszcze zajrzeć do art.12, zdaje się że lokator nie płaci nie
    dlatego że "nie chce" tylko dochodów nie ma ?
    IMHO twój zamiar rezygnacji z dochodów to szczegół: może się mylę,
    ale literalnie tam napisali że lokator *ma prawo* do ugody !
    Nawet jak nic od niego nie chcesz.
    Tekst:
    "10. Wypowiedzenie dokonane z naruszeniem przepisów ust. 1-4
    jest nieważne."

    Razem: po 4(+marzec) miesiącach jeszcze coś na ugodę, czyli po pół
    roku możesz zacząć występować o eksmisję. O ile dobrze zrozumiałem
    różne komentarze - to gmina powinna dać lokatorom "z brakiem
    kasy" mieszkanie socjalne i dopiero wtedy...
    Gmina może nie mieć (mieszkań) :(

    Przejrzyj googlem grupę:
    http://groups.google.com/groups?as_q=&num=100&as_sco
    ring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+G
    oogle&as_epq=&as_oq=eksmisja+eksmisje+eksmisj%EA+eks
    misji&as_eq=&as_ugroup=*.prawo&as_usubject=&as_uauth
    ors=&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=2001&a
    s_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2003&as_maxm=3&as_maxd=1

    pzdr, Gotfryd