  • 1. Data: 2006-12-13 11:32:08
    Temat: oprogramowanie - pytanie
    Od: "Moonwalker" <t...@m...pl>

    Witam,
    Nie wiem czy pisze na dobrej grupie, jesli nie to wybaczcie.

    Chce zakupic oprogramowanie do uzytku domowego, z tym ze nie chodzi jedynie
    o samego Windowsa, ale rowniez jakies programy graficzne (Photoshop,
    Corel...), gdyz pracuje jako grafik komputerowy,a poniewaz po pracy mam
    sporo wolnego czasu wiec mam okazje sobie dorobic pracujac w domu.. no ale
    do rzeczy.
    1. Czy zakup takiego oprogramownia mozna odliczyc od podatku?
    2. Co w przypadku gdybym w przyszlosci wymyslil sobie zalozenie dzialalnosci
    gospodarczej - czy takie oprogramowanie moglbym w przyszlosci uzywac w
    firmie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-13 11:36:37
    Temat: Re: oprogramowanie - pytanie
    Od: redgrist <r...@n...pl>

    Moonwalker napisał(a):
> [...]
    > gospodarczej - czy takie oprogramowanie moglbym w przyszlosci uzywac w

    Witam.

    Od podatku chyba raczej nie odliczysz a jasli zalozysz dzialalnosc
    gospodarcza jako osoba fiz prowadzaca dzialalnosc gosp. mozesz wciagnac
    to oprogramowanie na firme. Piszesz wtedy stosowne oswiadczenie.

    redgrist

  • 3. Data: 2006-12-13 11:45:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 13 Dec 2006 12:36:37 +0100, redgrist napisał(a):

    > Od podatku chyba raczej nie odliczysz a jasli

    Tu zgoda.

    > zalozysz dzialalnosc
    > gospodarcza jako osoba fiz prowadzaca dzialalnosc gosp. mozesz wciagnac
    > to oprogramowanie na firme. Piszesz wtedy stosowne oswiadczenie.

    A tu proszę o wyjaśnienia:
    1. Co rozumiesz przez "wciągnąć na firmę"?
    2. Jaka korzyść da ci to "wciągnięcie na firmę"?
    3. Podaj podstawę prawną do dwu powyższych.

  • 4. Data: 2006-12-13 11:46:37
    Od: "Moonwalker" <t...@m...pl>

    Użytkownik "redgrist" <r...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gospodarcza jako osoba fiz prowadzaca dzialalnosc gosp. mozesz wciagnac to
    > oprogramowanie na firme. Piszesz wtedy stosowne oswiadczenie.

    a jaka instytucja zajmuje sie takimi sprawami, tzn przenoszeniem
    oprogramowania na firme?

  • 5. Data: 2006-12-13 13:33:39
    Od: redgrist <r...@n...pl>

    jureq napisał(a):

    > Tu zgoda.

    > A tu proszę o wyjaśnienia:
    > 1. Co rozumiesz przez "wciągnąć na firmę"?
    > 2. Jaka korzyść da ci to "wciągnięcie na firmę"?
    > 3. Podaj podstawę prawną do dwu powyższych.

    Jak ja miałem komputer wraz z oprogramowaniem kupiony jako "normalny
    obywatel" a potem założyłem firmę to księgowy powiedział że mam tylko
    napisać oświadczenie ze ten zestaw komputerowy jest używany do
    działalności firmy, co jest prawdą. Napisałem wiec taki świstek papieru
    i można nawet odliczyć sobie koszt takiego sprzętu od dochodowego
    podatku PIT 5.

    redgrist

  • 6. Data: 2006-12-13 13:59:09
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 13 Dec 2006 14:33:39 +0100, redgrist napisał(a):

> [...]
    > działalności firmy, co jest prawdą. Napisałem wiec taki świstek papieru
    > i można nawet odliczyć sobie koszt takiego sprzętu od dochodowego

    Opisując nieco formalniej to co się wydarzyło:
    Zapewne zaliczyłeś kupiony wcześniej komputer do srodków trwałych i
    dokonałeś jego jednorazowej amortyzacji. Rzeczywiście przepisy na to
    pozwalają.
    Jednak program nigdy nie będzie środkiem trwałym. Może co
    najwyżej być "wartością niematerialną i prawną". A dla WNiP nie ma
    odpowiednich przepisów pozwalających amortyzować te kupione "prywatnie"
    wcześniej. I dlatego twoja rada dla Moonwalkera jest guzik warta.

  • 7. Data: 2006-12-13 14:03:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 13 Dec 2006 12:32:08 +0100, Moonwalker napisał(a):

> [...]
    > do rzeczy.
    > 1. Czy zakup takiego oprogramownia mozna odliczyc od podatku?

    Nie.

    > 2. Co w przypadku gdybym w przyszlosci wymyslil sobie zalozenie
    > dzialalnosci gospodarczej - czy takie oprogramowanie moglbym w
    > przyszlosci uzywac w firmie?

    To zależy tylko od licencji tego oprogramowania. Przypuszczam, że
    większość będziesz mógł. I nie musisz nic robić w tym celu tylko je po
    prostu wykorzystywać.

    Obawiam się, że chciałeś zadać jeszcze jedno pytanie: Czy koszt tego
    oprogramowania będziesz mógł wliczyć w koszty DG gdy już ją zaczniesz.
    Odpowiedź brzmi: nie.

  • 8. Data: 2006-12-13 20:44:57
    Od: "Moonwalker" <t...@m...pl>

    > Nie.

    > To zależy tylko od licencji tego oprogramowania. Przypuszczam, że
    > większość będziesz mógł. I nie musisz nic robić w tym celu tylko je po
    > prostu wykorzystywać.

    Dziekuje za odpowiedz.

    > Obawiam się, że chciałeś zadać jeszcze jedno pytanie: Czy koszt tego
    > oprogramowania będziesz mógł wliczyć w koszty DG gdy już ją zaczniesz.
    > Odpowiedź brzmi: nie.

    Akurat to wiedzialem - pytalem o to wczesniej znajomego :)

  • 9. Data: 2006-12-13 20:52:00
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 13-12-2006 o 14:59:09 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > odpowiednich przepisów pozwalających amortyzować te kupione "prywatnie"
    > wcześniej. I dlatego twoja rada dla Moonwalkera jest guzik warta.

    Co nie zmienia faktu że może używac tych programów w DG,
    jedynie w koszty nic nie pójdzie

  • 10. Data: 2006-12-13 20:52:51
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 13-12-2006 o 12:46:37 Moonwalker <t...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    >>> 1. Czy zakup takiego oprogramownia mozna odliczyc od podatku?

    > a jaka instytucja zajmuje sie takimi sprawami, tzn przenoszeniem

    Chodziło tutaj o prawą rękę(bądź lewą jeśli jestes mańkutem) ;)
    W odpowiedzi wyżej wszytsko już jest