  • 1. Data: 2006-12-11 10:50:22
    Temat: Akt malzenski a wlasnosc
    Od: "Marek.Karas" <b...@i...pl>

    Witam,

    Mam pytanie odnosnie do wlasnosci gruntu, ktory zostal zakupiony przed
    zawarciem aktu malzenskiego. Czy po zawarciu aktu malzenstwa prawo do
    wlasnosci automatycznie nabiera druga osoba? Nie wiem, jak obecnie
    prawo reguluje te sprawy. Chodzi mi o kwestie koniecznosci sporzadzania
    intercyzy, czy jest ona w takim wypadku konieczna do zachowania prawa
    wlasnosci tylko dla jednej osoby?

    Ponadto chcialem zapytac, czy osoba wstepujaca w zwiazek z osoba
    rozwiedziona moze przejac ewentualne dlugi eksmalzonka. Sprawy
    rozwodowe sa uregulowane (choc nie wiem, jakie adnotacje powinny sie
    znalezc na akcie rozwodowym, aby sprawa byla czysta) - nie wiem jakie
    moga byc konsekwencji ewentualnych sytuacji z przeszlosci. Nie wiem tez
    czy mozna to wszystko jakos sprawdzic? Mam na mysli bylego malzonka i
    ewentualnie osobe rozwiedziona. Chodzi mi glownie o kwestie prowadzenia
    dzialalnosci gospodarczej, ewentualnych dlugow i spraw finansowych itp.
    Jednym slowem, czy jest mozliwosc wkopania sie w jakies "bagno
    finansowe" i jak sie przed tym zabezpieczyc. Bede wdzieczny za wszelkie
    informacje, ktore moga okazac sie pomocne.

    Generalnie moj post odnosi sie do szeroko rozumianego "zabezpieczenia
    prawnego" przed ewentualnymi problemami z zakresu finansowego.

    Przepraszam jednoczesnie, jesli moj jezyk nie jest precyzyjny lub jesli
    odpowiedzi znalazly sie juz we wczesniejszych postach ale nie jestem
    prawnikiem, ani osoba zorientowana w tych sprawach, a zalezy mi na
    czasie.

    Bardzo bym rowniez prosil o odnosniki do zrodel prawnych, ktore
    reguluja te kwestie.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi

    pozdrawiam
    Marek Karas

  • 2. Data: 2006-12-11 10:53:54
    Temat: Re: Akt malzenski a wlasnosc
    Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zawarciem aktu malzenskiego. Czy po zawarciu aktu malzenstwa prawo do
    > wlasnosci automatycznie nabiera druga osoba?

    Wspólne jest to, co zostało nabyte w trakcie trwania małżeństwa z wyłączeniem
    darowizn i spadków, które nie wchodzą do wspólnoty.

    Adam Pietrasiewicz

  • 3. Data: 2006-12-11 10:58:51
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 11 gru o godzinie 11:50, na pl.soc.prawo, Marek.Karas napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam pytanie odnosnie do wlasnosci gruntu, ktory zostal zakupiony przed
    > zawarciem aktu malzenskiego. Czy po zawarciu aktu malzenstwa [..]

    Marek - powiem krótko - nie pie...l
    Co ma bzykanie się do prawa własności???
    Akt małżeński, na który się powołujesz to nic innego jak dymanko pospolicie
    zwane.
    [cite]
    AKT MAŁŻEŃSKI JEST OBOWIĄZKIEM

    1 Kor 7,3-5:
    Mąż niech oddaje powinność żonie, podobnie też żona mężowi. Żona nie
    rozporządza własnym ciałem, lecz jej mąż; podobnie też i mąż nie
    rozporządza własnym ciałem, ale żona. Nie unikajcie jedno drugiego, chyba
    że na pewien czas, za obopólną zgodą, by oddać się modlitwie; potem znów
    wróćcie do siebie, aby -- wskutek niewstrzemięźliwości waszej -- nie kusił
    was szatan.
    [/cite]

    [cite]
    Nikt nie mówi, że tylko i wyłącznie akt małżeński ma na celu prokreację.
    Akt małżeński posiada podwójny wymiar: jednoczący i prokreacyjny. Jednak
    nie zawsze prokreacja zachodzi, gdyż taka jest fizjologia człowieka. Chodzi
    opełną akceptację drugiej osoby - w tym przypadku kobiety i jej płodności.
    [/cite]

    Jeszcze chcesz podyskutować nt. "aktu małżeńskiego"?
    To sio - na pl.soc.religia

    --
    Herbi
    11-12-2006 11:58:48