  • 1. Data: 2003-01-16 17:35:14
    Temat: oprogramowanie
    Od: "pilek" <t...@p...fm>

    Witam
    Spodziewam się że pytanie nienowe, jednak ciężko coś znaleźć na ten temat:
    -jak można kupić legalnego, używanego Windowsa?
    np. gość sprzedaje wersję oem którą dostał przy zakupie komputera. Jest na
    nim napis "do sprzedaży wyłącznie z nowymi komputerami PC". Czy jeżeli mi go
    sprzeda z jakąś częścią komputera np. z myszką, kupię go przez to legalnie?
    W sklepie można takiego windowsa kupić nawet z najtańszą nową częścią
    komputera.
    Pozdrawiam
    Mich.

  • 2. Data: 2003-01-16 17:46:31
    Temat: Re: oprogramowanie
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    pilek wrote:
    > Spodziewam się że pytanie nienowe, jednak ciężko coś znaleźć na ten temat.

    Nieprawda. Wystarczy przeszukać archiwum tej grupy, albo chociaż rzucić okiem
    na bierzące wątki.

    > -jak można kupić legalnego, używanego Windowsa?

    Normalnie. Bierzesz i kupujesz.

    > np. gość sprzedaje wersję oem którą dostał przy zakupie komputera.
    > Jest na nim napis "do sprzedaży wyłącznie z nowymi komputerami PC".

    To Ty jeszcze wierzysz we wszystko co jest napisane???

    > Czy jeżeli mi go sprzeda z jakąś częścią komputera np. z myszką [..]

    Umowa OEM jest zawierana pomiędzy producentem programu, a jego dystrybutorem.
    Klientowi nic do tego. Może Ci go nawet sprzedać z papierem toaletowym, albo
    bez niczego i nadal wsio jest legalne. Polecam prawo autorskie:

    Art. 51.
    1. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej wyczerpuje prawo do zezwalania na dalszy obrót
    takim egzemplarzem na wskazanym terytorium, z wyjątkiem jego najmu lub
    użyczenia.

    Art. 74.
    [..]
    Wraz z pierwszą sprzedażą egzemplarza, na którym program został utrwalony,
    przez uprawnionego lub za jego zezwoleniem, wyczerpuje się prawo do
    rozpowszechniania tego egzemplarza; nie narusza to prawa do kontroli dalszego
    najmu lub dzierżawy programu komputerowego lub jego egzemplarza.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-01-17 01:57:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik pilek napisał:

    >Witam
    >Spodziewam się że pytanie nienowe, jednak ciężko coś znaleźć na ten temat:
    >-jak można kupić legalnego, używanego Windowsa?

    Normalnie, na podstawie umowy. O ile to wersja pudelkowa. OEMa niestety
    nie możesz :-(

> [...]
    >sprzeda z jakąś częścią komputera np. z myszką, kupię go przez to legalnie?

    No własnie nie do końca chyba, bowiem ma być z nowym sprzętem. A ten nie
    będzie nowy. No i nie będziesz miał FV poświadczającej, że kupiłeś ze
    sprzętem. Witaj w świecie MSa... Zainstaluj lepiej Linuksa... Taniej i
    mniej zamotane...

    >W sklepie można takiego windowsa kupić nawet z najtańszą nową częścią
    >komputera.

    Bo tak mówi licencja OEM.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 4. Data: 2003-01-17 02:09:42
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Tristan Alder wrote:
    > Normalnie, na podstawie umowy. O ile to wersja pudelkowa.
    > OEMa niestety nie możesz :-(

    Przestań wprowadzać ludzi w błąd.
    Przypomnę, że nadal nie postawiłeś złamanego grosza na poparcie
    swojego zdania w tej kwestii.

    > Bo tak mówi licencja OEM.

    Licencję OEM otrzymuje DYSTRYBUTOR, a nie KLIENT.
    Jeśli nie potrafisz tego pojąć to wbij sobie to do głowy jako aksjomat.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 5. Data: 2003-01-17 12:12:39
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Elita.pl napisał:

    >Przestań wprowadzać ludzi w błąd.

    Przestań wprowadzać ludzi w błąd.

    >Przypomnę, że nadal nie postawiłeś złamanego grosza na poparcie
    >swojego zdania w tej kwestii.

    Pomnę, że postawiłem, a jeno brak było ekspertów.

    >Licencję OEM otrzymuje DYSTRYBUTOR, a nie KLIENT.

    też. Ale inną. Normalną licencję końcową otrzymuje użytkownik. Kupić
    można, ale używać nie :-(
    I jest to LICENCJA KOŃCOWA DLA UŻYTKOWNIKA, cokolwiek byś na ten temat
    nie sądził. Notorycznie mylisz umowy dystrybutorów z licencją OEM na
    używanie, która jasno mówi, że używanie jest możliwe tylko po zakupie z
    NOWYM sprzętem. Jeśli nie potrafisz tego pojąć to wbij sobie to do głowy
    jako aksjomat.

  • 6. Data: 2003-01-17 13:53:44
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Tristan Alder wrote:
    > Pomnę, że postawiłem, a jeno brak było ekspertów.

    Gdzie postawiłeś? Proponowałem byś podał osobę, która by
    pełniła rolę męża zaufania i jakoś pominąłeś to milczeniem.
    Więc powtarzam - wskaż taką osobę, złożymy u niej po 1000 złotych.

    > też. Ale inną. Normalną licencję końcową otrzymuje użytkownik.
    > Kupić można, ale używać nie :-(

    Wierutna brednia.

> [...]
    > używanie, która jasno mówi, że używanie jest możliwe tylko po zakupie z
    > NOWYM sprzętem. Jeśli nie potrafisz tego pojąć to wbij sobie to do głowy

    Tam może nawet pisać, że możesz używać dopiero po wsadzeniu palca do dupy
    i będzie to tak samo wiążące.

    Prawo jest jednoznaczne w tej kwestii i wszelkie punkty z nim sprzeczne
    są nieważne. I zaiste nie rozumiem po co ludziom mieszasz w głowach.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 7. Data: 2003-01-17 16:05:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    >Gdzie postawiłeś? Proponowałem byś podał osobę, która by
    >pełniła rolę męża zaufania i jakoś pominąłeś to milczeniem.

    Nie mileczeniem, ale stwierdziłem, że nie znam takowej.

    >Więc powtarzam - wskaż taką osobę, złożymy u niej po 1000 złotych.

    No więc
    a) Nie mam tyle kasy, żeby wyłożyć
    b) nie znam takiej osoby.

    >Tam może nawet pisać, że możesz używać dopiero po wsadzeniu palca do dupy
    >i będzie to tak samo wiążące.

    Jeżeli jets umowa pomiędzy producentem i UZYTKOWNIKIEM, to należy jej
    przestrzegać i już.

    >Prawo jest jednoznaczne w tej kwestii i wszelkie punkty z nim sprzeczne
    >są nieważne.

    A z czym są sprzeczne? I jak sobie wyobrażasz potyczki z BSA w tej
    materii? kontrolerzy oraz BSA mają jasne stanowisko i nawet jeśli
    faktycznie masz rację, to i tak koszt procesu z MSem może przewyższyć te
    300zł za Windowsa.

  • 8. Data: 2003-01-17 16:20:57
    Temat: Odp: oprogramowanie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b099kt$dj7$...@s...bnet.pl...
    > Nie mileczeniem, ale stwierdziłem, że nie znam takowej.

    tak?????? :-( Twoje życie musi być koszmarem ...przykro mi _(

    a czemu złożymy ? co to za interesy? hmm

    Sandra

  • 9. Data: 2003-01-17 16:49:11
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Tristan Alder wrote:
    > Nie mileczeniem, ale stwierdziłem, że nie znam takowej.

    W takim razie ja zaproponuję żeby to był

    Oczywiście jeśli się zgodzi.

    > a) Nie mam tyle kasy, żeby wyłożyć

    Więc ile proponujesz?

    > Jeżeli jets umowa pomiędzy producentem i UZYTKOWNIKIEM, to należy jej
    > przestrzegać i już.

    Czy jak zawrę umowę o pracę ze swoją pracownicą, że do jej obowiązków należy
    zostawanie co tydzień u mnie na "kolację ze śniadaniem", nie ma prawa do urlopów,
    nie ma prawa do płatnego chorobowego przeze mnie i musi pracować 12 godzin
    dziennie przez 7 dni w tygodniu to co? Też należy jej przestrzegać i już ?

    > A z czym są sprzeczne?

    Z Ustawą o prawach autorskich i pokrewnych.

    > I jak sobie wyobrażasz potyczki z BSA w tej materii?

    Nie wyobrażam bo nie sądzę by w ogóle odważyli się wytoczyć komukolwiek
    proces z tego powodu.

    > Kontrolerzy oraz BSA mają jasne stanowisko i nawet jeśli faktycznie

    Nie ma czegoś takiego jak kontrolerzy BSA.

    > masz rację, to i tak koszt procesu z MSem może przewyższyć te 300zł
    > za Windowsa.

    Ja się tylko zastanawiam kiedy ktoś wreszcie zdecyduje się pozwać M$
    i zarządać odpowiedniego odszkodowania i zadośćuczynienia za ich oszukiwanie,
    że kupno "OEMa" bez sprzętu i używanie potem takiego softu jest nielegalne.
    Oj... przydałoby się zebrać kilkaset osób to razy różnicę w cenie między OEMem
    i pudełkowym softem a potem wsio razy 3...
    Mniam... mniam... piękna kwota by się zebrała.
    I jak ładnie by to wyglądało w mediach !!!!!!!!
    M$ skazany za łamanie prawa autorskiego i oszukiwanie ludzi...
    Mniam... mniam...

    Szkoda tylko, że pewnie pozostanie to w sferze marzeń bo w Polsce ludzie mają
    w dupie walkę nawet o swoje prawa :((

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 10. Data: 2003-01-17 16:55:21
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Tristan Alder wrote:
    > Nie mileczeniem, ale stwierdziłem, że nie znam takowej.

    W takim razie ja zaproponuję żeby to był Piotr Waglowski