    From: "Elita.pl" <b...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oprogramowanie
    Date: Fri, 17 Jan 2003 17:49:11 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@213.199.230.157

    Tristan Alder wrote:
    > Nie mileczeniem, ale stwierdziłem, że nie znam takowej.

    W takim razie ja zaproponuję żeby to był

    Oczywiście jeśli się zgodzi.

    > a) Nie mam tyle kasy, żeby wyłożyć

    Więc ile proponujesz?

    > Jeżeli jets umowa pomiędzy producentem i UZYTKOWNIKIEM, to należy jej
    > przestrzegać i już.

    Czy jak zawrę umowę o pracę ze swoją pracownicą, że do jej obowiązków należy
    zostawanie co tydzień u mnie na "kolację ze śniadaniem", nie ma prawa do urlopów,
    nie ma prawa do płatnego chorobowego przeze mnie i musi pracować 12 godzin
    dziennie przez 7 dni w tygodniu to co? Też należy jej przestrzegać i już ?

    > A z czym są sprzeczne?

    Z Ustawą o prawach autorskich i pokrewnych.

    > I jak sobie wyobrażasz potyczki z BSA w tej materii?

    Nie wyobrażam bo nie sądzę by w ogóle odważyli się wytoczyć komukolwiek
    proces z tego powodu.

    > Kontrolerzy oraz BSA mają jasne stanowisko i nawet jeśli faktycznie

    Nie ma czegoś takiego jak kontrolerzy BSA.

    > masz rację, to i tak koszt procesu z MSem może przewyższyć te 300zł
    > za Windowsa.

    Ja się tylko zastanawiam kiedy ktoś wreszcie zdecyduje się pozwać M$
    i zarządać odpowiedniego odszkodowania i zadośćuczynienia za ich oszukiwanie,
    że kupno "OEMa" bez sprzętu i używanie potem takiego softu jest nielegalne.
    Oj... przydałoby się zebrać kilkaset osób to razy różnicę w cenie między OEMem
    i pudełkowym softem a potem wsio razy 3...
    Mniam... mniam... piękna kwota by się zebrała.
    I jak ładnie by to wyglądało w mediach !!!!!!!!
    M$ skazany za łamanie prawa autorskiego i oszukiwanie ludzi...
    Mniam... mniam...

    Szkoda tylko, że pewnie pozostanie to w sferze marzeń bo w Polsce ludzie mają
    w dupie walkę nawet o swoje prawa :((

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm