  • 1. Data: 2003-01-16 17:53:27
    Temat: ODPOWIEDZIALNOSC CYWILNA za tresci publikowane w usenecie?
    Od: "warsik" <w...@w...com>

    Witam

    Czy jesli podpisuje sie imieniem i nazwiskem pod tresciami publikowanym na
    forum, to jest szansa, ze ktos mnie pozwie da sadu z powodztwa cywilnego np.
    z obraze dobrego imienia, dzialanie na szkode, lub cos w tym stylu?

    Spotkalem sie z takimi pogrozkami. Jak internet dlugi i szeroki wydaje mi
    sie to wierutna bzdura, jednak wole sie upewnic zanim zintesyfikuje swoje
    dzialania :-)

    pozdrawiam

    warsik

  • 2. Data: 2003-01-16 18:08:10
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    warsik wrote:
> [...]
    > forum, to jest szansa, ze ktos mnie pozwie da sadu z powodztwa cywilnego np.
    > z obraze dobrego imienia, dzialanie na szkode, lub cos w tym stylu?

    Oczywiście. Dodatkowo odpowiesz jak za zniesławienie w mediach publicznych.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-01-16 19:26:50
    Od: "warsik" <w...@w...com>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście. Dodatkowo odpowiesz jak za zniesławienie w mediach
    publicznych.

    Az tak dobrze, to chyba byc nie moze? Jaka wiec bedzie roznica pomiedzy
    wypowiadaniem wlasnych opinii a dzialaniem na czyjas szkode? Wg mnie niczym
    nie zawinilem, ale nie mam zamiaru byc ciagany po sadach przez jakiegos
    pieniacza....

    pozdrawiam

    warsik

  • 4. Data: 2003-01-16 21:21:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Internet, to jak wielka tablica ogłoszeniowa. Każdy może coś na niej
    zawiesić i każdy to doczytać. Tak więc, jeśli tutaj coś zawiesisz, to
    odpowiadasz za to. Pozostaje bez znaczenia, że akurat to opublikowałeś w
    sieci a nie przed notariuszem. Ewentualnie pewne utrudnienie przy ściganiu
    może stanowić ustalenie sprawcy, ale jeśli uda się go ustalić, to nie widzę
    powodu, by potencjalny pokrzywdzony nie mógł dochodzić swoich racji przed
    sądem.

    Oczywiście abstrahuję od samych podstaw roszczenia, bowiem nie piszesz o co
    chodzi dokładnie w sprawie.

  • 5. Data: 2003-01-17 00:56:50
    Od: Artur <a...@j...net>

    W jaki sposób?
    Oczywiście pomijam kwestie IP, revDNS, itp. - w jaki sposób, bez podpisu
    cyfrowego zamierzasz jednoznacznie ustalic osobe, która stukala i
    wyslala post poslugujac się komputerem podpietym do sieci?

    A.

  • 6. Data: 2003-01-17 01:33:49
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <EEB9B3E23EE5BD4A88ADDC32582636E801F620E3@jplwant003
    .jasien.net>, Artur wrote:

    Po kiego kija zaczales nowy temat?

> [...]
    > cyfrowego zamierzasz jednoznacznie ustalic osobe, która stukala i
    > wyslala post poslugujac się komputerem podpietym do sieci?

    Podpis cyfrowy tez nie daje 100% pewnosci. Zawsze jest jakis margines
    bledu ale nie dotyczy to tylko takich spraw. Jesli po IP->czasie->bilingu
    dojda do twojego mieszkania a dostep do komputera ma ograniczona ilosc
    osob + oprogramowanie za pomoca ktorego to cos wyslano nie bedzie w prosty
    sposob umozliwialo wlamanie z zewnatrz i wysylki, i jesli takie cos
    powtorzy sie kilka razy to MZ moze to zostac uznane za wystarczajacy
    dowod.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2003-01-17 02:15:59
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    warsik wrote:
> [...]
    > a dzialaniem na czyjas szkode?
    > Wg mnie niczym nie zawinilem, ale nie mam zamiaru byc ciagany

    Własne opinie to są wtedy jak je zachowujesz dla siebie.
    Za publicznie wypowiadane się odpowiada.
    Oczywiście - jeśli to co mówisz jest PRAWDĄ, przytaczasz FAKTY,
    a nie kłamstwa, zmyślenia czy Twoje rojenia, to nie masz się czego obawiać.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 8. Data: 2003-01-17 08:16:29
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "warsik" <w...@w...com> napisał w wiadomości
> [...]
    np.
    > z obraze dobrego imienia, dzialanie na szkode, lub cos w tym stylu?

    Musialby ktos udowodnic, ze email (mowiac ogolnie) podpisany
    Twioim imieniem i naziwskiem byl faktycznie przez Ciebie
    napisany.
    A to jest niemozliwe.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 9. Data: 2003-01-17 08:19:53
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    > warsik wrote:
    >
    > Oczywiście. Dodatkowo odpowiesz jak za zniesławienie w mediach
    publicznych.

    O ile ktos mu to udowodni.
    Oczywiscie nie oznacza to, ze Internet ma byc miejscem znieslawiania.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 10. Data: 2003-01-17 08:24:01
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    wrote:
> [...]
    > sposob umozliwialo wlamanie z zewnatrz i wysylki, i jesli takie cos
    > powtorzy sie kilka razy to MZ moze to zostac uznane za wystarczajacy

    Pod IP mozna sie podszyc. Wiec jakiz to dowod?

    Poza tym nie wiem jaki jest biling przy laczu stalym.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)