    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: opłata klimatyczna ..
    Date: Tue, 02 Jun 2015 11:26:04 +0200

    W dniu 2015-06-02 o 11:21, szerszen pisze:

    > Ale co to ma za znaczenie?
    > Marek chce nocleg, usługodawca podaje mu cenę + opłatę klimatyczną, Marek odmawia
    opłacenia opłaty, usługodawca upiera się przy swoim, Marek zmienia lokal.

    > No i?

    Ale co "no i"? Jak Marek pójdzie spać na ławkę, to opłata nie jest
    pobierana.

    Nie ma podstawy do odmowy noclegu, skoro jest zapłacony. Ba, akurat
    teraz jadę na czerwcówkę do Zakopanego, gdzie jest 2zł opłaty
    klimatycznej, i sobie wyczytałem w uchwale rady miasta, że opłata jest
    pobierana "najpóźniej ostatniego dnia pobytu".

    A hotele/ośrodki są tylko inkasentami podatku, jest to tak jakby
    działalność niezależna od ich usług hotelarskich. Marek nie zapłaci, to
    za parę miesięcy pojawi się na koncie poborca skarbowy z tytułem
    wykonawczym.

    --
    Liwiusz