  • 11. Data: 2008-09-10 20:28:57
    Temat: Re: opisanie sytuacji w necie
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Sep 2008 13:07:19 -0700, roger_that1 napisał(a):

    > Poprawka - trzeba bylo i tak wystawic - nazwa znana, NIP znany, a ze
    > adres nieaktualny to blad zadnej wagi skoro nie chcieli podac
    > aktualnego. Ale tak czy siak wykroczenie juz poszlo w niebyt,

    Zakładając, że jest to ów wypadek mniejszej wagi (art. 62 par. 5 kks?)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2008-09-11 10:30:14
    Od: r...@o...pl

    On 10 Wrz, 22:28, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Zakładając, że jest to ów wypadek mniejszej wagi (art. 62 par. 5 kks?)

    Art. 53. § 8. W rozumieniu kodeksu wypadek mniejszej wagi jest to czyn
    zabroniony jako wykroczenie skarbowe, które w konkretnej sprawie, ze
    względu na jej szczególne okoliczności - zarówno przedmiotowe, jak i
    podmiotowe - zawiera niski stopień społecznej szkodliwości czynu, w
    szczególności gdy uszczuplona lub narażona na uszczuplenie należność
    publicznoprawna nie przekracza ustawowego progu z § 6, a sposób i
    okoliczności popełnienia czynu zabronionego nie wskazują na rażące
    lekceważenie przez sprawcę porządku finansowoprawnego lub reguł
    ostrożności wymaganych w danych okolicznościach, albo sprawca
    dopuszczający się czynu zabronionego, którego przedmiot nie przekracza
    kwoty małej wartości, czyni to z pobudek zasługujących na
    uwzględnienie.

    Ustawowy prog to pieciokrotnosc minimalnego wynagrodzenia, wiec kolo
    4500 uszczuplonego *podatku*.
    Przy kwocie 1000zl podatku uszczuplil jakies 410 zeta, wiec 10%
    ustawowego progu, faktury nie wystawil
    bo nie mial danych i nie wiedzial ze i tak musi wystawic.
    Jak to jest przestepstwo to co jest wykroczeniem? (zaznaczam ze
    praktyk ze mnie zaden i sie nie znam,
    tylko tak gdybam)

  • 13. Data: 2008-09-11 10:32:45
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 11 Sep 2008 03:30:14 -0700, roger_that1 napisał(a):

> [...]
    > ustawowego progu, faktury nie wystawil bo nie mial danych i nie
    > wiedzial ze i tak musi wystawic. Jak to jest przestepstwo to co jest

    OK, logiczne, z pominięciem zdania "nie wiedzial ze i tak musi wystawic":
    ignorantia etc.

  • 14. Data: 2008-09-11 11:00:56
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Olgierd wrote:

    > OK, logiczne, z pominięciem zdania "nie wiedzial ze i tak musi
    > wystawic": ignorantia etc.

    dzięki za uświadomienie :(
    dla mnie było oczywiste, że nie ma przychodzu - bo nie ma wystawionej
    faktury

    ponawiam natomiast pytanie - czy można ich jakoś skubnąć za sam fakt
    ukrywania danych spółki?
    (samych adresowych jak i także do faktury)...

    --
    pozdrawiam

  • 15. Data: 2008-09-11 12:49:55
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 11 Sep 2008 13:00:56 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > dzięki za uświadomienie
    > dla mnie było oczywiste, że nie ma przychodzu - bo nie ma wystawionej
    > faktury

    Odwróćmy temat: a jak mają Ci zapłacić, skoro nie wystawiłeś faktury? ;-)

    > ponawiam natomiast pytanie - czy można ich jakoś skubnąć za sam fakt
    > ukrywania danych spółki?
    > (samych adresowych jak i także do faktury)...

    Tak, do 10 tys. dla każdego członka zarządu. Jeśli to spółka z o.o. lub
    akcyjna.

  • 16. Data: 2008-09-11 22:29:15
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Olgierd wrote:

    > Odwróćmy temat: a jak mają Ci zapłacić, skoro nie wystawiłeś faktury?
    > ;-)

    no wiem, wiem...

    to odrazu - skoro tak pomagacie się zapytam....
    bo to może zmienić postać...

    zlecenie do projektu dali przed tym jak otworzyłem działalność
    oddanie projektu - po tym jak otworzyłem DG

    może to zmienia postać rzeczy?

    > Tak, do 10 tys. dla każdego członka zarządu. Jeśli to spółka z o.o.
    > lub akcyjna.

    a jak?

    --
    pozdrawiam

  • 17. Data: 2008-09-12 06:49:15
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 12 Sep 2008 00:29:15 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > zlecenie do projektu dali przed tym jak otworzyłem działalność oddanie
    > projektu - po tym jak otworzyłem DG
    > może to zmienia postać rzeczy?

    No to zapewne wykonane było poza prowadzoną działalnością. Nie ma
    faktury, nie było wykroczenia skarbowego ;)

    > a jak?

    Art. 595 par. 1 kodeksu spółek handlowych.
    Najlepiej pisać do sądu rejestrowego (jeśli go znasz). Przećwiczyłbym też
    wariant z policją, wprawdzie ten tryb nie jest bezpośrednio wskazany w
    ustawie, ale w ostateczności to policja jest 'defaultowym' organem od
    zwalczania bezprawia i niegodziwości.

  • 18. Data: 2008-09-12 07:24:40
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > wskazany w ustawie, ale w ostateczności to policja jest 'defaultowym'
    > organem od zwalczania bezprawia i niegodziwości.

    b. dziękuje za pomoc i tłumaczenie

    --
    pozdrawiam

  • 19. Data: 2008-09-12 07:33:50
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 12 Sep 2008 09:24:40 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > b. dziękuje za pomoc i tłumaczenie

    Silwuple.
    Ale pamiętaj, że to tylko taki straszak + obrabianie 4 liter. Twojej
    sprawy to nie załatwi.