  • 31. Data: 2005-05-17 12:41:15
    Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Witiia [Tue, 17 May 2005 12:36:15 +0200]:

    > Najlepiej jak złoży reklamację. Tylko niech nic nie pisze,
    > że ktoś wyłudził od niej hasło dostępu.

    A to przypadkiem tez oszustwo nie bedzie?

    > Później zarządaj sprawdzenia adresu IP komputera, z którego
    > wykonano dany przelew. Na 99% nie będzie to w Twoim mieście,
    > albo nawet w Polsce.

    Ano. Ja tez czesto gzrebie na wlasnym koncie z innych kompow,
    po calym kraju rozsianych... Dowod jak diabli.

    > Przedstawiasz dowody, że tego i tego dnia była w tym
    > i w tym mieście, więc nie mogła wykonać przelewu.

    Na prawde musze Ci pokazywac, ze moge zaraz sie tu pojawic
    z IP jakiejs Tajlandii...? Myslisz, ze tam idioci siedza?

    > Jeśli ktoś uzyska dostęp do konta w wyniku przestępstwa
    > (tutaj tak było - wyłudzenie, oszustwo), to już chyba bank
    > odpowiada za to, że dał dostęp osobie, która takiego dostępu
    > nie powinna mieć.

    Tylko ze to nie bank dal tej osobie dostep. Ten dostep dala
    sama wlascicielka konta. Osobiscie.

    > Na pewno nie wolno się poddawać. Jeśli kwota jest znacząca,
    > to trzeba walczyć.

    Mi to wyglada na probe wyludzenia od banku pieniedzy
    za wlasna glupote, przykro mi.

    Kira

  • 32. Data: 2005-05-17 12:43:20
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: _ValteR_ [Tue, 17 May 2005 12:44:46 +0200]:

    > taki system w pewnym zakresie moze. uczy sie chyba jak
    > te filtry antyspamowe. jesli pobierasz np. co tydzien
    > mala kwote i nagle po pol roku ogromna kwote to alarm
    > i moga zadzwonic dla potwierdzenia.

    Primo, ciezko zdefiniowac granice. Secundo, u mnie np.
    nie ma na to zadnej reguly -- czasami przez pare tygodni
    place wylacznie karta, a czasami wyplacam od reki wieksza
    czesc zawartosci konta bo potrzebuje gotowki. A nie wiemy
    przeciez jak dysponuje swoimi srodkami ta dziewczyna, tak
    ze ciezko jednak zakladac jakakolwiek wine banku...

    Kira

  • 33. Data: 2005-05-17 12:44:44
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *regent...* wrote in <news:d6cmps$sk7$1@213-238-99-227.adsl.inetia.pl>
    :

    > dokąd zadzwonić???

    do klienta swojego???

    --
    Jeśli mówisz do boga - to jest modlitwa.
    Jeśli bóg mówi do Ciebie - to nazywa się schizofrenia paranoidalna.

  • 34. Data: 2005-05-17 12:47:35
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 17.05.2005 Kira <c...@-...pl> napisał/a:

    > A to przypadkiem tez oszustwo nie bedzie?

    bedzie.

    > Ano. Ja tez czesto gzrebie na wlasnym koncie z innych kompow,
    > po calym kraju rozsianych... Dowod jak diabli.

    gwoli scislosci.
    Zapewne podeslali jej strone z konkretna trescia.
    Strona gdzies siedziec musiala.
    jesli jeszcze kilka osob sie zglosi, ze padly ofiara podobnego
    wyludzenia w tym samym czasie, mysle, ze niebyloby problemow.

    > Tylko ze to nie bank dal tej osobie dostep. Ten dostep dala
    > sama wlascicielka konta. Osobiscie.

    Nieswiadomie.
    Kwalifikuje sie to pod oszustwo.
    Art 286 KK.

    > Mi to wyglada na probe wyludzenia od banku pieniedzy
    > za wlasna glupote, przykro mi.

    Za wlasna nieswiadomosc.
    raczej jednak nie powinno sie w to mieszac banku, lecz zlozyc
    reklamacje dokonanego przelewu motywujac to w/w czynnikami.

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||

  • 35. Data: 2005-05-17 12:52:32
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    > Tu jest identycznie: dziewczyna dala nieznanemu sobie
    > czlowiekowi login (pieczatke) i haslo (podpis). Czemu
    > ma za to bank odpowiadac? Sama dawala. Ja np. dalam

    racja - dawala sama.
    Takei sytuacje naprawde czesto sie zdarzaja.
    Ktos podeslal linka najprawdopodobniej w emailu gdzie From: wygladalo
    np. tak: Dział techniczny inteligo <t...@i...pl> w temacie
    "Weryfikacja danych osobowych w inteligo"

    a ponizej WIARYGODNIE brzmiaca tresc i link (da sie latwo zamaskowac)
    do rzekomego www.inteligo.pl/tech/weryfikacja.jsp.

    Wiele osob uwierzy - bo nie slyszeli o podobnych przypadkach.

    BTW - zastanawialem sie kiedys nad zaproponowaniem kilku bankom
    wydania krotkiej, napisanej prostym jezykiem broszury odnosnie
    bezpieczenstwa transakcji w internecie.

  • 36. Data: 2005-05-17 12:53:06
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Kira* wrote in <news:d6cot3$qsg$1@inews.gazeta.pl> :

    > Primo, ciezko zdefiniowac granice. Secundo, u mnie np.
    > nie ma na to zadnej reguly -- czasami przez pare tygodni

    brak reguły to też reguła :)
    wszystkich sie nie zadowoli - dlatego bierze sie pod uwage przecietne
    statystyczne, bo zawsze znajdzie sie wyjatek.

    > A nie wiemy
    > przeciez jak dysponuje swoimi srodkami ta dziewczyna, tak

    pewnie teraz, dzieki 'ynteligencji', małymi środkami.

  • 37. Data: 2005-05-17 17:26:20
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 17 May 2005 12:52:32 +0000 (UTC),
    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl> screamed:
> [...]
    > "Weryfikacja danych osobowych w inteligo"
    >
    > a ponizej WIARYGODNIE brzmiaca tresc i link (da sie latwo zamaskowac)

    Niewiarygodne już jest samo żądanie pinu przez bank (po co?).
    Jeśli dorzucimy do tego jeszcze kontakt via email to robi się z tego już
    niezła farsa.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 19:25:20 user up 10614 days, 7:20, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Nothing ever becomes real until it is experienced.

  • 38. Data: 2005-05-17 17:28:56
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 17 May 2005 12:36:15 +0200,
    Witiia <w...@p...onet.pl> screamed:
    > Najlepiej jak złoży reklamację. Tylko niech nic nie pisze, że ktoś
    > wyłudził od niej hasło dostępu. Najlepiej napisać, że zniknęły pieniądze
    > i prosisz o wyjaśnienie.

    Jeśli sprawdzą że zniknęły przy pomocy hasła to niepisanie o tym odniesie
    taki sam skutek jak pisanie.

    > Później zarządaj sprawdzenia adresu IP komputera, z którego wykonano
    > dany przelew. Na 99% nie będzie to w Twoim mieście, albo nawet w Polsce.

    Na 99% będzie w Polsce, albo nawet w jej mieście.

    > Przedstawiasz dowody, że tego i tego dnia była w tym i w tym mieście,
    > więc nie mogła wykonać przelewu.

    Ale udostępniła osobom trzecim hasło.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:220B ]
    [ 19:27:50 user up 10614 days, 7:22, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    "Kocham deszcz, tylko on na mnie leci."

  • 39. Data: 2005-05-17 18:01:55
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 17.05.2005 Artur M. Piwko <p...@p...kielce.pl> napisał/a:
    > Niewiarygodne już jest samo żądanie pinu przez bank (po co?).
    > Jeśli dorzucimy do tego jeszcze kontakt via email to robi się z tego już
    > niezła farsa.

    Nie mowa tu o pinie akurat.
    Zobacz jak wiele kont ebay/paypal w stanach jest kradzionych kazdego
    dnia, ze wzgledu na maile, ktore prezentuja FALSZYWA strone logowania
    a potem wymagaja weryfikacji podanych danych.

  • 40. Data: 2005-05-18 07:32:54
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 17 May 2005 18:01:55 +0000 (UTC),
> [...]
    > dnia, ze wzgledu na maile, ktore prezentuja FALSZYWA strone logowania
    > a potem wymagaja weryfikacji podanych danych.

    Pytanie tylko - po co takiemu ebayowi potwierdzenie danych uzytkownika.
    Powody w tych emailach sa dosyc "lewe".

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 09:32:13 user up 10615 days, 21:27, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]