  • 1. Data: 2005-05-16 22:37:37
    Temat: proszę o pomysła
    Od: "moskwa" <m...@n...nie.nie>

    Proszę o pomoc.

    Sytuacja wygląda tak:

    Rada Miejska w ******** uchwaliła 13 grudnia 2004 taką uchwałę.
    Oto jej czastka:

    Określa się roczne stawki od posiadania środków transportowych na 2005 rok.

    1. Od samochodu ciężarowego w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej
    pojazdu:
    a/ od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 400,00 zł
    b/ powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie 600,00 zł
    c/ powyżej 9 t i poniżej 12 ton 700,00 zł

    Czytając tę uchwałę wyraźnie jest napisane że wchodzi ona w życie po 14
    dniach od uchwalenia, więc wchodzi w życie (rozumiem jako zaczyna
    obowiązywać) 27 grudnia 2004r.
    Dzisiaj tzn wczoraj bo jest dawno po godz. zero, dostałem 3 PiTY do
    wypełnienia za rok 2002, 2003, 2004 oraz 2005....
    Co do lat 2004-2005 wszystko jest w miarę oczywiste że muszę zapłacic
    podatek, ale dlaczego mam płacić za 2002 i 2003? Fakt miałem wtedy już
    samochód lecz cholera nie było przecież wtedy takiego prawa!
    Co mam zrobić ? Co mam z tym fantem uczynić. Proszę o jakiś pomysł.

  • 2. Data: 2005-05-16 22:43:19
    Temat: Re: proszę o pomysła
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "moskwa" <m...@n...nie.nie> napisał w wiadomości

    > Co mam zrobić ? Co mam z tym fantem uczynić.

    Zapytaj ich, jaka była stawka wcześniej. Bo była po prostu inna. Ty masz
    aktualny akt prawny, a pewnie nie masz poprzedniego.