  • 1. Data: 2020-01-27 13:31:09
    Temat: odsunieci sedziowie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Cos slysze w radiu, ze juz sa sedziowie z nowego mianowania, odsunieci
    od spraw.

    I tak sie zastanawiam - kto odsunal ?
    System losowania ? Pewnie nie, bo by nie zdazyli wpisac danych, nawet
    gdyby chcieli :-)
    Prezes sadu ? Z ziobrowego nadania ?

    Czy mlodzi sedziowie sami sie odsuwaja ?

    J.

  • 2. Data: 2020-01-27 13:42:18
    Temat: Re: odsunieci sedziowie
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-01-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Cos slysze w radiu, ze juz sa sedziowie z nowego mianowania, odsunieci
    > od spraw.
    > I tak sie zastanawiam - kto odsunal ?

    Nikt ich nie ma do tego prawa zmusić.
    W znanych mi przypadkach - sami się odsunęli, respektując uchwałę.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 3. Data: 2020-01-27 13:58:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2020-01-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nikt ich nie ma do tego prawa zmusić.

    No, jesli nieprawidlowo mianowaniu ... czy podpis prezydenta swiety ?

    >W znanych mi przypadkach - sami się odsunęli, respektując uchwałę.

    Nie zazdroszcze.
    To tak jeszcze pare lat moze trwac ?

    Czy kiedys Duda zaapeluje, sedziowie przyznaja racje argumentom ...

    J.

  • 4. Data: 2020-01-27 14:02:00
    Od: z <...@...pl>

    W opozycyjnych mediach tłumacza że SN nie ma nic do sędziów tylko do
    wyroków przez nich wydawanych. ;-)

  • 5. Data: 2020-01-27 14:27:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Jan 2020 13:42:18 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Nikt ich nie ma do tego prawa zmusić.

    I też nikt ich do niczego nie zmusza. Jak mają chęć, mogą dalej próbować
    orzekać. Z tym że np. na pierwszym posiedzeniu adwokat zażąda odsunięcia
    takiego sędziego.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2020-01-27 14:36:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >próbować
    >orzekać. Z tym że np. na pierwszym posiedzeniu adwokat zażąda

    Dlaczego na pierwszym - nie lepiej na ostatnim, albo w apelacji ?

    J.

  • 7. Data: 2020-01-27 14:38:49
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-01-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
    org...

    > No, jesli nieprawidlowo mianowaniu ... czy podpis prezydenta swiety ?

    Z tego co ja rozumiem nikt nie kwestionuje faktu mianowania takiego sędziego,
    tylko jego niezawisłość.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 8. Data: 2020-01-27 14:41:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2020-01-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Z tego co ja rozumiem nikt nie kwestionuje faktu mianowania takiego
    >sędziego,
    >tylko jego niezawisłość.

    To musze doczytac.

    Czyli teraz: ktory sie sam zawiesi, ten niezawisly, a ktory sie nie
    odsunie, ten pacholek pisu ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2020-01-27 14:42:08
    Od: z <...@...pl>

    Chyba że TK orzeknie że SN nie ma kompetencji wypowiadać się o ustawach
    tworzonych przez parlament.
    Tym bardziej że jest narracja opozycji że sędziowie są nadal sędziami
    ;-) a SN kwestionuje tylko i aż ich powołanie.

    Słusznie ktoś z Konfederacji zauważył że w Polsce jest nadal
    trzystopniowy podział władzy tylko przebiega trochę inaczej:
    - parlament i rząd
    - KASTA co się sprzeciwia dobrej zmianie
    - unijni uzurpatorzy którzy chcą na wszystkim trzymać ŁAPĘ

  • 10. Data: 2020-01-27 14:47:48
    Od: z <...@...pl>

    > Z tego co ja rozumiem nikt nie kwestionuje faktu mianowania takiego sędziego,
    > tylko jego niezawisłość.

    Niezawisłość to bardzo niejasne określenie tak samo jak praworządność.

    Ani jednego ani drugiego rozwinięcia nie ma w obowiązujących traktatach.

    Każdy kraj jest inny i ustrój sądów ma rozwiązany trochę inaczej.
    Pomijając już nawet że często sędziowie są wybierani WPROST przez polityków.

    Jeśli już nawet przyznamy że ci FELERNI nie powinni orzekać to takie
    pogrobowce polski ludowej tym bardziej.

    I tu trzeba by przypomnieć jak kiedyś się wypowiadał Rzepliński o
    korporacji prawniczej Jak Gerstorfowa się wypowiadała ...

    BOLI? MA BOLEĆ ;-)