  • 1. Data: 2020-01-27 16:19:15
    Temat: BBC: obóz koncentracyjny w południowej Polsce.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "the concentration camp in southern Poland":
    www.bbc.com/reel/video/p081b99b/-i-was-90-dead-henri
    -s-story-of-surviving-auschwitz
    A Wy, brytyjskie ch_je, nie mieliście samolotów do zbombardowania tego gówna i kilku
    innych?

  • 2. Data: 2020-01-27 17:12:36
    Temat: Re: BBC: obóz koncentracyjny w południowej Polsce.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    i-s-story-of-surviving-auschwitz
    >A Wy, brytyjskie ch_je, nie mieliście samolotów do zbombardowania

    Chyba troche za daleko. Moze w pozniejszym okresie, gdy juz z Francji
    mogli startowac.
    Ewentualnie z Wloch.

    Tylko co chcesz zbombardowac - oboz z wiezniami ?
    Zaiste swietna metoda uchronienia ich przed zamordowaniem przez
    Niemcow.

    J.

  • 3. Data: 2020-01-27 17:23:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Jan 2020 17:12:36 +0100, J.F. napisał(a):

    > Tylko co chcesz zbombardowac - oboz z wiezniami ?

    Co się Francuzie dziwisz. Przecież to ącki o małym rozumku.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2020-01-27 17:26:09
    Temat: Re: obóz koncentracyjny w południowej Polsce.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Komory gazowe, piece i szlaki kolejowe prowadzące do obozów.

    -----

  • 5. Data: 2020-01-27 17:41:56
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-27 o 17:26, ąćęłńóśźż pisze:

    > Komory gazowe, piece i szlaki kolejowe prowadzące do obozów.

    Komory były na terenie obozu czyli chcesz bombardować więźniów.
    Piece też.
    A szlaki kolejowe? poczytaj jełopie jak nieskuteczne było
    niszczenie torów przez aliantów na zachodzie europy po
    wylądowaniu w Normandii.
    Jedyny efekt że więźniowie zamiast dwa dni dusili by się
    w tych wagonach trzy.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2020-01-27 18:11:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Komory były na terenie obozu czyli chcesz bombardować więźniów.
    >Piece też.

    Przy precyzyjnym bombardowaniu to wiezniow malo.
    Ale bombardowania w owym czasie rzadko bywaly precyzyjne ...

> [...]
    >wylądowaniu w Normandii.
    >Jedyny efekt że więźniowie zamiast dwa dni dusili by się

    I daloby sie zrzucic wine na aliantow :-)

    J.

  • 7. Data: 2020-01-27 18:46:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.01.2020 o 17:26, ąćęłńóśźż pisze:

    > Komory gazowe, piece i szlaki kolejowe prowadzące do obozów.

    Dokładność bombardowania bombowców horyzontalnych w owym czasie, to
    kilka kilometrów. Dlatego latali olbrzymimi chmarami i zrzucali tysiące
    bomb licząc, ze któraś tam trafi w cel. Jak już chcieli w coś tam
    konkretnego trafić, to kombinowali okrutnie.

    Była kiedyś już dyskusja chyba na militariach na ten temat - zresztą nie
    mam zielonego pojęcia, czemu na forum prawo się to znalazło. Alianci
    policzyli, że więcej "istnień ludzkich" uratuje się bombardując inne
    cele strategiczne. Uszkodzenia torów naprawiano zbyt szybko, a trafienie
    komór gazowych uznano za nieprawdopodobne, przy ryzyku olbrzymich strat
    wśród więzionych w obozie.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-01-27 20:38:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    i-s-story-of-surviving-auschwitz
    >A Wy, brytyjskie ch_je, nie mieliście samolotów do zbombardowania

    A propos

    https://www.newsweek.pl/wiedza/historia/auschwitz-75
    -rocznica-wyzwolenia-obozu/d4dsrh8

    J.

  • 9. Data: 2020-01-27 21:08:31
    Od: Kviat

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_Chastise

    > Była kiedyś już dyskusja chyba na militariach na ten temat - zresztą nie
    > mam zielonego pojęcia, czemu na forum prawo się to znalazło.

    Jak wiele innych rzeczy...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2020-01-27 21:19:06
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 27.01.2020 o 17:23, Jcek Maciejew pisze:

    > Co się Francuzie dziwisz. Przecież to ącki o małym rozumku.

    chodziło o zbombardowanie torów do KL Auschwitz, jcki z hameryki nie
    kiwnęli nawet palcem, aby to zrobić