  • 11. Data: 2006-03-14 20:41:46
    Temat: Re: odstąpienie od umowy z OFE
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Grzesiex" napisał:

    > PZU to nowy a stary to DOM

    Przecież DOM już w zasadzie nie istnieje :) Został kupiony przez
    Winterthur. Z kolei PZU kupiło Skarbiec, który jest jednym z
    najsłabszych funduszy i nie wiadomo, czy nie spowolni jego wzrostu.
    Ale na razie faktycznie DOM ma 10 pkt procentowych więcej niż PZU. Z
    punktu widzenie klienta lepsze PZU niż Winterthur, ale z drugiej
    strony za 3 lata największe fundusze najbardziej polecą w dół na
    wartości jednostki, kiedy zaczną się pierwsze wypłaty emerytur. O ile
    do tej pory nasze światłe władze nie zlikwidują całych OFE jako
    burżuazyjnej fanaberii.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 12. Data: 2006-03-14 20:54:01
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aicha" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale na razie faktycznie DOM ma 10 pkt procentowych więcej niż PZU. Z
    > punktu widzenie klienta lepsze PZU niż Winterthur,

    A niby dlaczego tak sądzisz? Bo pracujesz dla PZU?
    Nie mieszaj ludziom w głowach jakimis bzdurami!!!

    Grzesiex - pisz na priv to ci to wyjaśnie, a jutro zadzwoń do OFE DOM to ci
    pośla dokumenty aby ta sprawe odkręcić. Masz czas do połowy kwietnia :)
    Pozdro
    JJJ.

  • 13. Data: 2006-03-14 22:29:03
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "jalboss" napisał:

    > A niby dlaczego tak sądzisz? Bo pracujesz dla PZU?
    > Nie mieszaj ludziom w głowach jakimis bzdurami!!!

    To nie są bzdury. Tylko nieco wyższa niż przeciętna wiedza o
    funduszach. Myślisz, że z czego wypłacą ludziom emerytury? Muszą
    sprzedać akcje. A statystycznie najwięcej emerytów jest w największych
    towarzystwach. A jak zaczną sprzedawać, to wartość jednostki
    najprawdopodobniej spadnie. To chyba normalne prawo giełdy, nie?
    A pracowałam dla Winterthura, tylko nie byłam zbyt lojalna :)

    > Masz czas do połowy kwietnia :)

    Do 25-go, a w zasadzie nawet do 10 maja.

    Pozdrawiam - Aicha

  • 14. Data: 2006-03-15 10:00:25
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > ci pośla dokumenty aby ta sprawe odkręcić. Masz czas do połowy kwietnia :)
    Dzięki ale klient jest z gatunku "dziwnych" :) stwierdził że następnym razem
    sie bardziej doinformuje i wybierze odpowiedni fundusz.
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi
    Pozdrawiam
    Grzesiex

  • 15. Data: 2006-03-15 12:22:39
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Grzesiex" napisał:

    > klient jest z gatunku "dziwnych" :) stwierdził że następnym razem
    > sie bardziej doinformuje i wybierze odpowiedni fundusz.

    Bzdura. Można być przedstawicielem - czyli mieć prawo do podpisywania
    umów w imieniu - tylko jednego funduszu. Przedstawianie się w stylu
    "doradca emerytalny" jest niezgodne z prawem, w przeciwieństwie do
    doradców ubezpieczeniowych. Tak skonstruowana jest ustawa o funduszach
    emerytalnych. No chyba, że "następnym razem" będzie już
    przedstawicielem innego funduszu. Znam takie przypadki.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 16. Data: 2006-03-15 12:25:23
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    "Aicha"

    PS. Na stronie www.knuife.gov.pl jest lista działających agentów.
    Jeśli znasz jego nazwisko, możesz go wrzucić w wyszukiwarkę i
    sprawdzić, czy jest na tej liście.

    Pozdrawiam - Aicha

  • 17. Data: 2006-03-15 12:32:39
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Aicha napisał(a):

> [...]
    > doradców ubezpieczeniowych. Tak skonstruowana jest ustawa o funduszach
    > emerytalnych. No chyba, że "następnym razem" będzie już przedstawicielem

    nieprawda, przedstawianie się jako "doradca ubezpieczeniowy" też jest
    niezgodne z prawem ;-( Jest agent i broker ubezpieczeniowy, albo
    przedstawiciel, co do OFE to jest akwizytor i przedstawiciel, ale nie ma
    doradcy.

  • 18. Data: 2006-03-15 13:10:00
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "sg" napisał:

> [...]
    > z prawem ;-( Jest agent i broker ubezpieczeniowy, albo
    > przedstawiciel, co do OFE to jest akwizytor i przedstawiciel, ale

    OK, chodziło mi o to, że w ubezpieczeniach istnieje możliwość wyboru
    spośród wielu ofert u jednego brokera, a w funduszach emerytalnych nie
    ma takiej możliwości, choćby gadka przedstawiciela sugerowała, iż
    takowa u niego istnieje.

    Pozdrawiam - Aicha

  • 19. Data: 2006-03-15 13:26:57
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Aicha napisał(a):

> [...]
    > spośród wielu ofert u jednego brokera, a w funduszach emerytalnych nie
    > ma takiej możliwości, choćby gadka przedstawiciela sugerowała, iż takowa

    zgadza sie, chociaż widziałem firmę, ale nie pamiętam gdzie, która
    zatrudniała kilku pracowników i każdy był akwizytorem innego OFE i dało
    się to jakoś obejść

    sg

  • 20. Data: 2006-03-15 13:49:06
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "sg" napisał:

    > widziałem firmę, ale nie pamiętam gdzie, która zatrudniała kilku
    > pracowników i każdy był akwizytorem innego OFE i dało się to jakoś
    > obejść

    _Każdy_ _innego_ - to nie to samo, co jeden kilku.

    Pozdrawiam - Aicha