  • 11. Data: 2005-12-29 14:31:42
    Temat: Re: odpowiedzialnosc z tyt. posiadania nielegalnego oprogramowania komp.
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Przemek R... wrote:

    > Kradnac nie placisz zyskujac jednak program przedstawiajacy pewna wartosc

    Ale oprogramowania nie można ukraść - chyba, że masz na myśli
    oprogramowanie utrwalone na nośniku.
    Fonon

  • 12. Data: 2005-12-29 14:33:15
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "T" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1. wchodzac w posiadanie programu komp. nie placac za niego nie zwiekszaja
    > sie
    [...]
    > 2. przez wejscie w posiadanie programu komp. zwiekszaja sie aktywa, bo
    > program
    [...]

    Wow, wg tej definicji, to nagrywając 100 pirackich płyt i trzymając je
    pod łóżkiem staję się milionerem :).
    Wg mnie troszkę wydumana hipoteza. I o ile ktoś ma firmę i operuje na tym
    oprogramowaniu, to jest to zasadne.
    Ale w przypadku dzieciaka, "kolekcjonera", który np. posiada internet i
    ciągnie wszystko, bo "za darmo", nawet nie wiedząc zbytnio do czego służy
    dany progam, nie instalując tego na komputerze, to jest to conajmniej
    odważna hipoteza. Jakie korzyści materialne on osiąga?

  • 13. Data: 2005-12-29 14:42:24
    Od: ...@...c

    Dnia Thu, 29 Dec 2005 15:05:58 +0100, Lookasik napisał(a):

    > a inni ,ze kupno na wlasny uzytek tez kradziez bo w momencie kupna pirata
    > osiagnales korzysc

    Dokładnie taka jest praktyka. Generalnie nie widze aby posiadanie
    pirackiego softu było karane w przeciwieństwie do rozpowszechniania oraz
    czerpania z niego korzysci.

    --
    pozdrawiam,

  • 14. Data: 2005-12-29 14:49:59
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > Dokładnie taka jest praktyka. Generalnie nie widze aby posiadanie
    > pirackiego softu było karane w przeciwieństwie do rozpowszechniania oraz
    > czerpania z niego korzysci

    A co w sytuacji, w ktorej pracownik zainstaluje lewe oprogramowanie na sluzbowym
    kompie? Teoretycznie mozna zalozyc, ze zrobila to osoba, ktora nastepnie nie
    czerpie z tego zadnych korzysci majatkowych. A co z pracodawca? Czy odpowiada w
    jakikolwiek sposob za to, ze na JEGO kompie jest lewizna? Zeby bylo ciekawiej
    dodajmy np, ze pracowinik uzywal tego oprogramowania przy wypelnianiu swoich
    obowiazkow sluzbowych.

  • 15. Data: 2005-12-29 14:51:54
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > To teraz jeszcze wytlumacz w jakiej sytuacji nie osiaga sie korzysci
    > majatkowej i bedzie pelny obraz.

    Gdy kupujesz program. Oczywiscie przy zbilansowaniu - in plus - program, ale in
    minus - pieniadze.

  • 16. Data: 2005-12-29 15:14:25
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    T <t...@p...onet.pl> napisali:

    > Gdy kupujesz program. Oczywiscie przy zbilansowaniu - in plus - program, ale in
    > minus - pieniadze.

    No wlasnie. Gdyby kazde skopiowanie softu bez zgody autora oznaczalo
    korzysc majatkowa, to po cholere takie zastrzezenie w ustawie???

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 17. Data: 2005-12-29 15:23:44
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> napisał w
    wiadomości news:dp0s23$126$1@news.onet.pl...

    > Ale w przypadku dzieciaka, "kolekcjonera", który np. posiada internet i
    > ciągnie wszystko, bo "za darmo", nawet nie wiedząc zbytnio do czego służy
    > dany progam, nie instalując tego na komputerze

    Głupimi przykładami wszystko można sprowadzić do absurdu.
    Dzieciak nie działał umyślnie więc siła rzeczy trudno mu zarzucić 278 KK.

    > Jakie korzyści materialne on osiąga?

    Korzyścią tu jest uzyskanie _możliwości_ korzystania z programu bez
    konieczności ponoszenia wydatków związanych z jego legalnym nabyciem (A.
    Adamski "Przestępstwa Komputerwe", s. 119).

  • 18. Data: 2005-12-29 15:25:33
    Od: "Antic & Pokey" <c...@i...pl>

    > Głupimi przykładami wszystko można sprowadzić do absurdu.
    > Dzieciak nie działał umyślnie więc siła rzeczy trudno mu zarzucić 278 KK.

    A to nie jest tak, ze za dzieci odpowiadaja rodzice?

  • 19. Data: 2005-12-29 15:26:43
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Antic & Pokey" <c...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:dp0v5d$2i5p$1@news2.ipartners.pl...

    > A to nie jest tak, ze za dzieci odpowiadaja rodzice?

    Karnie nie, cywilnie tak, ale nie zawsze.

  • 20. Data: 2005-12-29 15:29:54
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Piotr Fonon napisał(a):

    > Ale oprogramowania nie można ukraść - chyba, że masz na myśli
    > oprogramowanie utrwalone na nośniku.

    Oczywiscie, ze mozna. Polecam dokladnie zapoznac sie z Art. 278 KK.

    --
    pozdrawiam
    Mithos