  • 1. Data: 2002-03-07 19:41:06
    Temat: Re: odpowiedzialnosc w DG
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 7 Mar 2002, Barbara M wrote:

    > Witam szanownych grupowiczow :-))) .... chyba bede teraz czestym gosciem na
    > grupie... mam tyle pytan! Sluchajcie, jesli prowadze DG - to odpowiadam
    > calym swoim majatkiem za zobowiazania mojej ( jednoosobowej) firmy, prawda?

    Tak.

    > a jesli cos sie nie uda? czy za zobowiazania mojej firmy beda odpowiadac moi
    > najblizsi? chodzi mi o np brata, mame ( emerytke). ja nie mam swojej

    Niby dlaczego? Odpowiedzialność osobista jest odpowiedzialnością osobistą,
    period. Ewentualnie wierzyciel może sciągać też z udziału współmałżonka w
    majątku wspólnym, ale to można wyłączyć sądownie (o czym wielokrotnie
    pisałem).

    Sugeruję najpierw poczytać archiwum, a potem pytać. Kwestia
    odpowiedzialności członków rodziny za zobowiązania widniała dość długo na
    tytułowej stronie prawo.hoga.pl.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 2. Data: 2002-03-07 21:04:59
    Temat: odpowiedzialnosc w DG
    Od: "Barbara M" <b...@g...pl>

[...]
    rodziny, a mieszkam w jednym mieszkaniu z mama, lecz dwa gospodarstwa....
    jak to jest? jesli zalicze kompletna plajte ( oby nie!!! :-)) ) to czy ich
    beda tez "scigac"?
    pozdrawiam
    Basia

  • 3. Data: 2002-03-08 15:42:06
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 8 Mar 2002, Barbara M wrote:

    > teraz jestem wspolwlascicielem mieszkania. Jasli teraz te swoja czesc
    > przepisze na mame, albo brata? to co bedzie w przypadku ewentualnej mojej
    > "wielkiej wpadki'? To juz nie bedzie moje? firma zaczyna dZialalnosci od

    Niby nie będzie, ale w ciągu 3 lat od zdarzenia powodującego uszczuplenie
    majątku dłużnika wierzyciel może żądać uznania czynności prawnej za
    bezskuteczną (skarga pauliańska). Jeśli była ona nieodpłatna, dodatkowo
    służy mu domniemanie pokrzywdzenia wierzyciela.

    > kwietnia, ale zglosilam do wpisu kilka dni temu... Z punktu widzenia prawa -
    > nie bede wlascicielem tej "czesci" mieszkania? pomozcie, prosze, albo
    > poradzcie gdzie tego szukac :-))))

    AFAIR to nie ma znaczenia czy pokrzywdzenie wierzyciela nastąpiło przed
    czy po powstaniu wierzytelności.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 4. Data: 2002-03-08 18:03:39
    Od: "Barbara M" <b...@g...pl>

    przejzalam grupe, ale nic nie znalazlam :-(((, na hodze tez bylam :-((
    i mam jeszcze pytanie!