  • 1. Data: 2002-03-07 17:41:53
    Temat: Muzeum
    Od: Marcin <m...@e...com.pl>

    Nie moge nigdzie odszukac informacji na temat prawnych uwarunkowan
    muzeum. Czy w tej materii sa jakies oddzielne akty prawne? Czy tez
    zakladajac muzeum mam sie opierac na prawie autorskim? Nie bardzo
    usmiecha mi sie szukanie wlascicieli do eksponatow ktore sobie
    wymyslilem i nie wiem, czy np. jezeli eksponatem jest film, a w muzeum
    znajda sie jego opisy, zdjecia i np. zabawne monologi, to czy musze miec
    do tego jakies prawa autorskie???

    Podobnie jest np. z malarzami - czy do przedstawienia np. reprodukcji 5
    dziel malarza zyjacego w muzeum musze miec jego zgode???

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2002-03-07 18:56:32
    Temat: Re: Muzeum
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Marcin"
    > Podobnie jest np. z malarzami - czy do przedstawienia np. reprodukcji 5
    > dziel malarza zyjacego w muzeum musze miec jego zgode???

    jesli malaz zyje w muzeum to reprodukcje wisza jakby u niego ;-)))
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-03-07 19:46:25
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 7 Mar 2002, Marcin wrote:

    > Nie moge nigdzie odszukac informacji na temat prawnych uwarunkowan
    > muzeum. Czy w tej materii sa jakies oddzielne akty prawne? Czy tez
    > zakladajac muzeum mam sie opierac na prawie autorskim? Nie bardzo

    A właśnie że nie. Jest taka mało znana ustawa o muzeach (DzU 97/5/24).

> [...]
    > wymyslilem i nie wiem, czy np. jezeli eksponatem jest film, a w muzeum
    > znajda sie jego opisy, zdjecia i np. zabawne monologi, to czy musze miec

    Wystarczy licencja połączona z nabyciem egzemplarza utworu, jak sądzę.

    > Podobnie jest np. z malarzami - czy do przedstawienia np. reprodukcji 5
    > dziel malarza zyjacego w muzeum musze miec jego zgode???

    Na wykonanie reprodukcji z pewnością (bo to tworzenie dzieła zależnego).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 4. Data: 2002-03-07 19:52:14
    Od: Marcin <m...@e...com.pl>

    blad wrote:

    > Użytkownik "Marcin"
    >
    > jesli malaz zyje w muzeum to reprodukcje wisza jakby u niego ;-)))
    > *** blad ***

    :) rzeczywiscie fajnie to napisalem. oczywiscie chodzilo mi o "malarza
    zyjacego", a w muzeum maja byc reprodukcje jego obrazow.

    pozdrawiam
    marcin

  • 5. Data: 2002-03-08 00:10:43
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Podobnie jest np. z malarzami - czy do przedstawienia np. reprodukcji 5
    > dziel malarza zyjacego w muzeum musze miec jego zgode???

    jest ustawa o muzeach.
    Z ciekawostek mowi o tym ,ze dyrektor muzeum panstwowego jest zobowiazany
    wyznaczyc jeden dzien w tygodniu kiedy to wstep jest darmowy :-)

    Nie pamietam z ktorego roku jest ta ustawa, ale znajdziesz.
    Kurcze bylem kiedys niezle przemaglowany ze znajomosci tego aktu.....dzis
    juz nic nie pamitam

    Cezar

  • 6. Data: 2002-03-08 01:44:37
    Od: Marcin <m...@e...com.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

    > A właśnie że nie. Jest taka mało znana ustawa o muzeach (DzU 97/5/24).

    dzieki! dzieki! dzieki! ide studiowac ten akt :)

    pozdrawiam
    marcin

  • 7. Data: 2002-03-09 07:30:02
    Od: "Fiodor" <r...@w...pl>

    proponuje zaznajomic sie z dwoma ustawami przed rozpoczeciem dzialalnosci:
    ustawa o muzeach 97.5.24
    ustawa o organizowaniu i prowadzeniu dzialalnosci kulturalnej 91.114.493
    (jednolity - 97.110.721 z pozniejszymi zmianami)

    zycze powodzenia w dzialalnosci
    ja staralem sie w ostatnim czasie piszac prace magisterska udowodnic ze na
    dzialalnosci kulturalnej sie nie zarabia :)

    --
    pozdrawiam
    Fiodor