  • 11. Data: 2005-02-08 22:23:32
    Temat: Re: odpowiedzialnosc informatyka wobec pirackiego oprogramowania firmy na rzecz ktorej wykonuje uslugi
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Tue, 8 Feb 2005 20:59:21 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie jest Twoją rzeczą badać, czy oni maja właściwe licencje, czy nie.

    ale on wie ,że to jest pirackie oprogramowanie i ma tego świadomość ,więc w
    tym momencie to już jego sprawa bo to on je instaluje wiedząc ,że pirat i
    za to odpowiada./ wina umyślna zamiar bezpośredni/
    JanuszHr

  • 12. Data: 2005-02-08 22:29:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Janusz" <h...@p...com> napisał w wiadomości

    > ale on wie ,że to jest pirackie oprogramowanie i ma tego świadomość ,więc
    > tym momencie to już jego sprawa bo to on je instaluje wiedząc ,że pirat i
    > za to odpowiada./ wina umyślna zamiar bezpośredni/

    Po pierwsze jest kwestia dowodowa. My to wiemy, że on wie. Ale jakby co, to
    dowieść wcale nie będzie łatwo.

    Po drugie pozostaje kwestia odpowiedniej kwalifikacji prawnej. Skoro te
    programy dostarczył mu pracodawca, to jaka jest wina informatyka? Z jakiego
    artykułu chciał byś mu przedstawić zarzut? Bo mnie przychodzi jedynie do
    głowy jakieś pomocnictwo, a i to po przedłożeniu listy programów
    zleceniodawcy nie do końca jasne, bowiem jak ma informatyk sprawdzić, czy
    gość faktycznie nie ma oryginałów, a jedynie jemu naściemniał, by sprawdzić
    jego lojalność?

  • 13. Data: 2005-02-08 22:35:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Sprawa wyglada tak, ze szef wie ze maja piraty i mi to po prostu
    > powiedzial :) Taka atmosfera :)
    > Teraz tylko kwestia jak to zrobic zebym nie mial przez to problemow.

    Jeśli wyjdziemy z założenia, że świadomie będziesz te piraty INSTALOWAŁ, to
    spokojnie można Ci przedstawić zarzut pomocnictwa. Tak więc w coś takiego
    bym się raczej nie bawił na Twoim miejscu. Odradzam serdecznie, bowiem
    możesz sobie napytać niepotrzebnej biedy za kilka złotych.

    Obowiązku denuncjacji jednak nie ma w Polsce w tym wypadku, a zatem
    NADZOROWAĆ to możesz w sumie bezkarnie. Kluczowym z Twojego punktu widzenia
    jest zabezpieczenie się przed pomówieniem, żeś to Ty zainstalował. Tak więc
    nadal uważam, że należało by to spisać i dać im do weryfikacji, by na piśmie
    określili, co chcą mieć nadal a co masz usunąć. Możesz tam w tym piśmie do
    nich dodać, że mają sobie sprawdzić, na co mają licencje, bo to nie jest
    sprawa techniczna tylko prawna, a ty wykonujesz czynności techniczne.
    Sprawdzanie, czy oni to zrobili rzetelnie, to już nie Twoja sprawa.

    Jeśli przez przypadek goście wpadną, to Ty wyciągniesz pismo i będzie po
    sprawie. Nic innego wymyślić się nie da.

  • 14. Data: 2005-02-09 09:29:55
    Temat: Re: odpowiedzialnosc informatyka wobec pirackiego oprogramowania
    Od: " pomocna_dlon" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Kocureq <a...@...stopce.pl> napisał(a):

    > Witam :)
    > Przejzalem archiwum z ostatnich miesiecy pod haslem "oprogramowanie" i

    [ ciach ]

    > Czy cos zmienia jesli prace wykonalem bez korzysci finansowych (za darmo)?

    Warto zajrzeć do artykułu z dzisiejszej Rzeczpospolitej:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050209/p
    rawo/prawo_a_1.html