  • 1. Data: 2005-02-08 13:00:55
    Temat: Jaka treść umowy
    Od: ris <r...@g...pl>

    Witam,

    Mam taki problem. Pisze program komputerowy dla firmy na umowe o dzieło,
    dogadałem się z zleceniodawcą że będzie płacił co miesiąc ustaloną
    kwotę. Problem polega na tym że nie wiemy co pisać na tych umowach
    miesięcznych. Czego one mają dotyczyć tzn. za co ma być ta miesięczna
    opłata. Może: "Wdrożenie ustalonych funkcjonalności programu za miesiąć
    styczeń" :) ?

    pozdrawiam r.

  • 2. Data: 2005-02-08 14:19:22
    Temat: Re: Jaka treść umowy
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    W swojej wiadomości:cuad5v$nlb$...@i...gazeta.pl,
    ris <r...@g...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Mam taki problem. Pisze program komputerowy dla firmy na umowe o
    > dzieło, dogadałem się z zleceniodawcą że będzie płacił co miesiąc
    > ustaloną kwotę.

    Będzie Ci płacił za korzystanie z napisanego programu, czy za jego dalsze
    tworzenie

    Problem polega na tym że nie wiemy co pisać na tych
    > umowach miesięcznych. Czego one mają dotyczyć tzn. za co ma być ta
    > miesięczna opłata.

    A kto to ma wiedziec? Wy przecież wiecie, co będzie w tych okresach robione

    Może: "Wdrożenie ustalonych funkcjonalności
    > programu za miesiąć styczeń" :) ?

    jeśli to jest już wykorzystywane to po prostu opłata licencyjna, a jeśli
    tworzone po kawałku, to po prostu napisać, co zostało wdrożone/zrobione

    PZDR
    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 3. Data: 2005-02-08 14:57:53
    Od: ris <r...@g...pl>

    Roman Rumpel napisał(a):

    > Będzie Ci płacił za korzystanie z napisanego programu, czy za jego
    > dalsze tworzenie

    Za tworzenie, program będzie powstawał w 8 miesięcy i co miesiąc trzeba
    jakąś umowę o dzieło stworzyć.

    > A kto to ma wiedziec? Wy przecież wiecie, co będzie w tych okresach robione

    No ok ale co mam napisać: "dopisanie dialogu ewidencja i obsługa jego
    dla bazy" ? "poprawki w wyglądzie dialogu nr.3, poukładanie kontrolek,
    zmiana struktury w bazie dla tabeli pracownik" itp. ?

    > jeśli to jest już wykorzystywane to po prostu opłata licencyjna, a jeśli
    > tworzone po kawałku, to po prostu napisać, co zostało wdrożone/zrobione

    No tak tylko co pisać całą liste wdrożeń? dokładnie ?

    r.

  • 4. Data: 2005-02-08 18:44:08
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    ris napisał(a):

    > Za tworzenie, program będzie powstawał w 8 miesięcy i co miesiąc trzeba
    > jakąś umowę o dzieło stworzyć.

    A nie mozna napisac umowy o dzielo na 8 miesiecy z tym , ze wyplata
    bedzie co miesiac wraz z czescia wykonnaego programu?

  • 5. Data: 2005-02-08 20:28:39
    Od: ris <r...@g...pl>

    rajusan napisał(a):
    > A nie mozna napisac umowy o dzielo na 8 miesiecy z tym , ze wyplata
    > bedzie co miesiac wraz z czescia wykonnaego programu?
    No nie można jakby się dało to bym tu nie pisał.

  • 6. Data: 2005-02-09 14:28:28
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    ris napisał(a):

    > No nie można jakby się dało to bym tu nie pisał.
    A dlaczego nie? Niezgodne z przepisami czy Wy niechcecie takiej spisac?

  • 7. Data: 2005-02-09 15:53:54
    Od: ris <r...@g...pl>

    rajusan napisał(a):
    > ris napisał(a):
    >

    > A dlaczego nie? Niezgodne z przepisami czy Wy niechcecie takiej spisac?

    Ponieważ nie chce dostać piniędzy po 10 miesiącach tylko co miesiąc, a
    klient chce to jakoś ewidencjonować. Tak my nie chcemy tak.

    r.

  • 8. Data: 2005-02-10 16:34:29
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    ris napisał(a):

    > Ponieważ nie chce dostać piniędzy po 10 miesiącach tylko co miesiąc, a
    > klient chce to jakoś ewidencjonować. Tak my nie chcemy tak.
    >
    > r.
    No to napisalem wczesniej, ze mozna taka umowe napisac na 10 miesiecy, z
    zastrzezeniem wyplat comiesieczenych w nmiare postepu prac.
    Pozdrawiam!
    ps. A jak to bedzie zlecajacy ewidencjonowac w swoich rachunkach to juz
    trzeba pytac ksiegowego, ale mysle, ze nie ma z tym wiekszych klopotow.

  • 9. Data: 2005-02-10 21:17:23
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    W swojej wiadomości:cug2f0$93i$...@g...uci.agh.edu.pl,
    rajusan <b...@p...fm> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > No to napisalem wczesniej, ze mozna taka umowe napisac na 10
    > miesiecy, z zastrzezeniem wyplat comiesieczenych w nmiare postepu
    > prac.

    Wczoraj miałem w ręku umowę, gdzie poprostu zapisano, że płatność będzie
    odbywała się ratami, określono terminy i wysokości poszczegolnych rat, a
    następnie faktury były wystawiane z opisem: V rat według umowy Nr z dnia.
    Obie strony bez problemu księgowały