  • 1. Data: 2005-02-08 13:45:03
    Temat: podział majątku w sądzie
    Od: "maciej" <m...@o...pl>

    Witam.
    Moja żona ma dom i jest współwłaścicielką, jej wujek ma z tego 1/6, chcemy
    zrobić podziął sądowny domu i ziemi, czyli podzielic to fizycznie.
    1.Co trzeba złożyc do sądu?
    2.Ile to kosztuje?
    3.Ile trwa sprawa?
    4.Jeżeli wujek sie nie zgadza ale sąd wyda wyrok to i tak nie ma on nic do
    gadania?
    Wujek nie jest tam zameldowany, posiada dwa mieszkania( don i mieszkanie w
    bloku).
    --
    Maciej

  • 2. Data: 2005-02-08 21:43:14
    Temat: Re: podział majątku w sądzie
    Od: "colonel" <a...@i...net.pl>

    Użytkownik "maciej" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Moja żona ma dom i jest współwłaścicielką, jej wujek ma z tego 1/6, chcemy
    > zrobić podziął sądowny domu i ziemi, czyli podzielic to fizycznie.
    > 1.Co trzeba złożyc do sądu?

    Wniosek do Wydziału Cywilnego o dokonanie podziału.

    > 2.Ile to kosztuje?

    Dużo. Ok. 8 % wartości oszacowania mjątku.

    > 3.Ile trwa sprawa?

    Długo. Zależy od "determinacji" stron. Na pewni parę ładnych miesięcy lub
    lat :)

    > 4.Jeżeli wujek sie nie zgadza ale sąd wyda wyrok to i tak nie ma on nic do
    > gadania?

    Wujek będzie "gadał" na posiedzeniach sądu. Pewnie będziecie musieli odpalic
    pieniążki za jego "udział".

    > Wujek nie jest tam zameldowany, posiada dwa mieszkania( don i mieszkanie w
    > bloku).

    Zameldowanie nic nie ma do prawa własności nieruchomości.

    > --
    > Maciej

    Arek

  • 3. Data: 2005-02-09 06:49:26
    Od: "maciej" <m...@o...pl>

    Niezbyt to pocieszające, szczególnie koszt postępowania.
    Ale dziękuje.
    --
    Maciej

  • 4. Data: 2005-02-09 14:23:12
    Od: "maciej" <m...@o...pl>

    Jeszce jedno odnośnie pkt
> [...]
    > gadania?

    Wujek będzie "gadał" na posiedzeniach sądu. Pewnie będziecie musieli odpalic

    czyli sąd może wydać wyrok o spłacie jego części bez wyznaczania jego części
    fizycznej.

  • 5. Data: 2005-02-09 18:55:55
    Od: "colonel" <a...@i...net.pl>

> [...]
    odpalic
    > pieniążki za jego "udział".
    >
    > czyli sąd może wydać wyrok o spłacie jego części bez wyznaczania jego

    Sąd pewnie zrobi tak jak zawnioskujesz co do podziału. Jeżeli fizycznie nie
    będzie mozliwy podział to zostanie ustalona spłata wartości z tej częsci.

    Arek

  • 6. Data: 2005-02-10 08:22:30
    Od: "maciej" <m...@o...pl>

    Jak można to jeszce powałkuję ten temat.
    Czyli tak, ja zawnioskuje że chcem go spłacić.
    Moje koszty: około 8% wartości domu dloa państwa i 1/6 wartości dla wujka,
    łał niezłe pieniądze. Czy można to zrobic inaczej, tzn zmniejszyc koszty,
    lub w inny sposób prawny, odrazu mówie nie dogadam się z nim.
    I przepraszam jeszcze że tak wałkuje ten temat.

    --
    Maciej

  • 7. Data: 2005-02-10 08:33:29
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    maciej wrote:

> [...]
    > lub w inny sposób prawny, odrazu mówie nie dogadam się z nim.
    > I przepraszam jeszcze że tak wałkuje ten temat.

    No jeszce mozesz "nic nie robic"...

    Boguslaw

  • 8. Data: 2005-02-10 11:10:00
    Od: "maciej" <m...@o...pl>

    ta.....

  • 9. Data: 2005-02-10 11:37:48
    Od: " b" <b...@g...pl>

    maciej <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > lub w inny sposób prawny, odrazu mówie nie dogadam się z nim.
    > I przepraszam jeszcze że tak wałkuje ten temat.

    Jakie 8%? Pewnie Bogusław Cie postraszył... ale na jego rady i opinie nie
    zważaj.
    Zgodnie z par.26 rozporządzenie Min.Spr. w sprawie wpisów w sprawach
    cywilnych uiścisz 1/5 wpisu stosunkowego, który to wpis (cały) 8% wartości
    przedmiotu wyniesie, o ile przedmiot ma wartość do 10kPLN. Powyżej jest
    degresja - procenty są niższe.

    A próbowałeś od wuja odkupić jego część?

    pozdr.

    b.

  • 10. Data: 2005-02-10 12:35:50
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    b wrote:

> [...]
    > degresja - procenty są niższe.
    >
    > A próbowałeś od wuja odkupić jego część?

    Nie straszylem go...

    Boguslaw