  • 21. Data: 2002-04-11 08:11:10
    Temat: Re: oddaj pensje
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.44.0204102102290.1283-100000@localho
    st...
    > Ależ nie - to pracownik nie może się wynagrodzenia zrzec w drodze
    > jednostronnego oświadczenia woli. To nie dotyczy sytuacji wypowiedzenia

    Tylko, że to nie jest zabieranie pensji, a zmiana jej wysokości.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 22. Data: 2002-04-11 08:11:44
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > Tzw. "umowy zbiorowe", szczególnie tam gdzie związki
    > zawodowe są w stanie "wywalczyć" taki patent. Patent
    > bije w obie strony :] (daaaaawno temu dostałem propozycję:
    > albo zostajesz kierownikiem, albo jako 'zwykłemu fachowcowi'
    > nie możemy ci podwyższyć wynagrodzenia").

    Umowy to nie przepisy. Miałem na myśli ustawy, rozporządzenia itp.
    Właśnie pracodawca chce zawrzeć aneks do umowy (o ile dobrze zrozumiałem)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 23. Data: 2002-04-11 08:14:08
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie, nie o to. Jeszcze raz. W instytucie sa kategorie zaszeregowania. Te
    > kategorie ustalane sa Rozporzadzeniem MpiPS. Rozporzadzenia te mowia jaki
    jest

    Serio? Słyszłem o ustawie "kominowej", ale żeby minister zajmował się, ile
    zarabiać ma sprzątaczka w "instytucie" :o
    Możesz podać chociaż nazwę rozporządzenia (a najlepiej dz.u.)?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 24. Data: 2002-04-11 08:31:13
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > Możesz podać chociaż nazwę rozporządzenia (a najlepiej dz.u.)?

    Zal.nr 1 do Rozp.MPiPS z dn.26.04.2001.

  • 25. Data: 2002-04-11 09:07:12
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Zal.nr 1 do Rozp.MPiPS z dn.26.04.2001.

    Dzięki. Dokształciłem się trochę :)

    No, to aneks zmniejszający poniżej dolnych widełek, nawet jeżeli go
    podpiszesz, jest IMO nie ważny i jak zachcesz powalczyć z pracodawcą to
    powinieneś wygrać.
    Masz w sumie 3 wyjścia
    1. Wykazać zrozumienie dla problemów instytutu i zgodzić się.
    2. Tak jak w punkcie 1, ale pilnie poszukać nowej pracy i potem wyciągnąć od
    pracodawcy niesłusznie odebraną część wynagrodzenia.
    3. Nie podpisywać aneksu i czekać na ruch pracodawcy - jak wypowie umowę to
    nie masz już wyboru, jak wypowie warunki to ponownie dokonujesz wyboru
    pomiędzy 1 i 3. Istnieje też możliwość, że wszystko pozostanie po staremu
    (poza klimatem w pracy).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 26. Data: 2002-04-11 09:23:08
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > Pozdrawiam,
    Czesc pracy!
    incz

  • 27. Data: 2002-04-11 13:29:51
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 11 Apr 2002, Kaizen wrote:

    > Tylko, że to nie jest zabieranie pensji, a zmiana jej wysokości.

    Sytuacja z życia (dzisiaj w pracy przy robieniu reg. wynagrodzeń):

    Pracownik kadry kierowniczej dostaje wraz z umową papier że wolno
    pracodawcy z jego pensji potrącać koszty nieuzasadnionego użycia mienia
    zakładu pracy (komórka, samochód) do celów pozasłużbowych. Nasz radca
    prawny ostro skrytykował ten pomysł, ponoć było jakieś orzeczenie SN na
    ten temat.

    Natomiast art. 42 ust. 3 KP ułatwia pracodawcom takie praktyki jakie
    opisano we wątku. De lege ferenda, dla pracownika korzystniejszy byłby
    wymóg akceptacji bezpośredniej (a nie tylko dorozumianej) mniej
    korzystnych dla niego warunków pracy i płacy. Wyjątek mogą stanowić
    pracodawcy w upadłości i likwidowani.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 28. Data: 2002-04-11 13:45:30
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...
> [...]
    > zakładu pracy (komórka, samochód) do celów pozasłużbowych. Nasz radca
    > prawny ostro skrytykował ten pomysł, ponoć było jakieś orzeczenie SN na

    Art. 84. Pracownik nie może zrzec się prawa do wynagrodzenia ani przenie?ć
    tego prawa na inn? osobę.
    Art. 87. Par. 1. Z wynagrodzenia za pracę - po odliczeniu zaliczki na
    podatek dochodowy od osób fizycznych - podlegaj? potr?ceniu tylko
    następuj?ce należno?ci:
    1) sumy egzekwowane na mocy tytułów wykonawczych na zaspokojenie ?wiadczeń
    alimentacyjnych,
    2) sumy egzekwowane na mocy tytułów wykonawczych na pokrycie należno?ci
    innych niż ?wiadczenia alimentacyjne,
    3) zaliczki pieniężne udzielone pracownikowi,
    4) kary pieniężne przewidziane w art. 108.

    > Natomiast art. 42 ust. 3 KP ułatwia pracodawcom takie praktyki jakie
    > opisano we wątku.

    Z tym, że pracodawca zwykle przedstawia do podpisu aneks, który wchodzi w
    życie od zaraz (czyli od najbliższego miesiąca). Natomiast w trybie
    wypowiedzenia wchodzi po okresie wypowiedzenia, czyli czasami po 3
    miesiącach. Do tego trzeba jeszcze udowodnić, że pracownikowi zaproponowano
    nowe warunki na piśmie i musi w nich być pouczenie o możliwości odrzucenia w
    czasie 1/2 okresu wypowiedzenia. Jak go brak, to ostatniego dnia pracownik
    może powiedzieć, że on chce świadectwo pracy, bo jutro już nie przyjdzie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 29. Data: 2002-04-15 19:12:40
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Ostatecznie rzecz zakonczyla sie tak, ze te osoby, ktore nie zgodzily sie oddac
    polowe pensji zostaly z pracy zwolnione.
    ret