  • 1. Data: 2002-04-09 05:51:53
    Temat: Rozwód na odległoś
    Od: "miczyli" <b...@o...pl>

    Witam - pytanko z innej beczki: jak wygląda sprawa rozwodu, gdy jedno z
    małżonków jest w USA, nie zmierza wracać i oboje za porozumieniem chcą się
    rozejść. W jaki sposób osoba przebywjąca za granicą może upoważnić kogoś
    (ojca, matkę) do przeprowadzenia rozwodu w Polsce? Jak wygląda takie
    pełnomocnictwo? Czy załatwia się je notarialnie w PL czy w USA czy jak?
    Dzięki
    Krzysiek

  • 2. Data: 2002-04-09 08:41:46
    Temat: Re: Rozwód na odległoś
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Tak tak sprawa jest do przeprowadzenia w obrocie zagranicznym ,strona
    przebywająca za granicą udziela pełnomocnictwa ale tu uważaj /matka,ojciec/
    mogą reprezentować strone przebywającą za granicą lecz nie mogę
    reprezentować małoletniego jesli jest i też przebywa za granicą
    Sandra

  • 3. Data: 2002-04-09 08:44:47
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Do reprezentowania małol. nalezy udzielić pełnomocnictwa adwokatowie
    ...Pełnomocnictwo przetłumaczone na j.polski powinno być potwierdzone przez
    urząd USA ... Sandra

  • 4. Data: 2002-04-10 11:37:44
    Temat: Odp: Rozwód na odległoś
    Od: "H.NOWAK" <h...@c...pl>

    Użytkownik miczyli <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8tvgu$m63$...@n...tpi.pl...
    > Witam - pytanko z innej beczki: jak wygląda sprawa rozwodu, gdy jedno z
    > małżonków jest w USA, nie zmierza wracać i oboje za porozumieniem chcą się
    > rozejść>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    Ja mam podobny problem , adwokat z USA zazyczyl sobie 3500$za
    reprezentowanie mnie przed sadem amerykanskim
    Na pomoc grupowiczow nie licz , jest to dla nich za trudne oni moga
    podpowiedziec jak sie wymigac od niezaplacenia mandatu karnego
    Jak do tej pory nie znalazlem prawnika ze znajomascia prawa amerykanskiego
    stanu CA
    Na podstawie dokumentow rozwodowych i o podzial majatku ktore to
    otrzymalem od zony z USA tworze pismo bez obroncy
    Pozdrawiam Eugen

  • 5. Data: 2002-04-10 14:13:00
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Ty masz sprawę w USA a to duża róznica ,on chce przeprowadzić rozwod w
    Polsce to zmienia jego sytuację...
    Jest to możliwe gdy pozew będzie złozony w Polsce w sądzie okręgowym a
    strona przeciwna ustanowi do reprezentowania adw. i w obrocie zagranicznym
    ,który sie miesci w SO przeprowadzi się taką sprawę .Nie ma problemu ...
    Sandra

  • 6. Data: 2002-04-11 07:54:45
    Od: "miczyli" <b...@o...pl>

    Tymbardziej, że nie chodzi nam o podział majątku, więc dwokt jest nam w
    ogóle zbędny...