  • 1. Data: 2016-02-20 20:55:36
    Temat: od kiedy opłaty
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Wygrałam przetarg na mieszkanie w spółdzielni mieszkaniowej.
    Podpisałam "Umowę przyrzeczenia przeniesienia odrębnej własności lokalu
    mieszkalnego" i dokonałam wpłaty na konto spółdzielni.
    Gdy otrzymali na koncie pieniądze dostałam klucze do mieszkania, które
    składa się przede wszystkim ze ścian i okien zdezelowanych.
    Wszelkie urządzenia typu: junkers gazowy, wanny, baterie, zlewozmywak
    czy tp., są nieobecne.
    Jest natomiast brud na ścianach,ślady zalań na suficie i ścianach.
    Czyli do sprzątania i generalnego remontu.
    Akt notarialny będzie dopiero podpisywany na dniach.

    Dowiedziałam się właśnie, że zalegam z opłatami za to mieszkanie,
    co mnie bardzo zdziwiło, bo przecież nie mam jeszcze dokumentów, że
    jestem właścicielem, ani żadnych innych dokumentów stwierdzających ile i
    od kiedy mam płacić.
    Jestem przekonana, że można ode mnie żądać opłat, gdy będę miała
    podpisany akt notarialny stwierdzający, że jestem właścicielką mieszkania.
    A to, że dostałam klucze nie robi ze mnie właściciela, ale umożliwia
    sprzątanie mieszkania. Nie ma przepisów zabraniających udostępniania
    kluczy nabywcy.

    Mylę się, czy mam rację?
    Jeżeli mam rację, to jaki paragraf pokazać prezesce SM, aby wiedziała,
    ze może ode mnie żądać opłat dopiero po podpisaniu umowy u notariusza.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2016-02-20 21:32:40
    Temat: Re: od kiedy opłaty
    Od: <8...@5...213240.invalid> (Tom N)

    Krycha w

    > Witam.
    > Wygrałam przetarg na mieszkanie w spółdzielni mieszkaniowej.

    Na mieszkanie czy na "kota w worku"?

> [...]
    > Gdy otrzymali na koncie pieniądze dostałam klucze do mieszkania, które
    > składa się przede wszystkim ze ścian i okien zdezelowanych.

    Czyli na kota...

    > Wszelkie urządzenia typu: junkers gazowy, wanny, baterie, zlewozmywak
    > czy tp., są nieobecne.

    Tak sie kończy granie w ciemno.

    > Jest natomiast brud na ścianach,ślady zalań na suficie i ścianach.
    > Czyli do sprzątania i generalnego remontu.

    Czyli oprócz ścian cos jeszcze jest

    > Dowiedziałam się właśnie, że zalegam z opłatami za to mieszkanie,

    Skoro przetarg obejmował nabycie zadłuzonego, brudnego i zalanego lokum bez
    wanny to dlaczego sie dziwisz?

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2016-02-20 22:05:15
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 20.02.2016 o 21:32, (Tom N) pisze:
> [...]
    >
    > Czyli oprócz ścian cos jeszcze jest

    > Skoro przetarg obejmował nabycie zadłuzonego, brudnego i zalanego lokum bez

    Stan techniczny mieszkania był mi znany i nie mam pretensji.
    Wiedziałam co biorę.
    Pytanie dotyczy terminu od którego powinnam rozpocząć płacenie do SM.

    Krycha.

  • 4. Data: 2016-02-20 22:18:24
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Skróciłam tekst do istoty pytania, nadmierne informacje usunęłam.

  • 5. Data: 2016-02-20 23:08:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-02-16 o 22:05, Krycha pisze:

    > Stan techniczny mieszkania był mi znany i nie mam pretensji.
    > Wiedziałam co biorę.
    > Pytanie dotyczy terminu od którego powinnam rozpocząć płacenie do SM.

    A co masz w umowie?

  • 6. Data: 2016-02-20 23:25:12
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    > A co masz w umowie?

    Jedyne co podpisywałam, to "Umowa przyrzeczenia przeniesienia odrębnej
    własności ...", w której jest napisane, że gdy wpłacę wylicytowaną
    kwotę, to SM podejmie działania w celu przygotowania niezbędnej
    dokumentacji dot. przeniesienia prawa odrębnej własności do lokalu na
    rzecz Nabywcy.
    Nie ma tam żadnej wzmianki o terminie i kwocie z opłatą za nabyte
    mieszkanie.

    Krycha.

  • 7. Data: 2016-02-20 23:27:56
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 20.02.2016 o 23:25, Krycha pisze:

> [...]
    > rzecz Nabywcy.
    > Nie ma tam żadnej wzmianki o terminie i kwocie z opłatą za nabyte

    Jest paragraf, ze "w sprawach nieuregulowanych umową zastosowanie mają
    obowiązujące przepisy Kodeksu Cywilnego".

    Krycha.

  • 8. Data: 2016-02-20 23:51:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-02-16 o 23:27, Krycha pisze:

    > Jest paragraf, ze "w sprawach nieuregulowanych umową zastosowanie mają
    > obowiązujące przepisy Kodeksu Cywilnego".

    Zajrzyj jeszcze do statutu, bo tam może być unormowanie z którego
    będzie wynikać, że opłacasz należności od chwili postawienia do
    dyspozycji - to będzie chwila wydania kluczy, a ne podpisania umowy.

  • 9. Data: 2016-02-21 02:47:00
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/20/2016 1:55 PM, Krycha wrote:
> [...]
    > Podpisałam "Umowę przyrzeczenia przeniesienia odrębnej własności lokalu
    > mieszkalnego" i dokonałam wpłaty na konto spółdzielni.

    I zapewne tam było napisane, że zobowiązujesz się ponosić koszty od dnia
    przekazania kluczy lub podobnie..
    Przyczytaj dokładnie wszystkie dokumenty, ktore podpisałaś.

  • 10. Data: 2016-02-21 08:46:45
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > I zapewne tam było napisane, że zobowiązujesz się ponosić koszty od dnia
    > przekazania kluczy lub podobnie..
    > Przyczytaj dokładnie wszystkie dokumenty, ktore podpisałaś.

    Zazwyczaj razem z przekazaniem kluczy odbywa sie przekazanie mieszkania.
    Sporządza sie protokół przekazania mieszkania, w którym jest co zostało przekazane,
    wyposażenie techniczne (licznik prądu el. gniazdka el, przyłącza wodne, gazowe,
    sanitarne itp.- lub ich brak). Protokół podpisują obie strony. Data protokołu jest
    datą od której płacisz za mieszkanie.

    Pozdr

    ---
    Avast.