  • 1. Data: 2004-01-25 14:30:01
    Temat: ochrona prawna witryny (pomysłu)
    Od: "hyperventylator" <n...@p...pl>

    Witam grupowiczów

    Proszę o pomoc w następującej kwestii:

    Jak zabezpieczyć się przed następującą sytuacją:

    1. Tworzę (jako osoba prywatna) coś wg mojego projektu, niepowtarzalnego,
    oryginalnego (np stronę www) nie wzorując sie na niczym.
    2. Ktos (np. firma) podejrzał, spodobało się i tworzy swoja wersję, kopię.
    3. Ktoś uważa że to jego dzieło, i oświadcza że poda mnie do sądu (?) o
    plagiat, jeśli się np. nie dogadamy lub nie usunę mojego dzieła.

    Moej pytanie brzmi - jak *zabezpieczyć* móją twórczość (gdzie to zgłosić?),
    oraz potem *udowodnić* , że to mój pomysł, że ja zrobiłem to wcześniej,
    mimo, że z boku może to wyglądać na odwrót - wydaje się bardziej oczywiste,
    że nie wygram z dużą firmą (w dodatku internetową), że oni zrobili to
    wcześniej niż jakiś "domorosły" artysta...

    Szukałem na ten temat informacji, jednak nie udało mi sie, daltego proszę o
    pomoc fachowców - link do odpowiedniego materiału lub odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Tomek