  • 1. Data: 2006-10-06 20:07:28
    Temat: Faktura po czasie
    Od: " paweł" <1...@g...pl>

    Witam,
    firma, która robila mi usługę w lipcu wzięla kasę i do wczoraj nie wystawiła
    mi za nią faktury. Po wielkich naleganiach dziś ją dostałem ale z datą
    bieżącą. Mnie jest potrzebna z datą wykonania usługi (lipcową) - o tym nie
    chcą słyszeć i mam sie cieszyć, że w ogóle wystawili. Proszę niech mi ktoś
    podpowie, jaki może byc powód, że nie chcą dać mi tej faktury z właściwą datą?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2006-10-06 20:17:05
    Temat: Re: Faktura po czasie
    Od: "Mateusz Rutkowski" <m...@g...com>

    Nie jestem ekspertem, niemniej wydaje sie to dosc proste - wzgledy
    podatkowe. Reszte latwo sie domyslec. Faktury z data wstecz nie
    wystawia bo byloby to niezgodne z przepisami podatkowymi.

    Zawsze mozna sprawe nadac do urzedu ochrony konkurencji i konsumenta.

  • 3. Data: 2006-10-06 20:19:59
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    paweł napisał(a):
> [...]
    > podpowie, jaki może byc powód, że nie chcą dać mi tej faktury z właściwą datą?

    Taki, ze wczesniej nie wystawili jej. A z data wsteczna z tego co wiem
    sie takowych nie wystawia (pomijam delikatne problemy w niektorych
    sytuacjach z numeracja faktur, z tym ze to juz problem wystawcy).

    A z drugiej strony, dlaczego potrzebujesz te FV z lipcowa data?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 4. Data: 2006-10-06 20:36:46
    Od: " paweł" <1...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> napisał(a):

    > A z drugiej strony, dlaczego potrzebujesz te FV z lipcowa data?

    Bo nie chcę wyjść na nieuczciwego nicponia - opiekuje sie domem siostry
    nieszkajacej juz jakis czas w Irlandii, ta siostra przeslała mi w czerwcu
    kasę na wykonanie... itd. kapujesz?
    Wracając do sprawy, ile wg przepisów usługodawca ma czasu na wystawienie f-ry
    od daty wykonania usługi?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2006-10-06 21:05:46
    Od: "intercomln" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik " paweł" <1...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> napisał(a):
    > Wracając do sprawy, ile wg przepisów usługodawca ma czasu na wystawienie
    > f-ry
    > od daty wykonania usługi?

    W ciągu 7 dni powinna być wystawiona faktura.

  • 6. Data: 2006-10-06 21:34:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " paweł" <1...@g...pl> napisał w wiadomości

    Faktury z datą lipcową nie chcą Ci wystawić, bo nie mają jej jak ująć w
    dochodach za lipiec. przecież w sierpniu złożyli już deklarację podatkową. No i
    faktury mają ciągłą numerację. Pewnie w sierpniu i wrześniu już wystawili.
    Biorąc pod uwagę Twój cel, może wystarczy, jak wystawią Ci dowód wpłaty z datą
    lipcową? Oczywiście możesz donieść na nich do Urzędu Skarbowego, ale to faktury
    juz wypisanej nie zmieni. Oni zapłacą jedyni karę i odsetki. Biorąc pod uwagę,
    że w końcu tę fakturę wystawili, to w sumie będzie jakieś tam wykroczenie
    niewiele znaczące.

  • 7. Data: 2006-10-07 16:04:48
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

> [...]
    > Biorąc pod uwagę, że w końcu tę fakturę wystawili, to w sumie będzie
    > jakieś tam wykroczenie niewiele znaczące.

    Ja uważam że bardzo znaczące. Niech napisze, że żądał a jej nie dostał przez
    ponad 2miesiace, że jej nie wystawili w terminie zgodnym z prawem. Za odmowę
    wystawienia faktury - wg mojej wiedzy - są dosyc duze kary. A tu była
    odmowa.

  • 8. Data: 2006-10-07 16:42:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net> napisał w
    wiadomości news:4527d01b$1@news.vogel.pl...

> [...]
    > wystawienia faktury - wg mojej wiedzy - są dosyc duze kary. A tu była odmowa.

    Odmowa wystawienia faktury jest przestępstwem. Ale tu mamy tzw. czynny żal, bo
    jednak końcu wystawili. A to wiele zmienia. Inna sprawa, że faktura jest
    najprawdopodobniej sfałszowana, bo nie ma mocnych, by wystawili we wrześniu
    fakturę na wpłatę w lipcu.

  • 9. Data: 2006-10-07 17:47:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Oct 2006, intercomln wrote:

    > Użytkownik " paweł" <1...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał
    >>
    > W ciągu 7 dni powinna być wystawiona faktura.

    Od daty *ZAŻĄDANIA* faktury. Czyli w praktyce posiadanego nagrania
    że się f-ry zażądało albo przynajmniej uprawdopodobnienia listem
    poleconym :]

    Wyjątkiem jest kiedy w momencie sprzedaży sprzedawca wie, że sprzedaje
    podmiotowi gospodarczemu lub "innej instytucji" - ale to też trzeba
    udowodnić (że wiedział), bo wtedy rzeczywiście ma 7 sni od sprzedaży.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-10-07 17:52:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Oct 2006, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Biorąc pod uwagę Twój cel, może wystarczy, jak wystawią Ci dowód wpłaty z
    > datą lipcową? Oczywiście możesz donieść na nich do Urzędu Skarbowego,

    Robercie, dlaczego wszyscy zakładacie że to miała być f-ra "na firmę"
    i że sprzedawca kantował nie wpisując przychodu do dokumentów?

    Pytający tego nie napisał!!
    A przy sprzedaży dla "ludzia z ulicy" nie ma obowiązku wystawiania
    f-ry "tak w ogóle", obowiązek jest jedynie *na żądanie*.
    Do 7 dni od żądania, przez 3 miesiące od sprzedaży - oczywiście nie
    ma zakazu wystawienia jej później (a sens może być przez ~5 lat).

    I oczywiście taka faktura będzie miała datę *sprzedaży* z lipca
    oraz datę *wystawienia* teraz - ale o tym pytający nic nie pisze :(
    Oczywiście jeśli obie daty są "teraźniejsze" to podejrzenie że
    kantowali jest uzasadnione.
    "mało danych"!

    pzdr, Gotfryd