  • 11. Data: 2008-01-25 19:20:36
    Temat: Re: obrona z urzedu
    Od: "Łukasz" <l...@p...cutit.fm>

    > Zapomniałem jeszcze o jednym. Żeby starać się o pełnomocnika z urzędu, to
    > czy
    > nie należy być przynajmniej częsciowo zwolnionym z kosztów sądowych?
    > Bodajże
    > tak jest w procesie cywilnym.
    >
    > Adam

    w temacie mowa o obrońcy

  • 12. Data: 2008-01-26 05:06:47
    Od: "adam.eu" <a...@N...gazeta.pl>

    > w temacie mowa o obrońcy

    Nie rozumiem.

    Czy to znaczyć, że są różnice między pełnomocnikiem z urzędu, adwokatem z
    urzędu, a obrońcą z urzędu? Pytanie zadaję pod kątem ich udziału w
    postępowaniach sądowych cywilnych i karnych.

  • 13. Data: 2008-01-26 05:18:37
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    adam.eu pisze:
    > Czy to znaczyć, że są różnice między pełnomocnikiem z urzędu, adwokatem z
    > urzędu, a obrońcą z urzędu? Pytanie zadaję pod kątem ich udziału w
    > postępowaniach sądowych cywilnych i karnych.

    w postępowaniu karnym nie ma zwolnienia od kosztów (dla oskarżonego w
    trakcie procesu), to że dostaniesz obrońcę z urzędu nie oznacza, że
    musisz być na końcu zwolniony od ponoszenia kosztów procesu

    KG

  • 14. Data: 2008-01-26 08:01:18
    Od: "Lookaszek" <l...@p...cutit.fm>

    Użytkownik "adam.eu" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > urzędu, a obrońcą z urzędu? Pytanie zadaję pod kątem ich udziału w
    > postępowaniach sądowych cywilnych i karnych.

    obronca jest tylko w karny a pelnomocnik w cywilnym i karnym

  • 15. Data: 2008-01-26 11:15:16
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    Wyznaczenie obrońcy z urzędu dla oskarżonego (ewentualnie
    podejrzanego) nie jest związane z uprzednim zwolnieniem od kosztów
    sądowych (jak w postępowaniu cywilnym).

    Wniosek o ustanowienie obrońcy z urzędu (adwokata z urzędu) powinien
    wskazywać, że oskarżonego nie stać na zlecenie obrony adwokatowi z
    wyboru. Jeżeli stać go, to dlaczego Państwo miałoby płacić za pomoc
    fachowego podmiotu!?!? Ponadto, oskarżony musi wskazać, iż sprawa jest
    na tyle skomplikowana, iż nie jest w stanie poradzić sobie sam w
    obronie. Może to byś spowodowane zarówno przyczynami podmiotowymi
    (choroba oskarżonego - co może nawet uzasadniać ustanowienie obrońcy z
    urzędu przed sąd z urzędu - art. 79 par. 2 KPK), jaki i
    przedmiotowymi, w szczególności stopień skomplikowania sprawy.

    Sąd rozpatrując wniosek oskarżonego nie robi jak chce. Musi swoje
    stanowisko rzetelnie uzasadnić to jest przestrzegane. Postanowienie
    sądu jest zaskarżalne zażaleniem i proszę wierzyć, że są wnikliwie
    rozpatrywane.

    Nota bene trudno oczekiwać by w sprawie oczywistej oskarżonemu
    przyznawano obrońcę z urzędu.

  • 16. Data: 2008-01-26 11:32:07
    Od: "Lookaszek" <l...@p...cutit.fm>

    a dlaczego mnie to tlumaczysz????

    pozdr

  • 17. Data: 2008-01-26 13:22:10
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    causa1980 pisze:
    > Ponadto, oskarżony musi wskazać, iż sprawa jest
    > na tyle skomplikowana, iż nie jest w stanie poradzić sobie sam w
    > obronie.

    podasz podstawę tego twierdzenia? to nie postępowanie w sprawie o
    wykroczenie

    > Sąd rozpatrując wniosek oskarżonego nie robi jak chce. Musi swoje
    > stanowisko rzetelnie uzasadnić to jest przestrzegane. Postanowienie
    > sądu jest zaskarżalne zażaleniem

    nie jest

  • 18. Data: 2008-01-26 15:05:48
    Od: " adam.eu" <a...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > stanowisko rzetelnie uzasadnić to jest przestrzegane. Postanowienie
    > sądu jest zaskarżalne zażaleniem i proszę wierzyć, że są wnikliwie

    Piszesz o wniosku oskarżonego. Czy tak samo jest Twoim zdaniem w
    postępowaniach cywilnych?

    Dodatkowo znam też pewne "wnikliwe" rozpatrzenie rozpatrzenie w sądzie karnym,
    tyle że chodziło o pełnomocnika dla strony skarżącej. No cóż, ta strona
    zapewne nie za bardzo słusznie skarży kogoś, kogo nie powinna skarżyć. Pewne
    rzeczy, gdybym sam nie zobaczył, to nie uwierzyłbym. Dlatego nie dziwię się
    innym, że wierzą we wnikliwość.

  • 19. Data: 2008-01-26 18:12:34
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Łukasz pisze:
    > tu masz rację ale zapominasz , że ten zarzut *mozna* podnieść w apelacji jako
    > naruszenie prawa do obrony...

    Masz rację, można. Co nie zmienia faktu naruszenia prawa do obrony.

    > wiec wbrew obiegowym opiniom bardzo czesto
    > sądy przyznają adwokata z urzędu (aby nie narazić sie na taki zarzut)

    Przyznam, że statystyką nie bardzo się interesuję i nie zajmuję. Za to
    siłą rzeczy skupiam się na "rodzynkach". Jeśli sąd postanowił nie
    przyznać obrońcy oskarżonemu, który zarabiał średniorocznie 500zł, bo
    oskarżony "mógł odłożyć na obronę" to chyba sąd ma problemy z logiką lub
    złą wolę.

    > pod
    > warunkiem, ze strona przedłoży jakieś dokumenty , że jest golas ... trudno
    > wierzyć wszyskim na slowo

    No cóż, udowodnić trzeba. Tylko napisz jak udowodnić nieistnienie
    odpowiednich dokumentów, by sąd nie rozpatrzył negatywnie pod pozorem
    braku dowodów? :)

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 20. Data: 2008-01-26 18:32:11
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Łukasz pisze:
    > *golas*

    W tym kraju była przynajmniej jedna spektakularna akcja w której nasi
    kochani prokuratorzy starali się, by milioner miał ograniczoną możliwość
    obrony. Więc nie używaj takich pejoratywnych określeń, bo to bzdurne i
    chamskie uogólnienie.