  • 1. Data: 2008-01-24 14:49:39
    Temat: firma dla wolnego strzelca.. :)
    Od: "Rad" <r...@n...op.pl>

    Witam!

    Jaki typ dzialalnosci jest najbardziej oplacalny przy wykonywaniu wolnego
    zawodu?

    np. fotografia, pisanie reportazy, raportow ekonomicznych

    generalnie dzialanie w terenie i czesto za granica

    Czy taka sama odpowiedz uzyskam, gdy bedzie to firma rozwijajaca sie powoli
    (ciecie kosztow stalych) lub gdy obfituje w duza ilosc zlecen i wymaga od
    czasu do czasu wynajecia pomocnika

    z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2008-01-24 17:10:03
    Temat: Re: firma dla wolnego strzelca.. :)
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Jaki typ dzialalnosci jest najbardziej oplacalny przy wykonywaniu wolnego
    > zawodu?

    Najwolniejszy wg mnie to będzie gracz szachowy :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 3. Data: 2008-01-24 17:51:38
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Jaki typ dzialalnosci jest najbardziej oplacalny przy wykonywaniu wolnego
    > zawodu?

    To, co potrafisz robić.

  • 4. Data: 2008-01-24 18:01:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Rad napisał:
    > Jaki typ dzialalnosci jest najbardziej oplacalny przy wykonywaniu wolnego
    > zawodu?

    Firma założona w raju podatkowym.
    A jak Cię przerasta finansowo - 1500 usd plus koszt wyjazdu do np.
    Pragi, żeby kupić taką firmę i założyć konta w banku offshore - to
    otworzenie działalności gospodarczej na własne nazwisko w kraju
    przyjaznym przedsiębiorcom czyli np. w Wielkiej Brytanii - wystarczy 1
    dniowy wyjazd do niej - lub w Bułgarii (10% podatku).

    > Czy taka sama odpowiedz uzyskam, gdy bedzie to firma rozwijajaca sie powoli
    > (ciecie kosztow stalych) lub gdy obfituje w duza ilosc zlecen i wymaga od
    > czasu do czasu wynajecia pomocnik

    Jak wyżej.

    Zakładając firmę w Polsce stajesz się frajerem do czesania. Stały
    podatek "pogłówny", czyli ZUS, do tego zwrot VATu po 6 miesiącach, w
    praktyce - po roku albo nigdy. Nieustanne zawracanie dupy deklaracjami,
    kontrolami i trójkami kościelnymi.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 5. Data: 2008-01-24 18:09:34
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > "pogłówny", czyli ZUS, do tego zwrot VATu po 6 miesiącach, w praktyce - po
    > roku albo nigdy. Nieustanne zawracanie dupy deklaracjami, kontrolami i

    Cholera, to mamy w kraju kilka milionów frajerów ;-))).
    A to wszystko to praktykowałeś czy przeczytałeś tylko w gazecie?

  • 6. Data: 2008-01-24 18:52:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert J. napisał:
    > Cholera, to mamy w kraju kilka milionów frajerów ;-))).

    A niby nie? 11 mln frajerów utrzymuje 37 milionowy kraj, z tego 31
    milionów pełnoletnich. Czyli 20 mln albo żeruje na tych frajerach -
    czyli tacy jak górnicy, emeryci, mundurowi, rolnicy i inni sryci - albo
    pracuje na czarno albo poszło po rozum do głowy i wyjechali .

    > A to wszystko to praktykowałeś czy przeczytałeś tylko w gazecie?

    Sam byłem wiele lat takim frajerem. Prowadzę firmy od 1999 roku,
    najpierw jako spółki cywilne, potem przeszedłem na akcyjne.

    Ale teraz to nie ma sensu. Najlepsza kombinacja to firma z raju
    podatkowego - może takim rajem stanie się Czarnogóra co by było fajne -
    albo jeśli już koniecznie z Unii to Bułgaria bo tylko 10% podatku, albo
    inny przyzwoicie traktujący przedsiębiorców kraj.
    Cypr też nie jest najgorszy, ale kosztowny.
    Powiem szczerze, że nie sprawdziłem w tym temacie Luksemburga, być może
    tam lepiej niż na Wyspach.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 7. Data: 2008-01-24 19:13:19
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Arek napisał(a):

> [...]
    > Cypr też nie jest najgorszy, ale kosztowny.
    > Powiem szczerze, że nie sprawdziłem w tym temacie Luksemburga, być może

    Podatek podatkiem, można przeżyć z 19%, skoro ma się dochody. Ale jak
    wygląda możliwość uniknięcia ZUSu? Czy faktycznie przedsiębiorca może
    zarejestrować firmę za granicą i prowadzić ją normalnie wykonując usługi
    w Polsce, bez ryzyka zapłaty podatku od istnienia (ZUS)?

    Może znasz jakieś ciekawe linki na ten temat? :)

    L.

  • 8. Data: 2008-01-24 19:41:10
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > A to wszystko to praktykowałe? czy przeczytałe? tylko w gazecie?

    Ja to zawsze w tym momencie pisze: przypomnij sobie Kluske i JTT.
    Wystarczy ci ?

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 9. Data: 2008-01-24 20:12:11
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > A to wszystko to praktykowałe? czy przeczytałe? tylko w gazecie?

    I jeszcze zebys otrzeźwiał:

    Polskie prawo skutecznie zniechęca też do altruizmu ? to, co idzie na
    cele dobroczynne, jest obłożone wysokim podatkiem. Przedsiębiorca, który
    chce dać szkole kilkuletni komputer, musi zapłacić VAT liczony od ceny
    zakupu. To często więcej, niż wart jest sam sprzęt! Przepisy te
    doprowadziły do bankructwa między innymi Waldemara Gronowskiego,
    piekarza z Legnicy. Rozdawał on ubogim codziennie po kilkaset bochenków
    chleba, którego nie udało mu się sprzedać. Odnaleźli go kontrolerzy z
    urzędu skarbowego i za darowane pieczywo kazali zapłacić VAT ? bagatela
    ? 200 tysięcy złotych. W efekcie piekarz, który pomagał biednym i
    zatrudniał kilkanaście osób, teraz żyje z zasiłku.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 10. Data: 2008-01-24 21:27:10
    Od: " 666" <j...@w...eu>