  • 1. Data: 2008-01-24 13:40:05
    Temat: wózek widłowy a drogi publiczne
    Od: "Sebastian" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam,
    czy wózki widłowe moga poruszac się po drogach publicznych ( i do tego
    załadowane towerem, na drodze są progi spowalniające które stwarzają
    niebezpieczeństwo "zgubienia" ładunku) ? jakie "paragrafy" to regulują ?

    dziekuje i pozdrawiam
    sebastian

  • 2. Data: 2008-01-24 13:48:17
    Temat: Re: wózek widłowy a drogi publiczne
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jan 24, 2:40 pm, "Sebastian" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > załadowane towerem, na drodze są progi spowalniające które stwarzają
    > niebezpieczeństwo "zgubienia" ładunku) ? jakie "paragrafy" to regulują ?

    badania techniczne dopuszczajace do ruchu.

  • 3. Data: 2008-01-24 14:20:28
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > badania techniczne dopuszczajace do ruchu.

    i OC
    Aczkolwiek widly i ladunek na nich umieszczony dyskwalifikuje.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 4. Data: 2008-01-24 14:58:33
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jan 24, 3:20 pm, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:

    > i OC
    > Aczkolwiek widly i ladunek na nich umieszczony dyskwalifikuje.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > MarcinJM
    > ____________________________
    > gg: 978510, Skype: marcin.jm

    dyskwalifikuje sam brak badan.

  • 5. Data: 2008-01-24 16:07:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sebastian pisze:
    > witam,
    > czy wózki widłowe moga poruszac się po drogach publicznych ( i do tego
    > załadowane towerem, na drodze są progi spowalniające które stwarzają
    > niebezpieczeństwo "zgubienia" ładunku) ?

    Mogą, ale im nie wolno ;)

    > jakie "paragrafy" to regulują ?

    Prawo o ruchu drogowym - duh...

    Musi być badanie technicznie, rejestracja, OC.

  • 6. Data: 2008-01-24 18:01:07
    Od: "darma" <j...@g...com>

    > Mogą, ale im nie wolno ;)

    > Prawo o ruchu drogowym - duh...
    >
    > Musi być badanie technicznie, rejestracja, OC.

    tak? a maszyna wolnobieżna też to musi mieć? Nie wiem jak traktowane są
    wózki widłowe, ale jest sporo maszyn co do których nie wymaga się badań, OC
    ani rejstracji.

  • 7. Data: 2008-01-24 18:06:33
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "darma" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > tak? a maszyna wolnobieżna też to musi mieć? Nie wiem jak traktowane są
    > wózki widłowe, ale jest sporo maszyn co do których nie wymaga się badań,
    > OC
    > ani rejstracji.

    Np. kombajn.
    Ale popierdułki musiały coś napisać a, że grupa im się pomyliła.......

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2008-01-24 19:59:07
    Od: jans <j...@f...pl>

    tak? a maszyna wolnobieżna też to musi mieć? Nie wiem jak traktowane są
    wózki widłowe, ale jest sporo maszyn co do których nie wymaga się badań, OC
    ani rejstracji.

    wolnobieżna czy samobieżna
    jans

  • 9. Data: 2008-01-24 20:26:40
    Od: "darma" <j...@g...com>

    Użytkownik "jans" <j...@f...pl> napisał w wiadomości
    > tak? a maszyna wolnobieżna też to musi mieć? Nie wiem jak traktowane są
    > wózki widłowe, ale jest sporo maszyn co do których nie wymaga się badań,
> [...]

    dokładnie to "pojazd wolnobieżny"

    Art 1.
    p34
    pojazd wolnobieżny - pojazd silnikowy, którego konstrukcja ogranicza
    prędkość jazdy do 25 km/h, z wyłączeniem ciągnika rolniczego;

    Art 71.

    1. Dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu samochodowego,
    ciągnika rolniczego, motoroweru lub przyczepy jest dowód rejestracyjny albo
    pozwolenie czasowe. Przepis ten nie dotyczy pojazdów, o których mowa w ust.
    3.

    3. Pojazd niewymieniony w ust. 1, przyczepa motocyklowa oraz przyczepa
    specjalna przeznaczona do ciągnięcia przez ciągnik rolniczy lub pojazd
    wolnobieżny jest dopuszczony do ruchu, jeżeli odpowiada warunkom określonym
    w art. 66. ^^^^^^^^^^

    reszta tu: http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial3.
    html

    pozdr.

  • 10. Data: 2008-01-26 12:34:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    darma pisze:

    > tak? a maszyna wolnobieżna też to musi mieć? Nie wiem jak traktowane są

    Aaaa, tyż prawda, wolnobieżny nie jest samochodowy, aczkolwiek jeśli już
    to *pojazd* a nie 'maszyna' ;)

    Niemniej jednak wózek widłowy i tak odpadnie z uwagi na Art. 66 ust.4
    punkt 1.