  • 11. Data: 2006-09-19 10:08:49
    Temat: Re: obóz pracy?
    Od: "pukpuk" <m...@g...com>

    Dr.Endriu napisał(a):

    > Już to widzę jak pracodawca legalnie wypłaca należne pieniądze zgodnie z
    > kodeksem pracy,
    > i wszystko dokładnie księguje co do złotówki, po to żeby zapłacić państwu (z
    > poczucia obowiązku -
    > oczywiście) większy podatek....

    Wyobraź sobie, że tacy jeszcze istnieją.

    Anna

  • 12. Data: 2006-09-19 10:15:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    szerszen wrote:

    > no nie bardzo, bo skoro w umowie nie stoi inaczej, a jak widac nie
    > stoi, a wrecz potwierdza stan rzeczy, to powinna za kazda godzine
    > ponad 1/4 etatu dostawac stawke jak za godziny nadliczbowe

    Ależ właśnie jak widać w umowie "stoi" co się uważa za nadgodziny. I
    jest to zgodne z kodeksem pracy:

    Art 151 § 5. Strony ustalają w umowie o pracę dopuszczalną liczbę
    godzin pracy ponad określony w umowie wymiar czasu pracy pracownika
    zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy, których przekroczenie
    uprawnia pracownika, oprócz normalnego wynagrodzenia, do dodatku do
    wynagrodzenia, o którym mowa w art. 151.1 § 1.

  • 13. Data: 2006-09-19 10:19:36
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ależ właśnie jak widać w umowie "stoi" co się uważa za nadgodziny. I
    > jest to zgodne z kodeksem pracy:

    tia, w sumie racja, eleganckie zaladowanie pracownika w .... czyli masz na
    1/4 etatu ale zapierniczasz na caly etat, a co powyzej to dopiero
    nadgodziny

  • 14. Data: 2006-09-19 10:22:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    szerszen wrote:

    > tia, w sumie racja, eleganckie zaladowanie pracownika w .... czyli
    > masz na 1/4 etatu ale zapierniczasz na caly etat, a co powyzej to
    > dopiero nadgodziny

    Nie przesadzajmy. Tak naprawdę jest to umowa na "dynamiczny" czas pracy
    od 1/4 do 1 etatu w zależności od potrzeb pracodawcy. Wcale nie taki
    najgorszy pomysł dla kogoś kto u tego pracodawcy tylko "dorabia".

  • 15. Data: 2006-09-19 10:59:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    szerszen napisał(a):
    > a jestes pewna ze ktokolwiek poza placacym i bioracym kase wie o tej kasie?

    pewien

    myślę że tak

    > bo jestem na 90% przekonany ze nikt
    > inaczej niemialoby to sensu

    ma
    ten że pracodawca wykorzystuje pracownika wtedy, gdy jest mu potrzebny,
    a nie płaci mu za cały etat

    KG

  • 16. Data: 2006-09-19 11:23:23
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 19 wrz o godzinie 12:59, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    > ma
    > ten że pracodawca wykorzystuje pracownika wtedy, gdy jest mu potrzebny,
    > a nie płaci mu za cały etat

    OoOoO - tu trafiłeś w sedno .... :))))
    Nadgodziny, wynikają z *wyjątkowych* potrzeb pracodawcy, w sytuacjach
    awaryjnych itp. - nie mogą wynikać z *normalnego cyklu pracy*.
    Przedstaw mi proszę - wyjątkową sytuację właściciela butiku która
    zmuszałaby go do zatrudniania w ciągu kolejnych 5 dni (od poniedziałku do
    piątku) pracownika w nadgodzinach ... od następnego poniedziałku znowu ta
    sama sytuacja ....
    To jest po prostu - jak sam to określiłeś - *wykorzystywanie* pracownika.
    taki pracodawca - powinien zatrudnić kolejnego pracownika by nie
    wykorzystywać bezprawnie tego pierwszego z kawałkiem etatu.
    To jest norma i standard w pseudo-firemkach prowadzonych przez cfaniaczków.

    Jedną sytuację, która mogłaby wystąpić aby pracownik został na nadgodziny,
    mogę ci podpowiedzieć - pracodawca wyjeżdza po towar i nei ma kto zostać za
    ladą .... ale to nie może być normą codzienną - tylko wyjątkowe przypadki.

    --
    Herbi
    19-09-2006 13:23:06

  • 17. Data: 2006-09-19 11:25:51
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Herbi napisał(a):
> [...]
    > ladą .... ale to nie może być normą codzienną - tylko wyjątkowe przypadki.

    ten pracownik nie pracuje w nadgodzinach

    KG

  • 18. Data: 2006-09-19 12:14:20
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 19 wrz o godzinie 13:25, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    > ten pracownik nie pracuje w nadgodzinach

    Bo się pinda zgodziła na te zapisy w UoP :))
    Co nie zmienia faktu iż pracuje ponad normatywną ilość godzin wynikająca z
    wielkości (wysokości??) etatu.

    --
    Herbi
    19-09-2006 14:13:55

  • 19. Data: 2006-09-19 13:34:30
    Od: kyoq <k...@w...pl>

    kam napisał(a):

    > ten pracownik nie pracuje w nadgodzinach
    >
    > KG

    ...i pomyśleć, że to francuska sieć damskich ciuchów
    http://www.camaieu.com/ zgotowała ten los ...