  • 1. Data: 2006-09-19 07:07:04
    Temat: fotografowanie - złośliwe niepokojenie ?
    Od: "RB" <r...@p...onet.pl>

    Czy zrobienie komuś zdjęcia bez jego zgody może być uznane przez sąd za
    wykroczenie z art. 107 k.w. , tj. złośliwe niepokojenie ?
    Sąsiad złożył taką skargę na mnie, w której żali się, że robiłem jemu i jego
    żonie (a nie było jej tam) zdjęcia aparatem (telefonem). Istotnie wykonałem
    mu 2 zdjęcia, jedno kiedy wysiadał z samochodu (na ulicy przed jego
    posesją), oraz drugie już na jego posesji za furtką. Mocno się wtedy rzucał
    do mnie (słownie), że robie na ulicy zdjęcia (trochę chory), więc mu
    pokazałem, że mogę sobie robić.

    pozdrawiam

    Robert

  • 2. Data: 2006-09-19 13:25:21
    Temat: Re: fotografowanie - złośliwe niepokojenie ?
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Tue, 19 Sep 2006 09:07:04 +0200, RB napisał/napisała:
> [...]
    > posesją), oraz drugie już na jego posesji za furtką. Mocno się wtedy rzucał
    > do mnie (słownie), że robie na ulicy zdjęcia (trochę chory), więc mu

    PO co robiles, teraz masz dylemat a sasiad smieje Ci sie w twarz :)
    IMHO robic mozesz komu chcesz byle ich nie publikowac :) Ale moge sie
    mylic...
    Poza tym zachowaj zdjecia na dowod w sprawie ;)

    --
    * Szukam zony: http://fotki.pomorski.net/albums/Papik/Normalne/imag
    e00001.jpg *

  • 3. Data: 2006-09-19 15:58:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RB wrote:
    > Czy zrobienie komuś zdjęcia bez jego zgody może być uznane przez sąd za
    > wykroczenie z art. 107 k.w. , tj. złośliwe niepokojenie ?

    Tylko jeśli sąd będzie solidnie naćpany ;)

  • 4. Data: 2006-09-19 16:19:16
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    RB napisał(a):

    > Czy zrobienie komuś zdjęcia bez jego zgody może być uznane przez sąd za
    > wykroczenie z art. 107 k.w. , tj. złośliwe niepokojenie ?

    A nie jest tak, że to na co wolno ci patrzeć wolno ci też fotografować?

  • 5. Data: 2006-09-19 16:27:52
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Juzek Kocimientka <k...@i...pl> writes:

    > A nie jest tak, że to na co wolno ci patrzeć wolno ci też fotografować?

    No chyba nie. Są takie obiekty z tabliczką "zakaz fotografowania", a
    patrzeć na nie można do woli. :)

    --
    jimmij

  • 6. Data: 2006-09-19 17:47:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jimmij wrote:

    > No chyba nie. Są takie obiekty z tabliczką "zakaz fotografowania", a
    > patrzeć na nie można do woli. :)

    I co z tego, że mają taką tabliczkę? Ona obowiązuje tak samo, jak
    tabliczka "zakaz patrzenia".

  • 7. Data: 2006-09-19 18:19:15
    Od: "RB" <r...@p...onet.pl>

    Dzięki.
    Tak też sobie myślałem, ale to mnie uspokoiło.
    Dla rozrywki dodam, że policja skierowała sprawę (skargę) do wydziału
    nieletnich. Mam 38 lat, a musiałem składać oświadczenie, że nie jestem
    dzieckiem. Poważnie.

    pozdrawiam
    Robert

    wiadomości news:7mg5u3-7bi.ln1@ncc1701.lechistan.com...

  • 8. Data: 2006-09-19 21:05:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RB wrote:
> [...]
    > Dla rozrywki dodam, że policja skierowała sprawę (skargę) do wydziału
    > nieletnich. Mam 38 lat, a musiałem składać oświadczenie, że nie jestem

    ROTFL

    Sprzedaj temat prasie :)

  • 9. Data: 2006-09-20 11:47:15
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > I co z tego, że mają taką tabliczkę? Ona obowiązuje tak samo, jak
    > tabliczka "zakaz patrzenia".

    Nieprawda. Istnieje wykaz obiektow o znaczeniu dla obronnosci panstwa,
    ktorych nie mozna fotografowac, a naruszenie zakazu jest naruszeniem
    prawa. Tyle, ze takich obiektow jest zdecydowanie mniej niz wtedy,
    gdy kazda poczta byla obiektem
    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)

  • 10. Data: 2006-09-20 16:28:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bungo wrote:

> [...]
    > ktorych nie mozna fotografowac, a naruszenie zakazu jest naruszeniem
    > prawa. Tyle, ze takich obiektow jest zdecydowanie mniej niz wtedy, gdy

    Kłamiesz.

    Nie ma żadnej obowiązującej podstawy prawnej.