  • 1. Data: 2006-09-18 23:35:41
    Temat: OC - ?
    Od: s...@g...pl

    Witam!
    Dzisiaj wznowilem osobiscie w siedzibie PZU umowe na OC auta osobowego.
    Poprzednia umowa skonczyla mi sie 19.08.2006 i jak wiemy od dluzszego
    czasu mamy takie prawo w kraju ze automatycznie ubezpieczalnia umowe
    przedluza jesli nie nastapi pisemna rezygnacja przed jej uplywem,
    makysmalnie na jeden dzien przed jej uplywem (tu nasowa sie pytanie
    keidy moge to zrobic najwczesniej zeby pozniej nie czekac na ostatnia
    minute)?
    Autem przez ostatni miesiac sie nigdzie nie ruszalem ale czasowego
    wyrejestrowania nie ma a nie mialem inne koszta na glowie. Oplacilem
    skladke (opcja rozlozenia na 2 polroczne raty), doliczone mi zostaly
    odsetki (pare zlotych doslownie az sam sie zdziwilem ze tak malo bo w
    sumie miesaiac w opoznieniu to nie tak malo) no i auto ubezpieczone
    tylko zastanawiam sie teraz czy moge bezstresowo jezdzic przynajmniej w
    najblizszych dniach, innymi slowy czy oby nie ma jakiegos terminu
    przejsiciowego od kiedy ubezpieczenie jest wazne (na umowie okres
    ubezpieczenia od dnia to data sierpniowa ale data wystawienia
    dzisiejesza). Dzisiaj a w zasadzie juz wczoraj :) nie jezdzilem autem
    ale od jutra mam taki zamiar ale wole sie upewnic. Po przeczytaniu tego
    watku
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_fr
    m/thread/96d3e0e0763f994a/f2543e6cf083d8d1?lnk=st&q=
    po+jakim+czasie+oc+jest+wa%C5%BCne&rnum=2&hl=pl#f254
    3e6cf083d8d1
    troszke sie zestresowalem :) - szczegolnie tym terminem ksiegowania
    pieniedzy.
    Nasowa mi sie jeszcze pytanie czy w razie kontroli (kiedykolwiek) przez
    policje nie bedzie sie do czego przyczepic z uwagi na prawny nakaz
    ciaglego ubezpieczenia OC...
    Na marginesie to te automatyczne przedluzanie umowy jest bezsensowane
    bo przeciez jesli nie zaplce skladki za z nowa umowa czy raty to i tak
    w razie teoretycznej kolizji ubezpieczalnia umyje rece (pomijajac
    oczywiste kosekwencje prawne) i znajac zycie wypnie sie na
    poszkodowanego ktory swoich praw wtedy zmuszony jest dochodzic
    prywatnie ode mnie najprawdopodobniej w sadzie...

  • 2. Data: 2006-09-18 23:50:03
    Temat: Re: OC - ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik <s...@g...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    Policje interesuje Twoja polisa a nie to, czy zaplaciles OC. To, czy i kiedy
    zaplaciles, to sprawa ubezpieczyciela. Skoro przyjal skladke z odsetkami, to
    mozesz spac spokojnie.

  • 3. Data: 2006-09-19 00:09:30
    Od: s...@g...pl

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > zaplaciles, to sprawa ubezpieczyciela. Skoro przyjal skladke z odsetkami, to

    Dzieki :)
    Widze ze nie ustosunkowales sie do innych kesti ktore mnie niezmiernie
    interesuja.

    Hipotetycznie zalozmy ze dzis wieczorem (bo od jutra to juz mamy do
    czynienia z inna data) mam krakse z mojej winy a w PZU bylem za dnia
    kolo 14 ale na umowie nie ma nigdzie godziny a jedynie data! Mozna
    jedynie polegac na tym ze biuro zamykaja o 16 choc jeszce spotkac z
    samym agentem prywanie a tak pozostaje ew. liczyc ze poswiadczy o ile
    bedzie chcial w zasadzie na niekorzysc firmy gdzie pracuje) a stluczka
    zostanie zarejestrowana oczywiscie przez policje zeby nie bylo
    kolejnych problemow ktora zapisze godzine zdarzenia.
    Zaloze ze nie jedna osoba juz taki horror przerabiala :) i poprostu
    ciekawi mnie jak wyglada praktyka firm i sadow oraz kto troszczy sie w
    tym czasie o poszkodowanego :)

  • 4. Data: 2006-09-19 07:21:22
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    s...@g...pl napisał:

    > ze dzis wieczorem (bo od jutra to juz mamy do
    >czynienia z inna data) mam krakse z mojej winy a w PZU bylem za dnia
    >kolo 14 ale na umowie nie ma nigdzie godziny a jedynie data!
    BTW - "mydełko" z ciebie jest prawdziwe ;-)
    Jeśli umowe zawarłeś w dniu dzisiejszym i nie wpisano godziny
    zawarcie, to dniu dzisiejszym pojazd "jest ubezpieczony".

    >Zaloze ze nie jedna osoba juz taki horror przerabiala :)
    Nie zakładaj się, bo poszkodowany i tak skorzysta z UFG, jeśli sprawca
    nie miał ubezieczenia OC.
    Na przyszłości pisz krótko, zadając konkretne pytanie, bo naprawdę
    trzeba zgadywać co masz na mysli.

    --
    Artur Golański

  • 5. Data: 2006-09-19 23:43:52
    Od: s...@g...pl

    Artur Golanski napisał(a):

    > BTW - "mydełko" z ciebie jest prawdziwe ;-)

    S.O.A.P.: Synthetic Organism Assembled for Peacekeeping

    > Na przyszłości pisz krótko, zadając konkretne pytanie, bo naprawdę
    > trzeba zgadywać co masz na mysli.

    Haha :)

    pzdr