  • 1. Data: 2006-09-19 06:57:00
    Temat: obóz pracy tuż za rogiem
    Od: kyoq <k...@w...pl>

    Hej, moja dziewczyna studiuje i dorabia w sklepie z ciuchami
    (usytuowanym w supermarkecie) i jest zatrudniona na 1/4 etatu.
    w umowie napisane ma:
    "3.Czas pracy
    3.1 Pracę wykonywać będzie PRACOWNIK w wymiarze czasu pracy 1/4
    (słownie: ćwierć etatu)
    3.2 Strony przyjmują możliwość wydłużenia czasu pracy do 8 godz.
    dziennie, oraz do 40 godz.
    tygodniowo, w sytuacjach podyktowanych wyjątkowa sytuacją pracodawcy.
    Godziny przepracowane
    przez pracownika, przekraczające ustalony w ten sposób limit, będą
    traktowane jako godziny nadliczbowe,
    a wynagrodzenie za nie bedzie naliczane jako wynagrodzenie dodatkowe
    wg. obowiązujących stawek za godziny
    nadliczbowe."

    oraz

    "6.Wysokość wynagrodzenia PRACOWNIKA zależy od ilości przeprowadzonych
    godzin, w przyjętym okresie rozliczeniowym.
    PRACOWNIK otrzymuje wynagrodzenie brutto w wysokości 350 PLN (słownie:
    trzysta pi...złotych) miesięcznie, które
    odpowiada wymiarowi czasu pracy ćwierć etatu. Wynagrodzenie PRACOWNIKA w
    przypadku pracy na część etatu
    przysługuje proporcjonalnie do ilości przeprawodzanych godzin."

    w praktyce średnio pracuje kilka nadgodzin dziennie i za każdą
    nadgodzinę wychodzi kilkadziesiąc groszy więcej ...zamiast 150% ...czy
    wedle umowy jest to zgodne z prawem ?

  • 2. Data: 2006-09-19 07:43:01
    Temat: Re: obóz pracy tuż za rogiem
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    kyoq napisał(a):
    > w praktyce średnio pracuje kilka nadgodzin dziennie i za każdą
    > nadgodzinę wychodzi kilkadziesiąc groszy więcej ...zamiast 150% ...czy
    > wedle umowy jest to zgodne z prawem ?

    tak

    kilkadziesiąt groszy?

    KG

  • 3. Data: 2006-09-19 07:59:31
    Od: kyoq <k...@w...pl>

    kam napisał(a):

    > tak
    >
    > kilkadziesiąt groszy?
    >
    > KG
    kilkadziesiąt groszy więcej od podstawowej płacy (okolo ~105%
    podstawowego wynagrodzenia), a moim zdaniem
    nadgodzina powinna być liczona 150% podstawowej skladki

  • 4. Data: 2006-09-19 08:08:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    kyoq napisał(a):
    > kilkadziesiąt groszy więcej od podstawowej płacy (okolo ~105%
    > podstawowego wynagrodzenia), a moim zdaniem
    > nadgodzina powinna być liczona 150% podstawowej skladki

    to nie są nadgodziny

    KG

  • 5. Data: 2006-09-19 08:18:38
    Temat: Re: obóz pracy?
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]

    > godzin, w przyjętym okresie rozliczeniowym.
    > PRACOWNIK otrzymuje wynagrodzenie brutto w wysokości 350 PLN (słownie:

    czemu dales tytul obóz pracy? sprzedawaca w supermarkecie za 1400 zł to jest rarytas
    w wiekszosci miast w Polsce, i to jest duzo więcej, niż minimalna placa, a jak
    wynika z postu, pracownik nie ma kwalifikacji żadnych, nawet szkoły jeszcze nie
    skonczyl. Mam nadzieje, ze nie zmuszaja jej do wykonywania tej pracy?

    Wojtek

  • 6. Data: 2006-09-19 09:26:46
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "fotech" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > czemu dales tytul obóz pracy? sprzedawaca w supermarkecie za 1400 zł to
    > jest rarytas w wiekszosci miast w Polsce

    a co ma piernik do wiatraka?
    chodzi o to co w umowie stoi i o to jak sie z tego pozniej wywiazuja, o to
    ze zus placony jest za 1/4 etatu, a pracownik zapitala na caly etat, o to
    ze w umowie ma napisane godziny nadliczbowe a dostaje jakies mieszne
    pieniaddze za te "nadliczbowe" godziny itp, on nie ma pretensji o niskie
    zarobki tylko o te rzeczy

  • 7. Data: 2006-09-19 09:34:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    szerszen napisał(a):
    > a co ma piernik do wiatraka?
    > chodzi o to co w umowie stoi i o to jak sie z tego pozniej wywiazuja, o
    > to ze zus placony jest za 1/4 etatu, a pracownik zapitala na caly etat,

    a składek to nie płaci się przypadkiem od wypłaconych pieniędzy, a nie
    od tego co w umowie?

    > o to ze w umowie ma napisane godziny nadliczbowe a dostaje jakies
    > mieszne pieniaddze za te "nadliczbowe" godziny itp, on nie ma pretensji
    > o niskie zarobki tylko o te rzeczy

    jakie znów śmieszne? dostaje tyle na ile umówił się jeśli chodzi o
    godzinę pracy

    KG

  • 8. Data: 2006-09-19 09:55:51
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    > a składek to nie płaci się przypadkiem od wypłaconych pieniędzy, a nie
    > od tego co w umowie?

    Już to widzę jak pracodawca legalnie wypłaca należne pieniądze zgodnie z
    kodeksem pracy,
    i wszystko dokładnie księguje co do złotówki, po to żeby zapłacić państwu (z
    poczucia obowiązku -
    oczywiście) większy podatek....

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl

  • 9. Data: 2006-09-19 10:00:26
    Od: m...@g...com

    Dr.Endriu wrote:

> [...]
    > kodeksem pracy,
    > i wszystko dokładnie księguje co do złotówki, po to żeby zapłacić państwu

    Pracodawca daje pracownikowi ZUS cośtam (DRA?) co miesiąc, gdzie ma wszystko
    wypisane i wymalowane ile czego zostało potrącone.

    Jeżeli pracodawca nie płaci na ZUS i US, to zawsze można anonimowo i
    uprzejmie donieść ZUSowi i USowi że taki a taki odstawia lewiznę.

    p. m.

  • 10. Data: 2006-09-19 10:07:41
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > a składek to nie płaci się przypadkiem od wypłaconych pieniędzy, a nie
    > od tego co w umowie?

    a jestes pewna ze ktokolwiek poza placacym i bioracym kase wie o tej
    kasie?
    bo jestem na 90% przekonany ze nikt
    inaczej niemialoby to sensu

    > jakie znów śmieszne? dostaje tyle na ile umówił się jeśli chodzi o
    > godzinę pracy

    no nie bardzo, bo skoro w umowie nie stoi inaczej, a jak widac nie stoi, a
    wrecz potwierdza stan rzeczy, to powinna za kazda godzine ponad 1/4 etatu
    dostawac stawke jak za godziny nadliczbowe