  • 11. Data: 2005-03-19 11:31:02
    Temat: Re: obowiązek wystawienia FV
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pajączek" <c...@b...cy> napisał w wiadomości
    news:d1h2a5$m94$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > No i wtedy, 2005-03-18 16:16, *Samotnik* w te oto słowa się odzywa:

    > IMHO świadczy to tylko i wyłączie o firmie. A może jeszcze pieniążki za
    > usługę każą sobie płacić tylko i wyłącznie w kasie firmy?

    skoro firma firmie to raczej na konto.

    P.

  • 12. Data: 2005-03-19 12:26:10
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <c...@b...cy> napisal(a):

    > IMHO świadczy to tylko i wyłączie o firmie.

    Na pewno. Tyle że skoro ludzie chcą mieć Internet za grosze, to niech
    potem się nie dziwią, że firma szuka oszczędności.

    Swoją drogą ludzie za często podchodzą do spraw w sposób
    agresywno-roszczeniowy. Spora szansa, że gdyby po prostu pójść do tej
    firmy i umówić się, żeby wystawiali faktury i odkładali do segregatora
    żeby klient sobie to kiedyś hurtem odebrał, to nie byłoby problemu. A
    jeśli firma drukuje wszystkim faktury (nie każda musi tak robić), to
    możńa po prostu pod koniec roku poprosić o duplikaty, które mają
    obowiązek wystawić. Niestety wiele osób woli się zupełnie niepotrzebnie
    zacietrzewić. A provider na pewno nie chce celowo robić na złość
    klientom, po prostu szuka oszczędności, bo zyski w tym biznesie są
    naprawdę mizerne. Poza gigantami typu UPC czy Aster to są na ogół
    firemki, które naprawdę nie obracają milionami, a właściciele mają z
    tego zupełnie przeciętne zyski, zarabiają mniej niż wielu ich klientów.
    A wysyłanie co miesiąc faktur jeśli ma się stu klientów to koszt 1500 zł
    rocznie. Teraz to nabrało pewnego znaczenia w związku z odliczeniem
    dostępu do Internetu od podatku dochodowego, ale wcześniej to i tak
    wszyscy takie faktury pakowali do śmieci albo w najlepszym przypadku do
    jakiejś szuflady na wieczne zapomnienie.

    > A może jeszcze pieniążki
    > za usługę każą sobie płacić tylko i wyłącznie w kasie firmy?

    Nie ma przepisu, który zabroniłby nie podawać klientom numer rachunku
    bankowego. ;-) Ale jeśli klient go pozna i wpłaci, to nie ma podstaw do
    odmówienia uznania takiej zapłaty.
    --
    Samotnik

  • 13. Data: 2005-03-19 13:55:51
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-03-19 13:26, *Samotnik* w te oto słowa się odzywa:

    > Na pewno. Tyle że skoro ludzie chcą mieć Internet za grosze, to niech
    > potem się nie dziwią, że firma szuka oszczędności.
    >
    > Swoją drogą ludzie za często podchodzą do spraw w sposób
    > agresywno-roszczeniowy.

    Na pewno masz rację, ale moze bierze się to z faktu, że taki dostawca
    internetu nie jest jedyną firmą, która nie chce przesyłać faktur
    pocztą. Niech dojdzie jeszcze (przykładowo) telefon, drugi telefon,
    gaz, prąd, czynsz, opłata za wynajem jakichś urządzeń, druga opłata,
    trzecia opłata.
    Dobrym sposobem jest wysyłanie mailem faktur przez providera, albo
    żądanie wystawienia faktury na te 2,5 przez klienta (skąd te 2,5?
    znaczek kosztuje chyba 1,5 o ile sie nie myle).

    poczta: mwl na poczta kropka fm
    http://di.com.pl/n/?lp=9107&r=1
    Płace powyżej średniej krajowej dla wszystkich!

  • 14. Data: 2005-03-19 15:31:11
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <c...@b...cy> napisal(a):

> [...]
    > pocztą. Niech dojdzie jeszcze (przykładowo) telefon, drugi telefon,
    > gaz, prąd, czynsz, opłata za wynajem jakichś urządzeń, druga opłata,

    Z usługami, za które opłaty są zmienne, jest nieco łatwiej - i tak
    trzeba dostarczyć jakieś rozliczenie. Tutaj najłatwiej pocztą, więc
    wysłanie faktury przy okazji nie stanowi problemu.

    A co z innymi? No cóż, jeśli kiedyś postanowią ciąć koszty w ten sposób,
    to powstrzyma ich jedynie ewentualna konkurencja na rynku. :)

    > Dobrym sposobem jest wysyłanie mailem faktur przez providera, albo
    > żądanie wystawienia faktury na te 2,5 przez klienta (skąd te 2,5?
    > znaczek kosztuje chyba 1,5 o ile sie nie myle).

    Ale ktoś to musi zapakować i jechać z tym na pocztę. Praca człowieka i
    paliwo też nie są za darmo.
    --
    Samotnik

  • 15. Data: 2005-03-19 18:38:35
    Od: poreba <d...@p...com>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> popełnił 18 mar 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:d1fb9o$bt5$2@nemesis.news.tpi.pl:

    > Nieprawda.
    Nieprawda, że nieprawda,
    Ja w umowie _jaką_ _ja_ _zawarłem_ tak. mam.
    ..."płatność następuje po "...
    Skąd wiesz jaką umowę zawarł pytacz, prorok?

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2005-03-19 18:53:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@p...com> napisal(a):
    > Nieprawda, że nieprawda,
    > Ja w umowie _jaką_ _ja_ _zawarłem_ tak. mam.
    > ..."płatność następuje po "...
    > Skąd wiesz jaką umowę zawarł pytacz, prorok?

    Nie było mowy o umowie, tylko o zasadzie ogólnej. Umówić się możesz
    nawet na płatność dopiero po tym, kiedy zostaniesz trafiony piorunem
    albo kiedy Ci kaktus wyrośnie na ręce.
    --
    Samotnik

  • 17. Data: 2005-03-19 19:31:46
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Samotnik napisał(a):
    > Nie było mowy o umowie, tylko o zasadzie ogólnej. Umówić się możesz
    > nawet na płatność dopiero po tym, kiedy zostaniesz trafiony piorunem
    > albo kiedy Ci kaktus wyrośnie na ręce.

    to ostatnie nie bardzo

    KG

  • 18. Data: 2005-03-19 20:45:12
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <X#k...@w...pl#X> napisal(a):

    > to ostatnie nie bardzo

    Dlaczego, że niby niewykonalne? ;-)
    --
    Samotnik

  • 19. Data: 2005-03-20 19:44:29
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:d1hgjv$c09$2@nemesis.news.tpi.pl

    > Ale ktoś to musi zapakować i jechać z tym na pocztę. Praca człowieka i
    > paliwo też nie są za darmo.

    można wysłać fakturę mailem, koszt prawie zerowy

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 20. Data: 2005-03-20 19:45:39
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:d1i30o$7v9$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Dlaczego, że niby niewykonalne? ;-)

    dlatego, że urząd skarbowy nie będzie czekał, ale każe płacić podatek od
    razu