  • 1. Data: 2005-03-18 12:50:29
    Temat: Oszustwo czy wyłudzenie?
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Sprawa wygląda następująco. W jednym z muzycznych sklepów internetowych
    zamówiłem płytę. Chcąc zmniejszyć koszty przesyłki wybrałem wysyłkę po
    uprzednim przelewie. Po kilku dniach od złożenia zamówienia otrzymałem
    e-mail z numerem rachunku oraz potwierdzeniem, że zamówienie jest gotowe.
    Dwa tygodnie temu dokonałem przelewu lecz do tej pory nie otrzymałem
    przesyłki, a na stronie sklepu jest napisane, że towar wysyłają w ciągu 48h
    od otrzymania przelewu. 4 dni temu wysłałem e-mail z zapytaniem o realizację
    zamówienia. Pozostał bez odpowiedzi. Od dwóch dni próbuję się również
    skontaktować telefonicznie, ale bez skutku. Są podane dwa telefony. Pod
    pierwszym numerem zgłasza się automatyczna sekretarka, a dzwoniąc pod drugi
    słyszę "abonent czasowo niedostępny".

    Wątpię by wina leżała po stronie poczty, a nawet jeśli, to nadal dziwnym
    pozostaje fakt, że nie można się z firmą skontaktować. Kwota nie jest
    wprawdzie duża, bo to niecałe 50 zł, ale chodzi o sam zaistniały fakt.
    Zastanawiam się ile czasu powinienem im jeszcze dać i czy jest sens
    zgłaszania tego gdziekolwiek. Rozumiem, że kradzież ma miejsce przy kwocie
    >250 zł, ale tutaj chyba można mówić o oszustwie albo wyłudzeniu, prawda?
    Czy powinienem to gdzieś zgłosić i ewentualnie po jakim czasie czy po prostu
    dać sobie spokój? Z drugiej jednak strony ofiarą mogą paść inni potencjalni
    klienci, więc zasadność zgłoszenia oczywiście jest.

    chairon