  • 1. Data: 2005-03-18 14:58:39
    Temat: obowiązek wystawienia FV
    Od: "asia.kopiczynska" <a...@N...pl>

    Witam,

    Jako firma podpisalam z inną firmą umowę na dostarczanie internetu.
    Jednak teraz sie dowiaduje, że musze im dopłacać co miesiąc 2,50 za to,
    zeby mi wysłali FV poczta. Jeśli nie dopłace 2,50 to muszę odbierac FV w
    siedzibie ich firmy.
    Nie chodzi o 2,50 ale o fakt.
    Wydaje mi się, że pownni tak skalkulowac koszt dostepu, żeby starczało
    im na wysłanie FV.
    Poza tym wydaje mi się, że sa zobowiązani mi dostarczyc FV. Moga to robi
    dowolnym sposobem dwoeiźc do mnie, wysłać poczta. Nie moga jednak
    powiedzieć, że pod warunkiem zapłacenia 2,50 dostane Fv poczta.

    Jak to jest wg. Was?

    Pozdrawiam
    Aśka

  • 2. Data: 2005-03-18 15:05:41
    Temat: Re: obowiązek wystawienia FV
    Od: BartekK <s...@h...art.pl>

    asia.kopiczynska napisał(a):
> [...]
    > dowolnym sposobem dwoeiźc do mnie, wysłać poczta. Nie moga jednak
    > powiedzieć, że pod warunkiem zapłacenia 2,50 dostane Fv poczta.

    niewiem, ale zarzadaj na te 2.5zl rowniez osobna fakture vat ;) i niech
    sie martwia jak to refakturowac... pewnie sie im odechce, jesli to mala
    firma, i wysla za free ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 3. Data: 2005-03-18 15:16:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@N...pl> napisal(a):
> [...]
    > im na wysłanie FV.
    > Poza tym wydaje mi się, że sa zobowiązani mi dostarczyc FV.

    To znajdź podstawę prawną, bo mi się wydaje wiele rzeczy... ;)

    Mają wystawić i wydać Tobie. To nie znaczy, że ma przyjechać limuzyna i
    zanieść Ci tę fakturę w złotej kopercie. Jesli faktura jest do odebrania
    w siedzibie firmy, a oni nie utrudniają do niej dostępu, to moim zdaniem
    nic złego nie robią.

    A gdyby mieli łeb na karku, to po prostu wysłaliby mailem, Ty byś sobie
    wydrukowała i po ptokach.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2005-03-18 15:27:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > nic złego nie robią.
    >
    > A gdyby mieli łeb na karku, to po prostu wysłaliby mailem, Ty byś sobie

    Najwyraźniej jeszcze jest za małe nasycenie rynku i kilka firm spokojnie
    jeszcze się zmieści.
    Ktoś tam jest po prostu idiotą, że się upomina o 2.50 zamiast to już
    dawno wsadzić w cenę i chołubić klienta ile się da.

  • 5. Data: 2005-03-18 15:42:21
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <w...@g...pl.spam.invalid> napisal(a):

> [...]
    > Ktoś tam jest po prostu idiotą, że się upomina o 2.50 zamiast to już
    > dawno wsadzić w cenę i chołubić klienta ile się da.

    No, ale teraz będzie sprzedawał ten dostęp za 52,50 zamiast 50,00 i
    konkurencja go wykurzy. ;)

    W mojej firmie stosuje się wystawianie wszelkich faktur w PDFach, ludzie
    sobie drukują. Nikt nie narzeka, na kilka tysięcy faktur tak
    wystawionych, zarówno dla firm jak i klientów indywidualnych, tylko kilkoro
    odbiorców chce je koniecznie dostawać pocztą.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2005-03-18 16:21:52
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "asia.kopiczynska" <a...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:d1eq8s$76q$1@shodan.interia.pl...
> [...]
    > Nie chodzi o 2,50 ale o fakt.
    > Wydaje mi się, że pownni tak skalkulowac koszt dostepu, żeby starczało im

    zle ci sie wydaje

    > Poza tym wydaje mi się, że sa zobowiązani mi dostarczyc FV.

    nie, maja obvowiazek ja wydac, a nie dostarczyc

    P.

  • 7. Data: 2005-03-18 19:14:13
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    A nie jest tak, że faktura jest podstawą do dokonania płatności?
    Nie ma faktury - nie ma przelewu.

  • 8. Data: 2005-03-18 19:48:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@t...poczta.onet.pl> napisal(a):
    > A nie jest tak, że faktura jest podstawą do dokonania płatności?

    Jest, ale oczywiście nie jedyną. Przelew możne nastąpić także przed
    wystawieniem faktury.

    > Nie ma faktury - nie ma przelewu.

    Nieprawda.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2005-03-19 09:29:35
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Nieprawda.

    rozumiem, że jako przedpłata, zaliczka, (no to powina być proforma).
    Zacznijmy od tego jak wygląda zapis w umowie - bo tego nie wiemy.

    MAc

  • 10. Data: 2005-03-19 11:22:48
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-03-18 16:16, *Samotnik* w te oto słowa się odzywa:

> [...]
    > zanieść Ci tę fakturę w złotej kopercie. Jesli faktura jest do odebrania
    > w siedzibie firmy, a oni nie utrudniają do niej dostępu, to moim zdaniem

    IMHO świadczy to tylko i wyłączie o firmie. A może jeszcze pieniążki
    za usługę każą sobie płacić tylko i wyłącznie w kasie firmy?

    > A gdyby mieli łeb na karku, to po prostu wysłaliby mailem, Ty byś sobie
    > wydrukowała i po ptokach.

    to już lepiej.

    poczta: mwl na poczta kropka fm
    http://di.com.pl/n/?lp=9107&r=1
    Płace powyżej średniej krajowej dla wszystkich!