  • 1. Data: 2005-03-18 13:41:31
    Temat: Sprawa z art. 417 Kodeksu Cywilnego
    Od: "SG" <c...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Potrzebuję pomocy.Postaram się krótko przedstawić sprawę.
    10 maja 2004 po 5 latach zakończyła się moja sprawa rozwodowa. W październiku
    złożyłam skargę do Strasburga. Zostałam poinformowana, iż mam możliwość
    skorzystania z art.16 ustawy z dnia 17ego czerwca o skardze na naruszenie
    prawa do rozpoznania sprawy w postępowaniu sądowym bez nieuzasadnionej zwłoki.
    Ten artykuł powołuje się na art. 417 Kodeksu Cywilnego naprawienia szkody
    wynikłej z przewlekłości, po prawomocnym zakończeniu postępowania co do istoty
    sprawy.
    Czy dopiero od momentu wskazania w tej ustawie artykuł ten obejmuje również
    sprawy dotyczące przewlekłości postępowania czy był on wcześniej również
    interpretowany w taki sposób? Z tego co udało mi się dowiedzieć nie było tego
    typu spraw z tego artykułu. Wynikałoby z tego, że dopiero ustawa z 17 czerwca
    wskazała ten artykuł w tego typu sytuacjach.
    I jeszcze jedno. Jeśli moja sprawa zakończyła się 10 maja 2004 roku, a ustawa
    z 17ego czerwca 2004 weszła w życie 17 września 2004 to jak dobrze rozumiem,
    prawo nie działa wstecz, i nie mogę złożyć skargi na podstawie tej ustawy.
    Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam.